[WN] Colorful Spring Show Bunschoten! (LET OP: AFGELAST!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcranch

Re: Colorful Spring Show Bunschoten! (LET OP: AFGELAST!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:53

Ik heb begrepen dat er bij de paint te weinig deelname was, en omdat de appaloosas en de paints dit samen oirganiseren werd het financieele risico te groot.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 20:56

Bij Beide waren de inschrijvingen erg laag, bij de Appaloosa's net zo als bij de Paints.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:01

Sorry, ik moest kiezen tussen een show op twee uur rijden en een cross op een half uur Knipoog

Wel jammer van de wedstrijd Scheve mond

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:15

Jammer! Voor alle uren die de vrijwillegers erin hebben gestoken. *LOL*

Vind het echt doodzonde!

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:39

vind het heel jammer
heb er veel voor moeten regelen aan vervoer enzo.
en ook omdat dit de laatste paint wedstrijd op face zal zijn.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:42

ik had me voor deze keer ook niet ingeschreven, vind het wel heel jammer dat het niet doorgaat.
Ik denk niet dat ik me ga inschrijven voor de wedstrijd in juli, ik vind het erg ver weg. En ik ben dan net verhuisd, dus veel tijd om te trainen zal ik dan ook niet hebben.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 21:50

Heel heel jammer inderdaad...

Maar met te weinig deelnemers is het niet te doen, helaas

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:13

Djees. Dit zie ik nu pas. Wat jammer zeg!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:23

Huilen Huilen Huilen oliebol heey

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 23:31

Allemachtig, ik lees het nu pas! Hoe kan dat nou??? We gingen vorig jaar zo lekker!! En dan nog wel een double judge show... ik zat al vreselijk te balen dat showen er dit jaar voor mij écht niet in zit.
Enig idee hoe het komt dat er zo weinig inschrijvingen zijn? Zoveel merries nog drachtig? Show in Duitsland? Echt jammer hoor... ik hoop dat het snel aantrekt, want ik hoop volgend jaar toch wel weer te kunnen showen en dan zou het wel leuk zijn als er nog wel wat georganiseerd wordt in Nederland.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:28

Jeetje wat jammer!!! Ik mag op deze show met m'n Quarter dan wel niet mee doen, maar ben altijd een zeer trouwe fan!!!

Ik vind het wel heel begrijpelijk van de bestuursleden dat de show is afgelast. Maar het is en blijft natuurlijk erg jammer.....

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 07:53

Ik vind het ook jammer natuurlijk, maar ben niet stomverbaasd eerlijk gezegd. Er zijn dit jaar zo veel wedstrijden te rijden, ook veel wran en 'wilde' wedstrijden, dat er heel veel keus is, ook als je een paint of appie hebt. Dus wordt het aantal deelnemers per wedstrijd lager. En deze keer dus te laag.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:43

Hmmm... kan zijn, maar volgens mij is er al eens een enquete over geweest: de meeste mensen met een 'ras'paard kiezen voor een rassenwedstrijd boven een wran of 'wilde' wedstrijd... Daar ligt dus volgens mij de oorzaak niet. Het is me wel vaker opgevallen dat de vroege shows 'rustig zijn. Ik heb zo'n idee dat mensen zich 's winters toch niet zo sterk voorbereiden op het showseizoen en pas in het vroege voorjaar beginnen te denken aan wedstrijden. Dan moet eerst het paard nog door de wintervacht zijn of punjes op trainings-i's gezet worden of wat dan ook en zijn ze dus te laat voor die vroege shows en starten dus maar wat later... Misschien iets om in de toekomst rekening mee te houden voor organisatoren... we hebben hier - gemiddeld genomen - niet zo'n 'fanatieke' showmentaliteit als in Amerika, waar paarden 's winters onder dek of onder lampen staan, ook 's winters afgezweet en júist flink doorgetrained worden, om ze in februari/maart compleet showklaar te hebben. Ik zeg niet dat het één beter is dan het ander, voor een stukje 'winterrust' vind ik zelfs heel wat te zeggen, maar dat is dus wel iets waar je als organisator misschien rekening mee moet houden... het hele seizoen wat naar achter schuiven, óf de voorjaarsshows kleinschalig houden en misschien meer 'beginners'klasses zodat je de concurentie met de wilde en kleine wranshows (waar de meeste beginners het liefst beginnen) aan kunt.
Maar misschien zit ik er helemaal naast het heeft het een andere oorzaak...?

