[WN] waarom rijden er steeds meer Q, P, App bij de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:28

Citaat:
*Nee het gaat niet om voortrekken het gaat om het meer toegangkelijker maken (mensen die bevoorbeeld bijrijder zijn en geen eigen paard kunnen betalen).

Dat toegankelijk maken ben ik wel met je eens Lachen
Maar heeft alweer niets met rassen te maken Knipoog

Citaat:
maar misschien wel aan de ruiter?

Zeker weten Lachen

Citaat:
waarom blijven er dan aardig wat mensen in hangen?

Omdat ze niet zichzelf niet goed genoeg vinden misschien?

Citaat:
hierdoor zorg je ervoor dat de stap van beginner naar amateur NOG groter wordt, en er zijn zat amateur ruiters die naar mijn inziens een goed bijdragen zouden leveren in de openklasse!

Vast wel, maar je status veranderen zodat je alleen nog maar open mag starten en niet meer amateur en open doet natuurlijk niemand uit zichzelf, tenzij ze prof worden Knipoog
Waarom niet? Dan beperk je je eigen startmogelijkheden.

Citaat:
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat er iets mis is met de Q/P/A, of wel?

Nee, maar dit was ook meer een algemene benadrukking Knipoog

Alice01

AMATEURS "A"

330. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn startgerechtigd in de disciplines 201 t/m 299 indien zij starten op een eigen paard.

331. Ruiters ingedeeld in deze categorie zijn tevens startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499 op een eigen paard, en tevens op een paard van een ander mits zij hiervoor geen vergoeding (financieel of in natura) krijgen (behoudens startgelden en stallingkosten).

PROFESSIONALS "P"
340. Ruiters ingedeeld in deze groep zijn startgerechtigd in de disciplines 401 t/m 499.

Dus ja dat mag!

Rob_H

Romkabouter schreef:
@Alice:

Waarom zou je eigenlijk binnen de wran meer aandacht moeten besteden aan mensen met een ander ras?
Dan worden die juist voorgetrokken toch?

Het niet extra aandacht geven aan deze rassen en ruiters verzwakt onze basis.

Je kan bij de wran toch ook gewoon starten met je niet Q/P/A?
Het veschil in niveau tussen beginner en amateur ligt niet aan het ras imo.

Het ligt gedeeltelijk zeker aan het ras,gedeeltelijk aan de ruiter,gedeeltelijk aan het niet kunnen verkrijgen van hulp om div. redenen,gedeeltelijk aan een stuk vooruitgang,gedeeltelijk aan het achterblijven bij deze voor uitgang met als rede alle voor genoemde redenen.

Je mag ALTIJD over naar de amateur, daar hoef je helemaal geen punten voor te hebben. Dus als ze niet uit de beginnersklasse komen dan hebben ze dat zelf in de hand.

Nee daar ben ik het totaal niet mee eens,niet eidereen heeft het in eigen hand.Maar de mogelijkheden om het in eigen hand te nemen worden bemoeilijkt door bepaalde regel geving

Laatst bijgewerkt door Rob_H op 29-10-04 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:29

westernworld schreef:
@sandra
dit was een reactie op een antwoord geplaatst door tp om 11:39 op pagina no. 3
misschien wat laat maar de lunch gaat voor

Hm, mijn reactie blijft nog steeds dezelfde hoor.... Verward Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:35

Ik ben geen lid van de WRAN en als het aan mij ligt ga ik dat niet worden ook. Ik ben iemand die toch best wel kritisch kijkt voordat ik lid wordt van een organisatie, en heb al meerder keren aangegeven een vergadering bij te willen wonen waarbij mij werd verteld dat ik niet welkom was. OK dan!

Zo werf je leden

En als ik dan als gezegde bij deze organisatie te horen krijg (voordat ik lid ben): vraag je niet af wat de organsitie kan voor jou kan betekenen, maar wat ik voor de organisatie kan betekenen, ben ik snel klaar met een dergelijke organistatie...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:36

Blaze schreef:

Ik zou niet weten waarom. Ook deze mensen kunnen goede instructie krijgen. Dat si de basis, niet het ras.

Citaat:
Nee daar ben ik het totaal niet mee eens,niet eidereen heeft het in eigen hand.Maar de mogelijkheden om het in eigen hand te nemen worden bemoeilijkt door bepaalde regel geving

Iedereen heeft het wel in eigen hand. Alles wat je hoeft te zeggen tegen de wran is: "Ik wil de A status hebben" en dan A gaan starten. Er zijn zat beginner die die stap zonder meer kunnen maken, maar gewoon bang zijn om het te doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:37

Dat snap ik niet Cassidy. Een vereniging is immers een rechtsvorm. En in dit geval een rechtsvorm met leden. In de statuten staat dat een ledenvergadering voor de leden is neem ik aan.

