[WN] bob marshall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: bob marshall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:21

Sugarmiss schreef:
@Mac; is dit het showzadel?? Dat is door zijn prijs natuurlijk ook qua invoer duurder.

Nee, helaas ... dit is het gewone zadel ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:23

Hoe hebben jullie het geclaimd bij de douane?
Ik als "zadel" (DUH) maar misschien ben ik te eerlijk geweest en had ik er iets anders van moeten maken ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:27

Ik heb ook gewoon leren paardrijzadel op het formulier gezet.

Maar ik snap niet dat de douane 'geheimzinnig' kan doen over hun tarieven. Daar zijn toch richtlijnen van Verward
Kun je niet gwoon bellen en heel onschuldig vragen dat je van plan bent een zadel te importeren en wat daar dan nog bovenop komt aan invoer/accijns ?? En dan zijn vooral de percentages belangrijk, niet de bedragen.
Dan kun je meteen terugrekenen wat jou zadel zou mogen kosten.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:40

Dit staat op de site van de Douane-informatie:

Hierna zijn een aantal rekenvoorbeelden opgenomen.
De douanewaarde wordt rekenkundig op hele euro’s (nul decimalen) afgerond.
Het douanerecht, d.w.z. de verschuldigde bedragen, worden rekenkundig op eurocenten (twee decimalen) afgerond.
Douanerecht is een EU-middel: Bij een verschuldigdheid van niet meer dan € 10,- wordt er vrijstelling van rechten verleend.
BTW is een nationaal middel: Bij een verschuldigdheid van niet meer dan € 1,59 wordt er vrijstelling verleend

.....

Voorbeeld 3: wel douanerechten en BTW
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van € 90,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12 % douanerechten en 19 % BTW over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de € 90,- worden opgeteld. Stel: De portokosten zijn € 11,-.

De douanerechten bedragen dan 12 % van € 101,- (90 + 11) = € 12,12.
De BTW bedraagt 19 % van € 114,- (101 + 13 afgerond) = € 21,66.
Het totaal der belastingen is dus € 12,12 + € 21,66 = € 33,78.

Er zijn blijkbaar verschillende percentages (voor CD's wordt een percentage van 3,5% genoemd in voorbeeld 2) maar ik ga er even van uit dat voor een zadel het hoge percentage geldt, ook gezien de percentages die hier al genoemd zijn...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:50

ik zal de preciese (10-cijferige... Haha!) goederencode nog wel een keer op zoeken op mijn werk,..... Lachen Maar als het goed is staat ie ook op het USPS-biljet... Lachen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:53

Ik heb wel 1 of ander obscuur document gevonden op het Internet en volgens dat document zou het 429901 moeten zijn. Klinkt dit enigszins bekend? Zijn geen 10 cijfers ...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:13

Wat ik me herinner vroegen ze op het formulier wel naar de inklaringskode (=percentage invoerrechten), maar die heb ik ook nergens kunnen vinden. Ik weet wel dat 'vroeger' voor leren sportartikelen een invoer gold van 3,27%.
Dingen als (merk)kleding zoals spijkerbroeken liggen idd veel hoger, net als CD's, computers/programmatuur e.d.

Als die kode op de doos/inklaringsformulier staat maken ze het vaak niet eens open. Staat er geen waarde/kode op dan kunnen ze óf schatten óf de doos openmaken om te zien of daar een rekening inzit. Is dat niet het geval dan krijg je dus zo'n brief.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:55

De goederencode is volgens mij 42014444. Dit staat voor 'Zadel- en tuigmakerswerk' voor zover ik het me kan herinneren. Correct me if I'm wrong, Banjer Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:02

gera schreef:
De goederencode is volgens mij 42014444. Dit staat voor 'Zadel- en tuigmakerswerk' voor zover ik het me kan herinneren. Correct me if I'm wrong, Banjer Knipoog

Het valt iig binnen de 42 groep.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:06

het klopt volgens mij niet helemaal Gera... ik kijk het vanmiddag even na... Lachen

Ik heb vanochtend geen tijd gehad, ik heb nl. de invoerrechtennota in zitten boeken (komt elke maand terug)... 1040 regels, allemaal apart invoeren... Verdrietig

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:20

Banjer schreef:
het klopt volgens mij niet helemaal Gera... ik kijk het vanmiddag even na... Lachen

Ik heb het een keer telefonisch doorgekregen, ik meen van de douane op Schiphol. Maar wie weet is het onjuist hoor, vandaar dat je het maar even moet checken Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:11

De BM is binnen OK dan! . Hij is gaaf! De zitting is voor mij wat aan de ruime kant, maar dat kan wel kloppen, want ik ben in de tussentijd 5 kilo afgevallen ... ik hoop dat dat geen probleem gaat geven. Beter te ruim dan te strak iig, anders zit je steeds met je achterste OP de cantle.

