[WN] naar aanleiding van Big NG Award!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 21:39

Ik ben 4 dagen in 2003 en 5 dagen in 2004 op de NK in Marienheem geweest als toeschouwer. Ik heb daar veel combinaties gezien. Als ik nu naar de lijst van genomineerde kijk zie ik daar heel veel prijswinnaars.
Waar ik dus eigenlijk aandacht voor vraag: waarom worden de andere deelnemers niet genomineerd? dit kan toch niets te maken hebben met het feit dat zij niet goed en sympathiek met hun paarden omgaan? Vandaar mijn opmerking over de grijze massa. Ik ga er nog steeds vanuit dat juist deze mensen paardvriendelijk bezig zijn, maar net niet dat wedstrijdpaard hebben, wat aan andere ruiters wel is gegund. Ik wil graag ook voor deze mensen opkomen want anders gaat de doelstelling waarvoor het zadel als prijs bedoeld is in mijn ogen verloren. Dan kun je de prijs beter beschikbaar stellen aan de genomineerde welke zich het meeste in de kijker heeft gereden in 2004 op wedstrijden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:03

moniza"]
Ik vraag mij af: Zijn het vooral niet die mensen die NIET opvallen op wedstrijden, goed bezig??? Juist zij vallen weg in een grijze massa. Heeft iemand hier een mening over??
[/quote]

[quote="GoedVetMan"]
Vallen weg in de grijze massa? Ik vind juist dat deze komen boven drijven tot nu toe!
[/quote]

[quote="moniza schreef:
Ik ben 4 dagen in 2003 en 5 dagen in 2004 op de NK in Marienheem geweest als toeschouwer. Ik heb daar veel combinaties gezien. Als ik nu naar de lijst van genomineerde kijk zie ik daar heel veel prijswinnaars.
Waar ik dus eigenlijk aandacht voor vraag: waarom worden de andere deelnemers niet genomineerd? dit kan toch niets te maken hebben met het feit dat zij niet goed en sympathiek met hun paarden omgaan? Vandaar mijn opmerking over de grijze massa. Ik ga er nog steeds vanuit dat juist deze mensen paardvriendelijk bezig zijn, maar net niet dat wedstrijdpaard hebben, wat aan andere ruiters wel is gegund. Ik wil graag ook voor deze mensen opkomen want anders gaat de doelstelling waarvoor het zadel als prijs bedoeld is in mijn ogen verloren. Dan kun je de prijs beter beschikbaar stellen aan de genomineerde welke zich het meeste in de kijker heeft gereden in 2004 op wedstrijden.

Ik kan het even niet echt meer volgen wat je bedoeld. Wil je nou zeggen dat je ruiters hebt zien rijden, die naar jou mening voor deze prijs in aanmerking komen? Zo ja, breng dan je stem uit op één van deze zou ik zeggen. En zo nee, dan worden inderdaad de andere deelnemers niet genoemd. Tot nu toe, zie ik nog steeds niet de grote wedstrijd paarden namen voorbij komen, en zeker niet de ruiters waar deze dan aan gegund zou zijn.

In mijn beleving zijn er veel meer sympathieke ruiters die goed met hen paarden omgaan, en verbaas mijn best wel een beetje over het feit dat deze niet genoemd worden. Natuurlijk denk ik daar ook over na waar het aan zou kunnen liggen.
Het zal toch niet zo zijn, dat de aanhang van deze niet genoemde ruiters, met hen goede gegunde wedstrijd paarden, eigelijk best wel weten, dat het niet echt op een paard vriendelijke manier bereikt wordt. Nee toch, dat zal het toch niet wezen. Of toch wel?
Of kan het ook zo zijn, dat er niet op deze gestemd wordt, omdat deze bij een bepaalde groep horen, terwijl deze ruiters zich toch in de kijker rijden.
Dus, ja waar moet je nou voorop komen, dat vraag ik mijn zelf ook af.

Ik wil eigelijk ook iedere keer dat mijn secretaresse, de secretaressen van het jaar wordt. Elke keer geef ik haar op, en iedere keer heeft zij alleen mijn stem. Ik kan hier zo boos over worden. Goed, zij laat wel eens een steekje vallen, moet haar vaak weer het één en ander op nieuw uit leggen, maar zij blijft voor mijn toch de heerlijkste, en lekkerste, en mooiste, zeer aantrekkelijke, secretaresse die er is. Voor mijn is en blijft zij de beste, en vraag mijn af waarom niemand anders haar nomineert. Elke jaar weer beloon ik haar en over spoel haar met cadeautjes, omdat zij het jaar weer goed in mijn kijker gepresteerd heeft. Helaas valt deze mooie vrouw weg in de grijze massa, en dat vind ik niet eerlijk.
Zij is zo baasvriendelijk, en ik…………ach laat maar, straks ga je er nog wat van denken.