Los van de ledenvergadering zijn er toch ook andere mogelijkheden om je vragen en opmerkingen kenbaar te maken...

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:41

Blaze schreef:

Romkabouter schreef:
Ik zou niet weten waarom. Ook deze mensen kunnen goede instructie krijgen. Dat si de basis, niet het ras.

*Er zijn genoeg trainingsstallen waar je met je andere ras niet hoeft aan te kloppen!*

Romkabouter schreef:
Iedereen heeft het wel in eigen hand. Alles wat je hoeft te zeggen tegen de wran is: "Ik wil de A status hebben" en dan A gaan starten. Er zijn zat beginner die die stap zonder meer kunnen maken, maar gewoon bang zijn om het te doen.

*Uhm ja dat ze niet meer zo goed weg komen bij de Amateur omdat de drempel steeds hoger gelegt wordt? (misschien)*

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:42

Rom kan het helaas niet met je eens zijn,een paar jaar geleden wel.maar nu spelen er dingen die zelfs mij het tegen deel hebben bewezen Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:42

Rom heb jij wel eens de in Nederland erkende westerninstructeurs op een kaartje ingetekend?

Dan zal je ongetwijfeld opvallen dat dat niet zo goed verdeeld is. Daarbij komt dat nog dat een groot deel van deze instructeurs niet "aan huis lesgeeft" (dit in tegenstelling tot de engelse sport). Een ruiter die de overstap naar western wil maken heeft dan te maken met een aantal problemen:

1. zoek een instructeur (in sommige regio's kun je niet eens kiezen)
2. zoek een instructeur die aan huis les geeft of zie dat je gelijk een trailer koopt en ga naar de instructeur toe.

Dat is een behoorlijk grote stap voor de gemiddelde persoon die met western wil beginnen. Ik ben het met Blaze eens dat als de westernsport deze groep serieus moet nemen, je loopt een boel mogelijke aanwas mis anders.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:45

Alice01 schreef:

*Er zijn genoeg trainingsstallen waar je met je andere ras niet hoeft aan te kloppen!*

Helaas waar
Er is een plek waar je die hulp wel kan krijgen en waar men ze ook graag wil delen maar helaas nood gedwongen hun kennis niet mogen delen omdat de regels dat verbieden.
Maarja regels kunnen veranderen Cool

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:46

Zeker moet die groep serieus worden genomen! Daar bestaat geen twijfel over Lachen
Maar meer aandacht op wranwedstrijden voor niet Q/P/A zie ik het nut niet zo van. Beter is dan om net als de Q/P/A aparte wedstrijden te doen. As dan niet onder de vlag van de wran Knipoog

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:47

Volgens mij zijn regels daar ook voor!
Ze zijn er omdingen in goede banen te lijden en als deze regels hun werk niet meer goed doen, tegen gaan werken ipv mee werken, wordt het hoogtijd om deze aan te passen!

Gr Alice

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:48

Alice01"]
[/quote]
Dat is idd te betreuren.

[quote="Alice01 schreef:
Uhm ja dat ze niet meer zo goed weg komen bij de Amateur omdat de drempel steeds hoger gelegt wordt? (misschien)*

Nee, het niveau gaat steeds omhoog. Ook in de beginners. Lijkt me een goede zaak juist.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:49

Brr niks aparte wedstrijden... dat lijkt mij niet leuk.
Ik vind sowieso al die aparte wedstrijden voor rassen al vaag, zeker als het gecombineerd wordt met een wran NK. Dan krijg je dus vragen van leken waarom er nu dezelfde mensen starten als bij de all races, maar nu op pakweg paints. Of waarom iemand niet mee mag doen met hunteren (ja ja ik weet het Lachen ). Het maakt het nu al onoverzichtelijk.

Het NK Friezen wordt ook niet verreden op het NK dressuur voor alle paarden Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:52

Hoezo is dat vaag Verward
Dat is de normaalste zaak van de wereld.
Je hebt speciaal wedstrijde voor Friezen, Ijslanderkeuringen noem maar op! Dat is toch niet vaag?
Vragen van leken hou je altijd en niet alleen op paardengebied, is ook niets mis mee.
Je kunt het dan toch gewoon uitleggen hoe het zit? Er zullen altijd nieuwelingen zijn aan wie je zulke (en ook andere) dingen uit moet blijven leggen. Dat is een teken dat de sport groeit Knipoog

Ook zie ik de combi Wran-rassen niet als nadelig. Kunnen mensen meekijken in twee werelden Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:55

Cassidy schreef:
Ik ben geen lid van de WRAN en als het aan mij ligt ga ik dat niet worden ook. Ik ben iemand die toch best wel kritisch kijkt voordat ik lid wordt van een organisatie, en heb al meerder keren aangegeven een vergadering bij te willen wonen waarbij mij werd verteld dat ik niet welkom was. OK dan!

