[WN] aankondiging trainerpoll's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 00:45

Het lijkt mij dat zo'n onderzoek aan te bieden moet zijn bij het bestuur van de diverse western verenigingen. Naar aanleiding daarvan kunnen zij de regels wellicht aanscherpen of formuleren.

Ik kan mij voorstellen dat bokkers helpen de casussen/vragen te formuleren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 00:54

Ook nog even een reactie van mij. De poll topics zijn in eerste instantie verwijderd omdat ze op mij helemaal verkeerd overkwamen. Het was me niet duidelijk hoe ze hun doel zouden dienen, ik las vanalles over het anomiem afkraken van trainers, ik kreeg ineens PBs van mensen over WN wat normaalgesproken nooit gebeurt en ik had het op dat moment nog erg druk ook (projecten die al eeuwen geleden af hadden moeten zijn). Ik heb de polls toen even uit het forum verplaatst om uit te kunnen zoeken wat er aan de hand was, dit omdat ik op dat moment (en na wat wachten) geen WN mods online zag. Achteraf blijken er gewoon wat communicatie problemen te zijn geweest.

Door de gesprekken over de polls weten we nu echter ook wat beter wat we willen weten en waar het over gaat. Het gaat hier (IMO) om wat er wel/niet acceptabel gevonden word door de (gemiddelde) Western ruiter in Nederland.

Als er om een mening wordt gevraagd over een specifieke trainer dan weet je op een gegeven moment (als er voldoende (ex)klanten van die trainer op Bokt zitten) wel of 'men' die trainer wel of niet OK vindt maar nog niet echt waarom. Is een trainer niet OK omdat deze werkt met paarden van 1.5 jaar oud? Is het omdat hij tot bloedens toe aan het bit trekt? Is het omdat hij slechte koffie zet?

Wat je eigenlijk wilt weten is hoeveel mensen het OK vinden dat een paard met 1.5 wordt ingereden. Hoe zit het met 2 jaar? Wat kan er dan wel/niet? Wat voor een bit is acceptabel en wat niet?

IMO zijn er voldoende objectieve dingen te bedenken waarmee je een goede vragenlijst kunt maken. Eventueel met een korte case beschrijving waarna gevraag wordt of dit wel/niet/beetje/soms acceptabel is.

Het grote voordeel is dat een vragenlijst veel algemener is, je kan er beter conclusies aan verbinden en je kan veeeeeel meer antwoorden krijgen waardoor alles statistisch gezien enorm veel interessanter wordt. Als je weet dat 8 mensen het oneens zijn met de manier van trainen van een bepaald persoon en 6 mensen zijn voor dan weet je eigenlijk nog niet echt veel Lachen Of ja, je weet dat de trainer niet enorm 'slecht' en niet enorm 'goed' is, maar je weet niet waarom mensen dat vinden en al helemaal niet wat die mensen nou van bepaalde onderdelen van zijn/haar training vinden.

Ik denk dat het dus handig is om te proberen tot een goede/volledige en zo objectief mogelijke vragenlijst te komen en deze daarna zo wijd mogelijk te verspreiden. Daarna heb je pas gegevens waar je echt wat mee kan bij organisatoren.

Ik ben iig erg benieuwd wat er uit deze vragenlijst gaat komen, wat de Nederlandse Westerner vind van de Nederlandse Westernwereld. En als je dan toch zo'n vragenlijst aan het maken bent kan je ook best wat andere leuke/interessante vragen meenemen die niet alleen over diervriendelijkheid gaan.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 09:44