Groetjes Peter en Blond Malebabbe. Lovers Haha! Vriendjes zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:05

Alleen een beetje jammer dat er nog steeds dummy's zijn die 'want 't is me tante' of 'dat vind ik gewoon' als beste motivering kunnen tikken.... Volgens mij kunnen dergelijke figuren beter naar school gaan dan Bokken....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:15

@Sonja: als je het topic blijft volgen zul je zien dat daar ook iets aan gedaan wordt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:19

Heel goed SM, want het is een te mooi topic om verprutst te worden.
Ik volg met belangstelling wie er genomineerd worden, en misschien wel nog belangrijker: wie er niet genomineerd worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:21

Maar als ik dan de nominatie DIRECT onder de laatste mededeling lees denk ik weer... hmmm Cool hahahaha

Maar het is zeker een mooi topic, verbazingwekkend op sommige punten zelfs!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:23

Zoals je kunt lezen wordt die dus ook niet meegenomen in de telling, maar krijgt die Bokker nog een kans om het volgens de regels goed te doen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:23

Cer schreef:
Maar het is zeker een mooi topic, verbazingwekkend op sommige punten zelfs!

Zijn wij het nu weer eens met elkaar?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:26

GoedVetMan schreef:
Zijn wij het nu weer eens met elkaar?

Het moet NIET gekker worden natuurlijk Haha!
maar t lijkt er wel op...

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 09:47

GoedVetMan schreef:
Ik kan het even niet echt meer volgen wat je bedoeld. Wil je nou zeggen dat je ruiters hebt zien rijden, die naar jou mening voor deze prijs in aanmerking komen? Zo ja, breng dan je stem uit op één van deze zou ik zeggen. En zo nee, dan worden inderdaad de andere deelnemers niet genoemd.

Antwoord:
Maar dat is nu net het probleem: Je kunt maar een keer je stem uitbrengen!
En voorwat betreft deze kleine discussie krijg ik toch echt wel de indruk dat wij op een lijn zitten GoedVetMan.
De groeten van Moniza

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:08

Cer schreef:
Het moet NIET gekker worden natuurlijk Haha!
maar t lijkt er wel op...

Whaaaah voorpagina nieuws OK dan!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:37

moniza schreef:
Antwoord:En voorwat betreft deze kleine discussie krijg ik toch echt wel de indruk dat wij op een lijn zitten GoedVetMan.

Zou je mijn dit voortaan per pb willen laten weten, straks gaat mijn reputatie er nog aan. Tong uitsteken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 10:44

Nou, dan ga ik er nog even tegenin, want ik snap het nog steeds niet helemaal. Althans, ik denk het wel te snappen maar ik zie het probleem niet zo...

moniza schreef:
Waar ik dus eigenlijk aandacht voor vraag: waarom worden de andere deelnemers niet genomineerd? dit kan toch niets te maken hebben met het feit dat zij niet goed en sympathiek met hun paarden omgaan?

Daar ligt het niet aan, maar misschien hebben toevallig de mensen die hier op bokt wel stemmen, deze personen niet gezien. Of ze hebben ze wel gezien, maar vinden een ander net even een tikje 'nicer'..
En deze mensen zijn idd de grijze massa, niks aan te doen. Ik begreep dat er volgend jaar misschien wel weer zoiets als dit gedaan wordt, en ik neem aan dat iig de mensen hier op bokt (ik zeker wel) nog beter gaan opletten tijdens wedstrijden. Dat bereik je er zowieso mee denk ik, en dat is een goede zaak! Dan kunnen die mensen ook uit de massa komen.

En het is natuurlijk zo dat ruiters die nice zijn EN winnen meer in the picture staan dan ruiters die nice zijn en net niet winnen.

Dat van die secretaresse is een leuk voorbeeld, en zo zijn er natuurlijk nog meer dingen te bedenken.
Waarom breekt het ene goeie muziekbandje wel door, en het andere betere bandje niet??
Waarom krijgt de ene ruiter wel goeie dure paarden, en de andere betere ruiter niet... life is so unfair Cool

Sja....

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:02

Ik denk dat iedereen met hetzelfde probleem zit, Moniza.
We kunnen er maar eentje kiezen terwijl er echt wel meedere in aanmerking komen.
Ik heb ook een lijstje met meerdere namen en heb daar eentje uitgepikt. Gelukkig heb ik de andere namen ook voorbij zien komen doordat andere daar weer voor gekozen hebben.
Als je geen stem uitbrengt zullen we nooit weten welke ruiter jij op het oog hebt die nog niet genoemd is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:05

Ach Cer soms is dat toeval gecombineerd met talent. Bijvoorbeeld: Tom Holkenborg (nu JXL) heeft jaren met mijn vriendje in een bandje gezeten. Dat bandje deed het best heel lollig in het clubcircuit. Tom (en anderen) hadden ook toen al talent. En Tom zelfs veel talent. Toch heeft het enige jaren geduurd voor hij echt 'doorbrak' met een remix van dat oude Elvis-nummer. En ten dele was dat naast hard werken toeval.

