Sonja schreef:Ik heb geen probleem, ik denk alleen mee. Wat schiet een reiningruiter er mee op als er een reiningonderdeel uitgeschreven wordt op een bodem waar je zelf ook geen reining op zou trainen? Of promoot jij bij je eigen dochter ook het oefenen van reiningonderdelen op een knollenveld? Nee toch?
Als de bodem goed is stop mijn dochter voluit met haar paarden. Wanneer deze wat slechter is, stopt zij haar paarden niet voluit. Wanneer het een knollenveld is, haal ik mijn geld terug, en ga rechts om keer weer naar huis. De norm voor een bodem, wie stelt die vast.! Dat is volgens mijn een veel betere vraag.
Laatst werd er een oefen wedstrijd waar geen reining gehouden kon worden omdat de bodem dit niet toe lied, terwijl deze in mijn beleving wel geschikt was. Later bleek dat de eigenaar van de rijhal geen reining wilde. Grappig hoor, dat een rijhal houder gaat bepalen welke onderdelen hij wel en niet wil hebben als het om western gaat.
Sonja schreef:Als je als organisatie al adviseert om dan desnoods maar op je inschrijfformulier te zetten dat de bodem niet geschikt is om reining te rijden in de hoop dat mensen maar voor het behoud van hun paard kiezen, dan ben je denk ik niet zo slim bezig.
Of kun je mij aangeven hoe ik (ik weet ook niks van reining, dus leg maar uit op 0-niveau) een rundown moet maken en moet stoppen op een andere manier dan dat ik dat op een goede bodem (en dus gevolgd door een slidingstop) moet doen??[/color]
Zie antwoord hier boven.
Nu de verenigingen stinkend hun best doen, dus het nut ervan inzien dat spreiding in ons kikkerlandje de manier is, om het commercieel aantrekkelijk te houden voor de organisaties die hun nek willen uitsteken zodat JIJ wedstrijden kan gaan rijden, vind ik de uitspraak die jij doet (wij zijn er niet voor onze wedstrijden) pijnlijk.
[color=#BF40FF]** Hier ruk je mijn uitspraak uit zijn contekst Peter.
[/quote]
Nee Sonja, ik ruk het niet uit het verband, jij schrijft,
Sonja schreef:
en onze voorzitter zich zelfs uitspreekt over of de wedstrijden waar wel verplicht reining uitgeschreven wordt anders nog wel goed zullen lopen.
Waarop ik aangeef dat de tijd ons dit wel zal leren, plus ik motiveer dat dit ook wel is het geval zou kunnen zijn voor wedstrijden waar geen reining uitgeschreven wordt.
Sonja schreef:Alleen shows uit schrijven met langzame onderdelen, en de snelle negeren, strook dus eigelijk geheel niet waar WIJ Wran voor staan.
Dat wordt (door mij) ook niet in het ALGEMEEN gevraagd, maar ALLEEN VOOR LOCATIES DIE NIET GESCHIKT ZIJN VOOR REINING....
Gezien het feit dat er best wel een berg vragen, ideeen en wensen afgevuurd zijn naar de Wran, dit ook mede naar een gehouden brainwave waar bokkers ook betrokken bij zijn geweest, dit weg gezet tegen de presentatie die Chris Knol heeft gehouden op de ALV van 2006, bekruipt mijn het gevoel dat wij het één wat er bereikt is, niet de tijd geven dit eerst tot ontplooiing te brengen, voor het een feit is.
Het is zo zuur om te lezen dat de Wran zijn eigen regels er op na houd, terwijl dit juist in mijn beleving een vereniging is, die wel degelijk luistert naar haar leden.
Nogmaals, de tijd zal het ons leren, en voor als nog gelden de volgende regels, die op de Wran site te lezen zijn onder wedsstrijd erkenning met als doelstelling,
Doelstelling
Het doel van de WRAN-erkenning is om WRAN-wedstrijden landelijk op een dusdanig peil te brengen dat aan deelnemers en publiek kwalitatief hoogstaande en aantrekkelijke wedstrijden geboden kunnen worden, waarbij het ook welzijn van de paarden zo goed mogelijk gewaarborgd is.
Om deze doelstelling te verwezenlijken zijn regels opgesteld waaraan een organisator moet voldoen om in aanmerking te komen voor WRAN-erkenning.
WRAN-erkende wedstrijden moeten derhalve georganiseerd en verreden worden volgens de door de WRAN opgestelde regels.
Peter