Ik zou er graag nog even aan toe willen voegen dat ik me afvraag of we de trainers wel moeten aanpakken, of de getrainden ........ Ik zie vaak de leerlingen juist het verkeerde doen (wedstrijdstress door te weinig ervaring, waardoor het rukken en plukken net iets harder gaat dan normaal ...... en de sporen net iets harder aankomen???) Dus een vragenlijst over trainers vind ik kort door de bocht. Het is maar hoe hun leerlingen het uitvoeren en zij zijn ook de toekomst, zij moeten de sport voortzetten als de trainers met pensioen zijn. Sowieso blijf ik bij mijn standpunt dat een vragenlijst of een poll niets oplost ........ ik denk dat iedereen hier voor zichzelf wel weet waar de grenzen liggen en de eigen verantwoordelijkheid hebben om daar iets te doen aan de misstanden. En niet durven ........... my ash. Je kunt op allerlei manieren kenbaar maken dat er ergens iets misselijks aan de hand is. Wees creatief.
Anya, ik begrijp je helemaal, hoor. Je bedoelingen waren goed!
Groetjes, Irene

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 12:43

Ik sta 100% achter Anya. Op Bokt zijn er weinig andere mogelijkheden. Als je zelf namen noemt krijg je te horen dat het "modder gooien" is. Als je geen namen noemt moet je raden over wie het gaat en worden er verkeerde conclusies getrokken. Het is gewoon NOOIT GOED. En er verandert helemaal niks nada nakkes. Er worden nog steeds paarden kapot gereden mensen....

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 13:28

bubbels schreef:
Op Bokt zijn er weinig andere mogelijkheden.

Ik ben nog steeds van mening dat je hiervoor niet op bokt moet zijn!
Zal het er beter van worden wat iedereen van een bepaalde trainer vindt?
Nee, een trainer zal zich hier niets van aantrekken.
Die gaat gewoon door, hij doet immers wat de klant vraagt. Die wil voor zo weinig mogelijk geld een toppaard.
Dus waar ligt dan het probleem?
Nee op bokt kan iedereen wel zeggen het moet zus of zo, maar laat het eens in de praktijk zien ipv het hier op bokt altijd beter te weten!

dirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 14:10

Citaat:
zal het er beter van worden wat iedereen van een bepaalde trainer vind.
nee,een trainer zal zich hier niks van aantrekken

de trainer misschien niet jannie,maar de gemiddelde westernruiter wel.
veel negatieve reclame voor een trainer geeft geen goeie p.r

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:02

Jannie schreef:
Die gaat gewoon door, hij doet immers wat de klant vraagt. Die wil voor zo weinig mogelijk geld een toppaard.
Nee op bokt kan iedereen wel zeggen het moet zus of zo, maar laat het eens in de praktijk zien ipv het hier op bokt altijd beter te weten!

Dit is mooi verwoord waar het probleem ligt
Inderdaad is gebleken dat een trainer zich er geen f*ck van aantrekt wat men zegt.
Inderdaad hij gaat gewoon door,mensen zoals jij geven hem de kans om door te gaan door vooral maar geen ruchtbaarheid te geven aan de misstanden en daardoor kunnen startende ruiters nergens een referentie vinden.
Ze zullen net als de meesten van ons door schade en schande wijs worden en vervolgens die wetenschap niet kunnen delen op een openbaar platform omdat het not done gevonden wordt.
Kortom *zoek het uit,heb ik ook moeten doen*
Cool

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:30

Jeempie Blaze......
ik ben onder de indruk Bloos! OK dan!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:51

Als ik bepaalde namen van trainers hoor en ik wil er meer over weten dan kom ik idd als ik geluk heb op hun persoonlijke website uit waar er alleen maar reclame gemaakt wordt. De meningen van anderen over die trainer kan ik nergens vinden. Of er staat alleen ik vind hem/haar niet goed, maar waarom dan niet kan je ook nergens vinden. Eigenlijk zou je die vragenlijst door de trainer zelf in moeten laten vullen, dan heb je wel een duidelijk(er) beeld hoe ze trainen en wat ze zelf verantwoord vinden, mits ze de waarheid invullen Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:03

Brendageene, opzich leuk idee, dat trainers zelf een vragenlijst in moeten vullen, maar als je met iemand over zijn of haar trainingsmethode gaat praten, zullen ze er zelf geen vuil woord over zeggen, natuurlijk. Dat werkt dus niet.