Ik ga morgen proberen foto's te maken. Ik moet Lee'tje even lief aankijken. Zij is inmiddels bijna 9 1/2 maand drachtig en is niet echt meer gediend van zadels, singels en dat soort fratsen. Ik zal eens kijken of ik haar over kan halen even met het zadel te poseren. Moet het weer ook nog eens meezitten Boos! ...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:12

Mac schreef:
De BM is binnen OK dan! . Hij is gaaf! De zitting is voor mij wat aan de ruime kant, maar dat kan wel kloppen, want ik ben in de tussentijd 5 kilo afgevallen ... ik hoop dat dat geen probleem gaat geven. Beter te ruim dan te strak iig, anders zit je steeds met je achterste OP de cantle.

Ik ga morgen proberen foto's te maken. Ik moet Lee'tje even lief aankijken. Zij is inmiddels bijna 9 1/2 maand drachtig en is niet echt meer gediend van zadels, singels en dat soort fratsen. Ik zal eens kijken of ik haar over kan halen even met het zadel te poseren. Moet het weer ook nog eens meezitten Boos! ...

En anders maak je maar een foto van het zadel zonder paard *LOL*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:15

XoNo schreef:

Lee zegt dat ze van je houdt Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:16

Mac schreef:
XoNo schreef:

Lee zegt dat ze van je houdt Haha!

*LOL* Zeg maar dat ik ook van haar houd, als ze het zadel even op haar ruggetje neemt Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:17

XoNo schreef:
*LOL* Zeg maar dat ik ook van haar houd, als ze het zadel even op haar ruggetje neemt Tong uitsteken

Haha, zo werkt dat helaas niet bij Lee Tong uitsteken .
Ik doe mijn best Bloos .

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:40

de goederencode van de Bob Marshall:
Citaat:
4201 0000 90

Die code van jou Gera, die is voor handgemaakt... ik weet dat een BM handgemaakt is, maar voor die goederencode is één of ander certificaat nodig...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:56

Elk zadel is handgemaakt. Ik ken geen enkele machine die een kompleet zadel 'uitpoept'. In hoeverre het handgemaakt is is natuurlijk sterk verschillend.

@Banjer: wat is het verschil in invoer (in geld/percentage) als je het wel als handgemaakt zou aanmerken ?? (behalve dat certificaat)

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:04

code voor handgemaakt veranderd 90 in 00.

rinus

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:31

Wat is de code dan nu voluit voor een zadel Rinus?

Ik heb zojuist even snel wat fotootjes genomen van m'n BM. Niet te paard. Paard staat lekker te grazen Bloos .
Afbeelding
Aan de andere kant zit dus nog een hoof pick pocket. Dit zadel moet nl. mee de Veluwe op dus da's altijd handig om bij je te hebben!

Detailopname Lachen:
Afbeelding

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:36

alles het zelfde als die boven vermeld maar eincijfers geen 90 maar 00

rinus

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:02

Ziet er netjes uit Mac Lachen
Maar je showvariatie is er dus nog niet? Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 22:48

Rustig en toch mooi. De pommel is aan de zijkant netjes afgewerkt. Het verschil in hoogte van cantle en pommel is duidelijk te zien.
Ook die vierkante flap vind ik mooier dan die kleinere die er bij mij aan zit.

Nu nog kijken het het bevalt, zowel bij paard als ruiter Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:29

XoNo schreef:
Maar je showvariatie is er dus nog niet? Lachen

Nee, die verwacht ik over een paar weken.
Welke vierkante flap bedoel je SM?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:32

Het eerste deel van de 'fender' wat aan het zadel vastzit. Bij mij is die een stukje smaller.