[WN] Regel 308 toch niet meer zo eenduidig!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jos

Re: Regel 308 toch niet meer zo eenduidig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:23

en je hoeft ook niet meteen in de pleasure te starten
ja kan ook beginnen met de trail, ben je helemaal alleen in de bak met alleen de jury en de ringsteward.
en die gaan echt wel aan de kant als het moet hoor Ja Vriendjes zijn?

of je begint met de horsemanship. dan kan je ook helemaal alleen je proefje rijden zonder iemand te storen.
of je paard moet zo onstuurbaar zijn , dat je op de terug weg de line- up bestormd. Blauw oog
ls dat het geval is, hoef je het pleasure gedeelte vast niet mee te doen Haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:49

ik vind dat er nu toch wel een beetje erg veel word muggegezift. de regels zijn er om het voor ons ruiters zo prettig mogelijk te maken op een wedstrijd. en daar hoort nu een maal bij dat men in een bepaalde klasse moet starten omdat men aan bepaalde regels, wel of juist niet, voldoet.
dat het misschien wel tijd word die regels geheel te herschrijven is naar mijn idee bij de wran ook bekend. en als ik jan zo lees is men daar toch ook wel druk mee bezig.
alleen zul je nooit het iedereen naar de zin kunnen maken.
en is dat iets wat niet effe zo een twee drie klaar is, die regels zullen toch ook ergens op moeten slaan.

dat de wran ooit hun regelment heeft gemaakt op basis van het duitse EN en amerikaanse regelement lijkt me niet zo gek, ze zullen die regels toch ergens weg moeten halen. er is in de loop van de jaren toch al heel veel verandert om het voor nederland en de nederlandse ruiters beter te maken. zie regel voor leasepaard, of de regels die er nu zijn voor manegepaarden (die waren er een paar jaar geleden toch echt niet). dat geeft een ruiter die geen eigen paard heeft toch een kans om wedstrijden te rijden.

de enigste reden voor mij om in dit topic te reageren is het feit dat iemand (zo uit mijn hoofd anya) veronderstelt dat er in duitsland weinig paarden een bijrijder hebben. en om het klontjeklaar te zeggen daar gebeurt het nog veel meer dan hier, dus waar je die info weg hebt mij een raadsel.

ik zou voorstellen ga eens lezen op duitse fora, daar zul je zien dat ook in duitsland men bezig is dingen te gaan veranderen. en dat het fenomeen bijrijdpaard daar nog veel verder gaat dan hier in nederland.

overigens xono, super kans voor je om meer ervaring op te doen. echt lief van sylva (en ja ik maakte alweer de beroemde fout Koe)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 23:29

Bij deze mijn dank aan de heer Trel voor het duidelijk maken van hoe wij de regel 308 moeten zien.
Het is inderdaad zo dat 2 maal al is geschreven hoe wij die regel moeten zien,maar bij Xono gaat het om een gewoon lid die net zoals ik het verkeerd kan begrijpen en bij Frayba was het zo dat op zijn site een andere uitleg werd gegeven.
Ik heb totale vrede met deze uitleg en denk dat dit topic nu wel een slotje mag hebben omdat daar waar het om ging nu heel duidelijk is verwoord door de voorzitter van vereniging die regel 308 in het leven heeft geroepen.

Aan Xono wil ik nog ff herhalen wat ik hem al in een pb heb medegedeelt.
Ik zou mezelf zo een kans als hij krijgt met GGB gunnen,dus waarom zou ik het hem niet gunnen OK dan! Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:45

Ik heb die info uit de tijd dat ik zelf in Duitsland stond met Lanna. Maar wellicht dat in dat stukje regio het fenomeen bijrijder niet zoveel voorkwam (of eigenlijk niet). Met jouw info erbij Rina lijkt het mij logisch dat Wran en Ewu eens bij elkaar gaan zitten om samen over die eigen paard regel voor bijrijders te gaan praten. Lachen
Des te meer reden zou ik zeggen Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:48

JanT schreef:
Voor zover noodzakelijk zijn en worden regels aangepast naar de Nerderlandse omschandigheden.
Wat betreft de eigen paard regel, die omstandigheden zijn in andere landen echt niet anders. Bij de WRAN is de regel al aardig afgezwakt want in de beginners mag je zelfs met een manegepaard starten.

Wat mij opvalt is dat er gelijk allerlei suggesties worden gedaan om de regels te omzeilen terwijl men aan de andere kant zo staat op een juiste uitvoering van de regels.

Nee hoor er wordt de suggestie gedaan om de regel zodanig aan te passen dat bijrijdsters net zo weinig beperkingen worden opgelegd op te starten als mensen met een eigen paard of met een manegepaard.

Er wordt dus niet gesuggereerd de maas in de regels te zoeken, maar de regels aan te passen. Dat is wat anders Knipoog

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:33

misschien komt de verwarring over de OPEN klasse ook wel een beetje door dat er in het regelboek staat

deelnemers groepen: beginners B
beginners G
amaterurs A
professionals P
jeugdigen

doordoor had ik ook niet echt door dat de P klasse eigenlijk een vergaarbak is van alles wat niet in de amateurklasse mag en ook niet in de beginners.

in het regelboek kan ik trouwens de OPEN klasse niet vinden

ik dacht dat OPEN betekende : open voor alle rassen Bloos

maar ik begin het gelukkig allemaal nu een beetje te snappen Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 10:47

Jos schreef:

Heeft dit topic gelukkig nog iets positiefs opgebracht

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:01

Jos schreef:
misschien komt de verwarring over de OPEN klasse ook wel een beetje door dat er in het regelboek staat

beginners G
amaterurs A
professionals P
jeugdigen

doordoor had ik ook niet echt door dat de P klasse eigenlijk een vergaarbak is van alles wat niet in de amateurklasse mag en ook niet in de beginners.

in het regelboek kan ik trouwens de OPEN klasse niet vinden

ik dacht dat OPEN betekende : open voor alle rassen Bloos

Jij misschien wel...

Maar eigenlijk is er dus geen klasse die "open" heet?!
Alleen staat de "Professionalsklasse" open voor iedereen?!

Frayba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:42

Jos schreef:

beginners G
amaterurs A
professionals P
jeugdigen

Het is verstandig om het nieuwste regelboek (die van 2003) erbij te pakken. Daar hebben we geprobeerd de begrippen wat duidelijker te definieren om misverstanden te verhelderen. Ik zal hier in het kort nog een keertje de samenhang vertellen, omdat ik mij kan voorstellen dat niet iedereen in staat is om de juiste benamingen bij de verschillende begrippen te onthouden:

Iedere ruiter wordt ingedeeld in een deelnemerscategorie (B, G, A, of P). Dat lettertje hangt dus aan een persoon en vertelt iets over de aard van die persoon (en niet de geaardheid, da's een andere sport).

Daarnaast hebben we klasses (= groep van onderdelen... enz enz). Op blz. 3 van je boekje vindt je de definities, waarin de "open klasse" wordt gedefinieerd als alle onderdelen met nummers 4xx (dus 400 t/m 499). De betekenis van de onderdelen vind je terug onder regel 127 (wie dáár nog vragen over heeft, stuurt maar even een PM).

Vervolgens staat in regels 300 en verder welke deelnemerscategorie in welke klasse (evt. onder welke speciale condities) startgerechtigd is.

ER IS DUS GEEN "P" KLASSE!!!!

Er zijn "P" deelnemers, en die mogen starten in de "Open klasse" (de onderdelen 4xx), net als overigens "A" deelnemers (al dan niet op een eigen paard).

Groeten,

Chris.