Ik denk dat het opzich geen slecht plan is. Mensen die hun paard in training willen zetten bij iemand, hebben best baat bij persoonlijke ervaringen van andere mensen, of het nu wel of niet anoniem is. Zonder referenties, weet je immers nooit waar je aan toe bent. Trainers die het daar niet mee eens zijn, hebben IMO iets te verbergen en weten wellicht dondersgoed dat ze met verkeerde dingen bezig zijn. Zoals Blaze al zegt, wordt het ook niet gewaardeerd als je op een openbaar forum als Bokt vragen stelt over een bepaalde trainer. Daar kunnen immers lasterende berichten of juist commerciële berichten uit komen Tong uitsteken

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:17

Jannie schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat je hiervoor niet op bokt moet zijn!

Meen je dit nou echt Jannie Verward
In jou opinie is een trainer een gewetenloos iemand die in opdracht overgaat tot dieren mishandeling.
Ik weet dat zulk soort trainers bestaan, maar die zullen geen paard van mij in training krijgen.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:33

Citaat:
Als ik bepaalde namen van trainers hoor en ik wil er meer over weten dan kom ik idd als ik geluk heb op hun persoonlijke website uit waar er alleen maar reclame gemaakt wordt.

Of je kan onverwacht langsgaan zoals Marieke en Vera in USA hebben gedaan, dan zie je hoe iemand traint, en daar heb je lef voor nodig, meer lef dan vanachter je pc oordelen...

Citaat:
De meningen van anderen over die trainer kan ik nergens vinden. Of er staat alleen ik vind hem/haar niet goed, maar waarom dan niet kan je ook nergens vinden.

Ik denk dat je je eigen mening moet vormen, dat kan, door naar wedstrijden te gaan, te kijken naar desbetreffende trainer, naar het trainen van paarden te gaan kijken en te gaan kijken bij lessen van desbetreffende trainer. Ik denk dat je dan zelf je oordeel kan maken over of jij die persoon geschikt vind om jou verder te helpen, en niet te vergeten met de een klikt met de ander niet...

En neem niet te makkelijk je beslissing ga bij verschillende trainers kijken zodat je zelf kan vergelijken.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:20

Citaat:
Mensen die hun paard in training willen zetten bij iemand, hebben best baat bij persoonlijke ervaringen van andere mensen, of het nu wel of niet anoniem is. Zonder referenties, weet je immers nooit waar je aan toe bent.

Daarom is het toch handig als je wel meningen over trainers kan vinden. Want als ik een trainer uit wil zoeken en ik heb keus uit 5 a 6 trainers, dan kan je dus of ze een voor een gaan bezoeken en zelf bekijken hoe ze trainen (kost veel tijd en moeite) Terwijl als je op internet al wat kan vinden kan je er bijvoorbeeld al 3 wegstrepen en hoef je nog maar bij de helft te gaan kijken wie je het meest aanspreekt.

