[WN] Waarschuwing: geen af/maar op (r)-lichters.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:24

nou volgens mij sonita, zijn alle mensen toch wel geintereseerd in stront hier op bokt. anders hebben ze wel geen paarden. of mest jij je paard soms niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:32

Zullen we on-topic blijven...

crazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:27

ja maar als we on-topic blijven heeft er blijkbaar niemand meer hier iets te zeggen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:33

Dan is een onderwerp dus uitgediscussieerd

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:08

De stal daar staat al langer te koop, voordat hun daar kwam al. T was in 1ste instantie de bedoeling om t te kopen, maar door omstandigheden is dat niet doorgegaan.
Ik hoop dat ze bij een nieuwe eigenaar daar mogen blijven met zijn allen want ik denk niet dat iedereen nog welkom is in eersel

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 22:17

die stal stond idd al lang geleden te koop, daarna niet meer werd er gezegd, maar hij staat dus nog in de stille verkoop(dit omdat anders de pensionklanten er niet graag zouden staan, ik ga ook niet op een stal staan die te koop staat, kan je strax ineens vertrekken en een nieuwe stal zoeken als het een privestal wordt...) maar heeft penhendriks van bokt iets met die stal te maken?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:38

dat weet ik niet, vraag t hem zelf, misschien verteld ie t wel Haha!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:09

Erg laag topic. Ik ken de 'besproken' personen ook en kon altijd super met ze opschieten en heb in die tijd dat ik in Eersel stond nooit iets slechts gezien van deze mensen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:41

En 't is nog geen nieuwe Bokker ook niet Schijnheilig

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:43

Lisette schreef:
Erg laag topic. Ik ken de 'besproken' personen ook en kon altijd super met ze opschieten en heb in die tijd dat ik in Eersel stond nooit iets slechts gezien van deze mensen.
Lijkt me ook een beetje raar om dat aan alle mensen daar te laten zien, toch? Zoiets verberg je liever dacht ik...

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:58

griebels schreef:
Lijkt me ook een beetje raar om dat aan alle mensen daar te laten zien, toch? Zoiets verberg je liever dacht ik...

Alle mensen daar? Ik kwam daar iedere dag soms meerdere keren per dag en ze was meestal aan het rijden of lesgeven als ik kwam. En daarbij als er ooit iets aan de hand was hielpen ze je altijd.

Daarbij vergeet niet dat elk verhaal 2 kanten heeft en 'van horen zeggen'
zegt mij niet zoveel.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:04

Lisette, dat is iets wat ik al gedurende het hele topic duidelijk probeer te maken Rolleyes

Stukjes uit ons communicatieboek Lachen

Citaat:
Mensen communiceren met elkaar vanuit hun eigen visie op de werkelijkheid, ook wel referentiekader genoemd. Er is een verschil tussen de werkelijkheid zelf en iemand visie daarop.[u] Het verschil zit in de schakel van waarnemen naar interpreteren. [u] Bovendien nemen mensen gemakshalve meestal aan dat hun visie door iedereen gedeeld wordt, of tenminste bekend is bij de anderen.

Citaat:
We hebben de neiging om gedrag van anderen af te meten aan de manier waarop we zelf iets zouden doen. We nemen ons eigen gedrag als norm. We bepalen aan de hand daarvan of iets goed is of niet goed. We gaan daarmee voorbij aan 't feit dat de ander misschien wel een andere persoonlijke norm hanteert

Zal jullie verdere quotes over opvattingen, meningen, referentiekaders etc besparen Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:56

Lisette schreef:
Alle mensen daar? Ik kwam daar iedere dag soms meerdere keren per dag en ze was meestal aan het rijden of lesgeven als ik kwam. En daarbij als er ooit iets aan de hand was hielpen ze je altijd.

Daarbij vergeet niet dat elk verhaal 2 kanten heeft en 'van horen zeggen'
zegt mij niet zoveel.

Klopt, zolang ze rijdt en les geeft is er niets aan de hand. Maar als een paard daar in training staat, en niet wordt gereden.. betaal je dus voor nop!
Daarbij is het niet van "horen zeggen" aangezien ik zelf het getrainde paard heb gezien onder het zadel toen hij bij ES vandaan kwam.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:58

Ik denk dat een verhaal best 2 kanten heeft, maar hierzijn een stuk of 7 mensen op bokt die dit verhaal tot in de puntjes kunnen bewijzen. Nou wil ik t verhaal van E wel eens horen! Paard zou 6 dagen in de week bereden zijn en zou super moeten lopen zei ze! Nou t was een ramp! Dat kon gewoon niet waar zijn

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:31

Stalleke, er zullen ook best mensen zijn die wél goede ervaringen hebben met ES Rolleyes Lees mijn quotes uit mijn communicatieboek eens goed... Schijnheilig

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:33

Iets te volwassen taal Tong uitsteken snap er niet veelk van

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:37

Samengevat: er zijn meerdere visies/waarheden, we zijn geneigd anderen te beoordelen naar onze eigen normen en waarden terwijl die ander andere normen en waarden kan hebben en bovendien: we nemen snel aan dat onze visie/waarheid gedeeld word door de rest...

Kornelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 21:55

dat is prima communicatiewetenschapkost, en volgens mij heeft de starter van dit topic ook expliciet om die andere ervaringen, interpretaties en visies/waarheden gevraagd. Lisette is de eerste die zo'n ervaring geeft.

Maar Sylvia, uiteindelijk zijn er toch ook een paar meer "universele" normen en waarden? Als ik bijvoorbeeld een auto in onderhoud geef en een dag nadat ik hem terug krijg zakt ie in elkaar, dan vind ik niet dat ik beter mijn visie had moeten communiceren dat een auto beter moet worden van onderhoud ipv slechter. Dat zijn dingen waar ik gemakshalve WEL van uit kan gaan. En volgens mij vindt de starter van dit topic dat haar ervaring in deze categorie valt.
(nogmaals, heb geen mening over dit voorval en ken de betrokkenen niet).

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 08:48

Ik kan van Lisette anders geen goede persoonlijk ervaringen lezen. Alleen dat ze ES weleens heeft zien rijden. Als ze wel goede persoonljijk ervaringen heeft, willen we ze graag horen. Dat is indd ook waar TS naar vraagt...

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:28

Lisette kent E. van 2 of 3 jaar terug, toen stond ze met haar paard op de manege, nu kan ik je zeggen dat ES heel veel veranderd is in die tijd, en zij dus E kent van de periode dat er nog weinig aan de hand was

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:59

Welke goede persoonlijke ervaringen hebben jullie het over? Ik vond ze altijd vriendelijk als er iets was stonden ze klaar voor je. Enzoals ik al eerder vertelde kwam ik hier elke dag en soms meerdere keren per dag en zo goed als elke dag zag ik haar rijden en lesgeven. Nooit slecht gedrag t.o. van een paard gezien en Chantal ik ben pas 1,5 jaar weg op de manege. Jij hebt veel dingen van horen zeggen en iedereen banketstaaf in zijn eigen straatje.

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:11

Lisette,
Ik denk dat er tot op de dag van vertrek mensen waren die niet wisten wat er gaande was.
Wat ik je ook na moet geven is dat ik eerst ook heel goed met hun op kon schieten.
Lessen, wedstrijden in de kantine noem het maar op.....en idd altijd een helpende hand.
Tuurlijk heeft ieder verhaal 2 kanten.
Maar mensen kunnen veranderen daar hebben hun ook vast hun redenen voor gehad.
Ik praat uit eigen ervaring.........
Zoals het in Eersel ging kon het echt niet meer verder.
En Smarty vraagt dan ook om postieve ervaringen (dus heeft ze nu 1)
*LOL* Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:15

IK heb niets van horen zeggen, alles zelf meegemaakt! wat zou ik van horen zeggen moete hebbe

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:50

Lisette schreef:

Tja, dat is nu het probleem... Had ik maar iets gezien!!!! En beste Lisette, zou je dan misschien jouw goeie ervaring kunnen neerzetten??? Word een beetje moe van het herhalen! Mocht je geen voorbeeld zo voor de hand hebben, dan nodig ik je bij deze uit eens mee te komen kijken naar mijn paard ok???? Lieve mensen, wanneer komt er nou eens iemand met een duidelijke ervaring i.p.v "nou, da-vin-ik-nie-hoor-en-nou-vin-ik-je-stom Huilen " ?
Verward
Als je goed gelezen had, dan had je ook kunnen lezen dat ik via hun mijn paard ben gaan kopen, blijkbaar dacht ik dus hetzelfde als Lisette over de kundigheid van die persoon. Alleen ben ik nu een ervaring rijker en een dure illusie armer! Ik hoop nog altijd mensen te bereiken, die hetzelfde lot op deze manier bespaart blijft. En voor degene die graag mekkeren over "nou-da-vin-ik-stom "etc, laat je adviseren en koop via hen een paard, zet het in training, en vertel mij over twee jaar dat ik een uitzondering ben! Kan Lisette mij trouwens vertellen welke paarden ze heeft gereden zien worden?
Ja, wel meer dan 2x in totaal dan he, en als het kan ook graag onbeleerde paarden... Ben zeer benieuwd! Heb ik toch wat gemist blijkbaar...

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 13:21

Shorty, Fresnos en Goody. En nog een paar andere die in training stonden maar daar weet ik de namen niet van.

En Chantal ik wil geen pb's citeren maar daarin schreef je dat alles wat je hoort en leest, daarvan uit vorm ik dus mijn mening.

Smarty stond je trouwens al met 2 paarden op de manege?