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:47

Dit had ik nooit verwacht!!!! Een paintshow die door te weinig starts niet door kan gaan. In alle 10 jaar dat ik op Paintshows rijdt nog nooit meegemaakt. Wij zijn er bijna altijd. (2 keer niet) Nu moest ik ook helaas kiezen tussen de Paints en de Quarters, anders waren wij zeker weten wel gekomen.
Heel teleurstellend voor de actieve organisatie, waar wij het als ruiters van moeten hebben. Hopelijk laten ze zich niet op de kast jagen en gaan ze door met organiseren van deze altijd zo gezellige wedstrijden.
Groetjes, Sylva.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:54

Ik denk dat het belangrijk is om na te gaan, zoals Francis al zegt, hoe het komt dat er te weinig deelnemers zijn. Is het inderdaad te vroeg in het seizoen? Of is er een andere reden voor?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:57

Heel erg jammer dat het niet doorgaat. Zeker voor de appaloosa's, de laatste paar jaar is het al vaker voorgekomen dat een wedstrijd afgelast wordt vanwege te weinig deelname. Bij de paints had ik het niet verwacht eigenlijk.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:19

Jammer dat het niet doorgaat.
Was het niet mogelijk geweest om de show terug te brengen tot 1 dag?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:36

Het is inderdaad erg jammer, ik zou ook graag weten waarom de opkomst zo laag is, zelf dacht ik inderdaad ook dat het te vroeg in het seizoen kan zijn, ook ivm drachtige meries e.d. en het doortrainen in de winter. Misschien ook doordat er inderdaad veel shows zijn dit jaar? Dat men dan gaat kiezen, terwijl als er weinig shows zijn men gewoon naar alle gaat?

Als jullie ideeen hebben over het waarom, laat maar horen!

Tenfold, ook daar is aan gedacht, maar dan blijft de aantal inschrijvingen natuurlijk nog hetzelfde, dus nog steeds veel klasses waar geen punten in te verdienen zijn.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 10:44

Als je de hoeveelheid klassen gelijk laat wel ja, maar is het aantal klassen niet terug te brengen zodat er wat meer deelnemers in een klasse komen? Oftewel een kleinere show. Met een beetje mazzel komen er nog wat late inschrijvingen (er waren nl. wat mensen die mee wilde doen, maar zich nog niet hadden ingeschreven) en dan kom je een heel eind.
Eea zal natuurlijk wel overwogen zijn door de oranisatoren.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 11:30

Ja erg jammer. De oorzaak is waarschijnlijk een samenloop van omstandigheden. Mensen die op een buitenbak alleeen zijn aangewezen hadden dit jaar pas laat weer omstandigheden om de training weer goed op te pakken.
Het is natuurlijk het seizoen voor de veulens en het dekken, maar dat was natuurlijk te voorzien.
En op de zelfde datum een AQHA show betent toch voor veel mensen dat ze een keuze moeten maken of de begeleiding van een trainer moeten missen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:00

calemity_jane schreef:
Ik durf het haast nier te vragen waren er wel bs ingeschreven??? Bloos

Ik had iig meegedaan aan de BS Halter Geldings. Iets anders kan ik natuurlijk nog niet starten vanwege Shane's leeftijd. Hierbij beloof ik plechtig dat ik er bij de andere shows ook zal zijn. Staan er iig twee BS ruinen Bloos .

Ik heb ook lang getwijfeld of ik me in zou schrijven omdat Shane er eigenlijk gewoon NIET uitziet qua haar. Hij zit midden in de rui en is gewoon een Plukjeskoning. Maar goed, ik was dus toch wel gekomen.

Een andere reden die ik kan bedenken voor het beperkte aantal inschrijvingen is het feit dat de volgende show in NL pas in juli is. Het "gat" tussen deze twee shows is erg groot en voor mijn gevoel hebben mensen ervoor gekozen later met hun showseizoen te starten.

Ik vind het heel heel jammer dat het zo is gelopen. Ik had ook het idee dat de Paintshows in populariteit aan het toenemen waren en ik hoop dan ook van harte dat we dat in Helden-Panningen bevestigd gaan zien!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:45

Jammer, ik vond het op de TR Ranchs ook al zo stil op de rassenshow. Toch was dat ook een dubbele punten show, dus had zeker meer deelnemers verwacht.
Maar goed stel dat het zo zou zijn, dat er teveel shows zijn dit jaar in Nederland, dan lijkt het mij dat je dan juist de dubbel gejureerde shows niet laat liggen.

Peter.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:07

Dat is zeker waar Peter! Maar de DPHC heeft dit jaar 3 Double Pointed shows, dus dan is het wel makkelijker er eentje te laten liggen...

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:20

jeddah schreef:
Maar de DPHC heeft dit jaar 3 Double Pointed shows,

En mag ik er even aan toevoegen dat ik dat helemaal geweldig vind dat dat is gelukt ??!! Hier hebben mensen al zo lang om gevraagd. Daarom vind ik dit extra jammer!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 13:30

Jessus, drie dubbel, of drie maal een dubbele show. Je zou er haast de tel van kwijt raken. Nu maar hopen dat daar wel een beetje opkomst te verwachten is.