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:23

Precies, Roos1 !!!! Als ik les van iemand wil, dan ga ik eens bij zijn lessen kijken, hoe hij het doet, of ik ga eens in de inrijbak kijken bij een wedstrijd of ik volg een clinic van hem (met of zonder paard). Afgaan van meningen van anderen vind ik niks. Iemand aan het werk zien vind ik beter. Dan kan ik gewoon mijn eigen oordeel trekken. Ik heb meegemaakt dat een trainer mij en een vriendin van mij iets wilde leren op een manier die wij niet oke vonden. Wij hebben hem daarmee geconfronteerd, dat we het met die methode niet eens waren en ook waarom niet. Ik ben ook ooit eens bij een clinic van een trainer geweest als publiek (die wel actief mee mochten vragen stellen). Er waren een stuk of vier leerlingen tijdens die clinic bezig. Hij leerde die mensen iets, wat ik vreemd vond. Ik ben in de pauze (toen mochten wij vragen stellen) naar hem toegegaan en heb hem gevraagd waarom hij dat zo deed en dat ik het anders geleerd heb en of hij me het verschil wilde uitleggen. Het ging over het optillen van de schouder van het paard in een cirkel. (Ik had betaald voor de clinic bye the way!). En inderdaad, ik werd in plein publiek te kakken gezet, waar al zijn leerling "aanhangers" bij waren en mij werd verteld dat de manier waarop ik het geleerd had belachelijk was en van wie ik die onzin had geleerd. Deze trainer had dus geen respect voor zijn mede-trainers en ook niet voor mij. Ik heb hem dat ook plein publiek verteld en je zag inderdaad dat zijn leerling aanhangers dit een moeilijke situatie vonden, maar ze durfden de discussie niet aan. Angst. En ook het idee dan uit de groep te vallen, niet meer bij de clan te horen. Ik was het sowieso niet met de methodes van deze man eens, maar ben toch gegaan om in ieder geval in staat te zijn deze man op zijn methodes aan te spreken, dan weet ik waar ik het over heb. Later is dit nog eens een keer gebeurd op een andere clinic, het beleren van jonge paarden. Let wel, ik ben altijd beleefd gebleven en heb altijd netjes mijn vragen voorgelegd. Het feit dat ik een snauw kreeg en de trainer bijval zoch van zijn "leerlingen" (waarvan hij wist dat die niet uit toom zouden vallen), zegt mij genoeg over deze man en mijn mening is gevormd. Zo ga ik meerdere clinics en trainingen af en zo vorm ik mijn mening over iemands methodes. Ik ben ook eerlijk als ik het goed vind, dan zeg ik dit ook. Maar dan pas heb je ook het recht om iemand aan te spreken op zijn methodes. Dus je begrijpt dat ik dit soort praktijken, het over het internet spuien van meningen over methodes van mensen die hier niet bij aanwezig zijn, heeft geen enkel nut. Ga er eens op uit, volg eens clinics van verschillende mensen (je kunt dit ook zonder paard doen!) en ga eens bij een training of les van iemand kijken. Dan pas heb je het recht om te spreken. Dit gedoe op bokt leidt tot niets, pure tijdverspilling. Oja, het leuke van die clinics en trainingen (ook zonder paard) is ook heel erg leerzaam!!!!! Ik raad het iedereen aan. Vaak ook nog gezellig!!
Groetjes, Irene

Irene K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:27

Ik wil even reageren op jouw berichtje, Brendageene. Als je echt iets wil leren, en dan bedoel ik "echt"..... dan heb je het er voor over om tijd en moeite te nemen voor het kijjken naar andermans trainingen en wedstrijden. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om via internet op je kont achter je pc-tje een trainer uit te zoeken (ik vind dit trouwens echt lachwekkend) en dan les te nemen. Je weet dus niet waar je aan begint. Hoe moeilijk moet het zijn om gewoon eens lekker aan de kant te gaan staan kijken naar een les/training. En als je het te vermoeiend vindt om te achterhalen wie wanneer van wie les heeft ......... nou, dan vraag ik me toch af of je de juiste sport heb uitgekozen. Met alle respect overigens, niet om hier nu ruzie te zoeken. Maar ik heb hier gewoon een uitgesproken mening over. Leren krijg je niet voor niets. Daar moet je wel wat voor doen. Zeker als je op de juiste en op jouw manier les wilt hebben.
Ga er op uit en leer !!! Dat is mijn motto.
Succes, Irene

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:42

Ik ga ook zelf regelmatig naar clinics en wedstrijden kijken. maar ik zou het echt zonde van mijn tijd vinden als ik half nederland af rij om naar een trainer te gaan kijken om daar een mening over te vormen terwijl als ik op internet een hele lading informatie over die trainer kan vinden waardoor ik van te voren weet dat het niks voor mij is. En ja dat is misschien een beetje luiheid en gemakzucht, maar ik heb mijn paarden voor de hobby en niet om uit te gaan zoeken welke trainer ik nou goed vind en welke niet, dan besteed ik die tijd liever aan mijn paard zelf. Ik denk niet dat ik veel zou leren van een clinic als ik het totaal niet eens ben met die methode van trainen. Voordat ik naar een clinic ga vind ik het toch prettig te weten waar die trainer zich mee bezig houd (die info krijg ik nu van mensen die dan al eerder bij die trainer zijn geweest)

Ik weet ook niet of het echt nut heeft om op internet ieder zijn mening te gaan vragen, je kunt toch nooit controleren of het echt de waarheid is en of die persoon ook echt doe trainer aan het werk heeft gezien. Tot nu toe vertrouw ik toch ook liever op mensen die er zelf een keer in de praktijk zijn geweest op of wat ik zelf zie Lachen

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 18:52

Steaming schreef:
Meen je dit nou echt Jannie Verward
In jou opinie is een trainer een gewetenloos iemand die in opdracht overgaat tot dieren mishandeling.
Ik weet dat zulk soort trainers bestaan, maar die zullen geen paard van mij in training krijgen.