Zo ook een bekend (oud) Nederlands bandje Vandenberg. Die kregen bericht van de platenmaatschappij dat ze een optreden wilden bezoeken. Alleen ze hadden geen optreden. Ze hebben toen maar een zaal gehuurd, vol bekenden gestopt en een optreden gegeven. Het heeft een platencontract opgeleverd. Maar het had ook anders kunnen lopen.
Voor hen ken ik er tientallen met net zoveel talent, die het niet redden.

(ja inderdaad ik heb wat jaartjes in heb bandjescircuit rondgelopen).

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:07

...en ook al wordt die naam maar een keer genoemd, dan kun jij op deze manier in ieder geval de waardering voor die iemand uitspreken... Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:08

Nou precies...

En wat vera zegt, je kan nu eenmaal niet op meerdere stemmen, dus moet je gaan kiezen. Lastig, maar ja...
Ondanks dat blijft het een goed initiatief!

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:58

moniza schreef:
Ik ga er nog steeds vanuit dat juist deze mensen paardvriendelijk bezig zijn, maar net niet dat wedstrijdpaard hebben, wat aan andere ruiters wel is gegund.

wil je mij even uitleggen wat je hier precies mee bedoelt ??
vooral dat laatste woordje " gegund " .............
( voordat ik me in de discussie meng met iets wat ik verkeerd opvat )

moniza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:01

Oeps ik schrik een beetje van bovenstaande reactie. Ik ben blij dat je eerst even uitleg vraagt. Met gunnen bedoel ik niets anders dan dat de ene ruiter net even iets meer budget kan vrijmaken voor een paard dan een andere ruiter. Het is voor mij een normale uitdrukking die ook vaak op veilingen wordt gebruikt. Ik bedoel er dus echt totaal niets negatief mee. Ik hoop dat deze uitleg voldoende is.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:40

ik was in de veronderstelling dat het echt ging om diegene die het paardvriendelijkst met zijn paard omgaat in trainingen en op wedstrijden, het zal daarbij toch niet van belang zijn of ik nu een paard van 2000 euro rijdt, of een paard van 100.000 euro berijdt.
maakt, volgens mij dan, ook helemaal niet uit hoe de ruiter tegen mensen is, ik ben zelf tegenover mensen weleen? bot, maar tegen paarden juist helemaal niet, zelfs te soft.
heb ik het mis dan hoor ik het wel!?

rinus

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:47

Nee hoor Rinus je hebt gelijk,ook ik ben wel eens bot Cool
En voor de rest heb je ook gelijk Tong uitsteken

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 16:15

GoedVetMan schreef:
Ik wil eigelijk ook iedere keer dat mijn secretaresse, de secretaressen van het jaar wordt. Elke keer geef ik haar op, en iedere keer heeft zij alleen mijn stem. Ik kan hier zo boos over worden. Goed, zij laat wel eens een steekje vallen, moet haar vaak weer het één en ander op nieuw uit leggen, maar zij blijft voor mijn toch de heerlijkste, en lekkerste, en mooiste, zeer aantrekkelijke, secretaresse die er is. Voor mijn is en blijft zij de beste, en vraag mijn af waarom niemand anders haar nomineert. Elke jaar weer beloon ik haar en over spoel haar met cadeautjes, omdat zij het jaar weer goed in mijn kijker gepresteerd heeft. Helaas valt deze mooie vrouw weg in de grijze massa, en dat vind ik niet eerlijk.
Zij is zo baasvriendelijk, en ik…………ach laat maar, straks ga je er nog wat van denken.

Groetjes Peter en Blond Malebabbe. Lovers Haha! Vriendjes zijn?

Tjee,..wat vind je vrouw hiervan???? Verward Schijnheilig Haha! Clown

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:18

Blaze schreef:
Nee hoor Rinus je hebt gelijk,ook ik ben wel eens bot Cool
En voor de rest heb je ook gelijk Tong uitsteken

Wel eens? Schijnheilig

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 07:53

Ik ben net zo bot als de meesten hier voorspelbaar zijn Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 07:57

jessiejanes schreef:
Tjee,..wat vind je vrouw hiervan???? Verward Schijnheilig Haha! Clown

Ach, ik ben één van de gelukkige mannelijke Bokkers, waarvan zijn vrouw niet op Bokt schrijft. Duseuhhh zij leest dit toch niet.
En ik ga er vanuit, dat ik met jullie dit geheimpje wel kan delen. Clown