Zo werf je leden

En als ik dan als gezegde bij deze organisatie te horen krijg (voordat ik lid ben): vraag je niet af wat de organsitie kan voor jou kan betekenen, maar wat ik voor de organisatie kan betekenen, ben ik snel klaar met een dergelijke organistatie...

Waarom rijden er steeds meer QPA bij de Wran
Volgens mijn gaat het over mensen die graag wel een wedstrijd willen gaan rijden, en ik meen dat jij aangegeven hebt dit niet te willen. Dus is dit niet een beetje offtopic?

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:55

Nou Anya sla jij even de spijker op zijn KOP!
Ik hou er ook niet van om aparte wedstrijden te krijgen.
Maar je krijgt zelfs mensen die bij de rassenshows amateur starten en bij de WRAN beginner! (en ja ik weet het novice amateur wordt vaak niet uitgeschreven).
Maar wordt de lat hierdoor ook niet hoger gelegd? of zit ik er nu erg naast! Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:56

Blaze schreef:
Rom kan het helaas niet met je eens zijn,een paar jaar geleden wel.maar nu spelen er dingen die zelfs mij het tegen deel hebben bewezen Cool

Dan moet er wel een kern van waarheid inzitten *LOL*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:57

Precies... en omdat de sport groeit moet je gewoon nadenken hoe je het anders kunt organiseren als blijkt dat het een beetje vol is.

Ik vind het wel degelijk vaag als er een wedstijd breeding class wordt uitgeschreven en er is maar 1 inschrijving (niet specifiek naar jou bedoeld Rom). Ik kan dat niet uitleggen. Ik blijf dat vaag te vinden.

Een aparte afdeling voor niet qpa-'s vind ik derhalve ook vaag. Moet je kijken hoeveel rassen daarin zitten. Allerlei soorten pony's, Friezen, KWPN-ers, Fjorden, Tinkers etc... Gaan we die ook allemaal splitsen dan?

Kan de bedoeling niet zijn.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:01

Ach, er zijn ook stallen die je met je P/A liever zien gaan dan komen omdat zij Q het beste vinden en de rest is niks en kan nooit wat worden...

Zo'n gezamenlijke organisatie van een NK is ook nodig om de kosten te drukken en zoiets op en dergelijke locatie te kunnen houden. Vergeet niet dat de clubs het ook moeilijk hebben in deze tijden. Ik vind het ook jammer hoor dat de hunter is voorbehouden aan Q/P/A.

=^.,.^=

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:01

Anya schreef:
Precies... en omdat de sport groeit moet je gewoon nadenken hoe je het anders kunt organiseren als blijkt dat het een beetje vol is.

Helemaal mee eens. Maar dan hoef je toch nog steeds niet alles op 1 grote hoop te gooien Verward

Citaat:
Ik vind het wel degelijk vaag als er een wedstijd breeding class wordt uitgeschreven en er is maar 1 inschrijving (niet specifiek naar jou bedoeld Rom). Ik kan dat niet uitleggen. Ik blijf dat vaag te vinden.

Ja, jammer dat er weinig zijn, maar het stimlueert anderen wel om ook mee te doen. (zie het aantal deelnemers BS dit jaar).
En ruime verdubbeling!

Citaat:
Allerlei soorten pony's, Friezen, KWPN-ers, Fjorden, Tinkers etc... Gaan we die ook allemaal splitsen dan?

Die zijn al gesplitst, alleen niet in de western Knipoog

Citaat:
Kan de bedoeling niet zijn.

Ik zou niet weten waarom niet. Niets is zo leuk om te kijken hoe je het doet in vergelijking met anderen die een paard van hetzelfde ras hebben.
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 29-10-04 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:03

Alice01 schreef:
Nou Anya sla jij even de spijker op zijn KOP!
Ik hou er ook niet van om aparte wedstrijden te krijgen.
Maar je krijgt zelfs mensen die bij de rassenshows amateur starten en bij de WRAN beginner! (en ja ik weet het novice amateur wordt vaak niet uitgeschreven).
Maar wordt de lat hierdoor ook niet hoger gelegd? of zit ik er nu erg naast! Verward

Vergeet niet dat rasverenigingen zelden een beginnersklasse uitschrijven en je dus alleen maar amateur KUNT starten. Scheve mond

=^.,.^=

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:04

Hmm een aparte Wran-afdeling voor KWNP-ers. Zou wel goed zijn voor mijn lintjeskast Haha! Schijnheilig

Ik ben opeens voor splitsen OK dan! Clown

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:04

dat komt omndat het een rassen onderdeel is Farchita (maar dat wist je al natuurlijk).
Maar als je kijkt bij de NSBA zijn die onderdelen geen rassen onderdeel Verward
Ik niet snap niet!