jessiejanes schreef:ach,..misschien mogen mijn paardjes wel blij zijn dat ze een enkeltje Schiphol hebben gekregen.....................
Hangt van het baasje af
Weetje, het is echt niet allemaal kommer en kwel in Amerika (gelukkig!). Er zijn legio mensen die lekker met hun paardje bezig zijn hoor.
Citaat:
Maar ik vind het jammer dat jullie terugkomen uit Amerika en dat Vera dat vertelt en dat de negatieve dingen de overhand hebben dus de harde ruiters in plaats van dat ze vertelt van o gaaf ik heb dit gekocht ne dat en o heb een gaaf paard gezien
Trinity, als je alles had gelezen dan had je gezien dat wij live verslagen uit Amerika hebben gegeven waarin we vertelden over de leuke dingen die we hebben gedaan. Inclusief het foto topic was er niets negatiefs.
Het besluit om toch MAAR WEER dit probleem aan te kaarten is weloverwogen genomen.
We hebben de tekst eerst gescreend samen voordat ik hem plaatste.
Waarom mag je alleen maar leuke dingen schrijven en moet je je ogen sluiten voor ellende
Omdat jij er niet mee geconfronteerd wil worden? Ik vind dat eigenlijk een sterke vorm van struisvogelpolitiek.
Als we dat met alles zouden doen dan zou er een hoop ellende op de wereld zijn.
Of wil je liever afstompen en altijd maar een andere kant op kijken. Wij niet!
Even over de "grens" ;
er komen hier steeds berichten over wie bepaald de grens van wat mishandeling is en wat niet. Dat we daar allemaal verschillend over denken....
Ik denk dat we allemaal dondersgoed weten wat wel en niet kan en dat het grijze gebied discutabel is.
Het grijze gebied is de prik met de spoor, een paard eens eventjes vertellen dat hij nu moet luisteren, etc.
Daar hebben we allemaal zo onze eigen methode in (de een wat "pittiger" dan de ander). Ik denk dat het grijze gebied niet het probleem voor een paard is.
Het gaat er om dat er ruiters zijn die de bloedsporen in de mond van een paard rijden, waar de huid eventjes een makeupje moet omdat de sporen hem tot bloedens toe zijn ingetrapt.
Het paard wat met allerlei ellendige hulpstukken geen kant meer uitkan en verrekt van de pijn.
De ruiter die links en recht afwisselend zijn high port shank ronde na ronde door de mond van het paard trekt en dit aanvult met zeer scherpe spoorprikken.
De paarden die met dezelfde high poort "eventjes" op hun achterhand worden gezet dmv van grote rukken en dan ook nog achteruit rondjes moeten draaie, gecompleteerd met sporenwerk. Dan heb ik het niet eventjes over 1x keertje.....
Paarden die gefencend worden en met hun kop tegen de betonnen wal staan.
Willen jullie nog meer weten? Want ik kan zo nogwel eventjes doorgaan.
Ik kan me niet indenken dat er hier mensen zijn die daar niet walgend naar kijken