Ik heb het nu alleen over de trainers die dit werkelijk doen Steaming, dat is ook wat Anya wil weten naar mijn idee, zodat daar wat aan gedaan kan worden.
Die mensen zullen ook nooit een paard van mij in training krijgen, maar ik weet ook dat als die trainers juist goed presteren op een wedstrijd zij zeker paarden in training zullen krijgen, wat er ook op bokt staat!

Ik heb het absoluut niet over trainers die op een paardvriendelijke manier trainen.
Ik weet zeker dat die er ook zijn.

Wat ik wil zeggen dat we pagina's lang hierover kunnen doorpraten, maar dit dus niks helpt. Doe nou werkelijk eens wat.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:09

Jannie schreef:
Ik heb het nu alleen over de trainers die dit werkelijk doen Steaming, dat is ook wat Anya wil weten naar mijn idee, zodat daar wat aan gedaan kan worden.
Die mensen zullen ook nooit een paard van mij in training krijgen, maar ik weet ook dat als die trainers juist goed presteren op een wedstrijd zij zeker paarden in training zullen krijgen, wat er ook op bokt staat!.

Ja, want de eigenaar van dat paard maakt het ook niet uit wat er op bokt staat.
er zijn vast ook wel eigenaren van paarden die het allemaal niks uitmaakt.
die komen op de wedstrijd naar hun paard kijken.
en als die goed presteerd zijn ze blij.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 20:34

Erop uit gaan en leren is natuurlijk een goed idee. Maar het lijkt me dat mensen zich nu juist onderscheiden van andere soorten doordat ze over verschillende vormen van leren en communiceren beschikken.

Je kunt erop uitgaan en je mening vormen, al dan niet onder begeleiding van een meer ervaren soortgenoot. Zo leerde je vroeger wat giftig was en wat eetbaar.

Je kunt wedstrijden bezoeken en trainers bekijken en je mening vormen. En je kunt je mening vormen mede op basis van hetgeen je vraagt, hoort, ziet en leest via de tegenwoordig beschikbare media. Internet is daar 1 van.

De mensen die hier roepen dat via bokt of andere media een mening vormen slecht, dom of anderszins is missen volgens mij het zicht op die essentiele eigenschap die ons mensen mens maakt: het vermogen abstract te kunnen leren.

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er alleen een oordeel mogelijk is als je het zelf met eigen ogen hebt gezien, zelf hebt geroken, zelf eerst ziek bent geweest van die giftige plant.

Betekent dat dat alle boeken die zijn geschreven over voorbije tijden, gruwelen in de oorlog et cetera niet gelden? We zijn er immers niet zelf bijgeweest? Sorry, dat is dus precies wat ik bedoel. De te makkelijke oproep om vooral zelf te komen kijken, zelf te oordelen, zelf mensen aan te spreken op wangedrag. En dan gaan we weer over tot de orde van de dag.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 20:49

Anya schreef:
Je gaat me toch niet serieus vertellen dat er alleen een oordeel mogelijk is als je het zelf met eigen ogen hebt gezien, zelf hebt geroken, zelf eerst ziek bent geweest van die giftige plant.

Dat was toch de bedoeling van de polls????
Dat je n.a.v. je eigen ervaringen met die bepaalde trainer, gaat stemmen?

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:00

Als je zelf niet in staat bent/zin hebt, om je eigen paard te trainen (of dat onder begeleiding te doen) en je besluit "je kind" Bloos over te dragen aan andere handen...NATUURLIJK zou ik eerst eens uitgebreid kennis maken met die trainer, zijn manier van trainen bekijken, eens checken waar mijn paard komt te staan en hoe men op die stal te werk gaat, goede afspraken maken...Wat jij geweldig vindt, hoef ik nog niet fijn te vinden...
In mijn ogen kun je alleen zo vervelende misstanden voorkomen...
Never nooit zou ik alleen afgaan op de ervaringen van andere mensen. Vaak genoeg heb ik mensen horen zeggen dat "hun" trainer zo geweldig en paardvriendelijk bezig was... Bloos! terwijl ik met op z'n zachtst gezegd "gekrulde tenen" langs de bakrand stond...
En ehm Anya...niet alles wat in boeken staat is waar hoor Knipoog
Ook de manier waarop je leest en de info in je opneemt kan per mens/intellect verschillen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:04

Jannie schreef:
Dat was toch de bedoeling van de polls????
Dat je n.a.v. je eigen ervaringen met die bepaalde trainer, gaat stemmen?

klopt! en dan nog alleen je eigen ervaringen/mening over het gedrag o.g.v. dierenwelzijn in de inrijbak of tijdens trainingen (als je die hebt meegemaakt) en daarvan kunnen anderen dan weer iets leren.
Bijvoorbeeld wat de meeste bokkers wel of niet aanvaardbaar vinden als het gaat om gedrag in een inrijbak o.i.d.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-04 21:06

radicalM schreef:
Als je zelf niet in staat bent/zin hebt, om je eigen paard te trainen (of dat onder begeleiding te doen) en je besluit "je kind" Bloos over te dragen aan andere handen...NATUURLIJK zou ik eerst eens uitgebreid kennis maken met die trainer, zijn manier van trainen bekijken, eens checken waar mijn paard komt te staan en hoe men op die stal te werk gaat, goede afspraken maken...Wat jij geweldig vindt, hoef ik nog niet fijn te vinden...
In mijn ogen kun je alleen zo vervelende misstanden voorkomen...
Never nooit zou ik alleen afgaan op de ervaringen van andere mensen. Vaak genoeg heb ik mensen horen zeggen dat "hun" trainer zo geweldig en paardvriendelijk bezig was... Bloos! terwijl ik met op z'n zachtst gezegd "gekrulde tenen" langs de bakrand stond...
En ehm Anya...niet alles wat in boeken staat is waar hoor Knipoog
Ook de manier waarop je leest en de info in je opneemt kan per mens/intellect verschillen.

nee natuurlijk is niet alles wat in boeken staat waar. Niet alles wat op internet staat is waar. En wat de een acceptabel vindt, hoef ik nog niet acceptabel te vinden. En het eerste beeld van een trainer waar je langs komt onaangekondigd, hoeft ook niet te kloppen. En natuurlijk zet ik mijn paard niet ergens in training o.b.v. een stukje tekst op internet. Maar zeggen dat alleen langsgaan zinvolle info oplevert en dat welke actie dan ook op bokt geen enkele zin heeft... dat vind ik dus weer onzin.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:11

Nee, klopt, Bokt heeft zijn nut af en toe Haha! : bijvoorbeeld dat item van Vera heeft mij ook aan het denken gezet en niet alleen mij, dat blijkt...
En heel fijn is, dat een flink aantal "mede-westernruiters" met hun neuzen dezelfde kant opstaan...Geeft de burger toch weer moed OK dan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 21:37

Bud heb ik zadelmak laten maken, maar ik ben er bijna elke keer bijgeweest hoor Lachen Zo houd je dat ook in de gaten natuurlijk. Je vertrouwt die mensen wel (in ieder geval genoeg om je paard er in training te zetten), maar je wilt toch graag zien waar ze mee bezig zijn en hoe je paard het allemaal oppikt. Ik ken genoeg mensen die hun paard in training zetten en om de 2 maanden eens gaan kijken hoe het gaat. Ik snap niet wat dat soort mensen met een paard moeten Verward Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Maar eeh, we moeten vragen gaan verzinnen mensen! Tong uitsteken