[WN] merk voer,juist voor quarters!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:08

Dit kreeg ik als antwoord van Ge Huibers op de verschillen tussen Hipstar en Ursonne:
Hallo Vera

Citaat:
Urzonne wat Bonnigje voert is heel wat anders dan hipostar reform granenmix

Urzonne is een mix van kruiden met een aanvulling van vitaminen en mineralen

Wat je goed in een voedings schema kunt inpassen om de flora in de paarden darmen weer optimaal te krijgen

Daarbij kun je goed een granenmix voeren

Dus het is niet hetzelfde

vriendelijke groeten

Ge Huibers

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:12

FlyingHigh schreef:
Verhip, ik voer momenteel geen Marstall..........en jahoor, mijn wei ligt vól uitgeplozen mestballen, maar inderdaad, geen graantje te vinden van het gras dat ze eten, Lachen.

Mestflatsen bedoel je waarschijnlijk Knipoog . Kennelijk deert een beetje groene smurrie de doorgewinterde Veluwse vogel niet (zitten er hier ook lepelaars?!).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:29

cornelie schreef:
Pride krijgt dit met zijn brokjes naar binnen. Zit het er dan niet in of staat het er gewoon niet bij? Het voer is overigens niet lang houdbaar.

Dat het er niet op staat wil niet zeggen dat het er niet in zit. Ze zijn blijkbaar niet verplicht om het te vermelden op de zak. Wil je het zeker weten dan zul je moeten bellen/mailen met de fabrikant. Niet vragen of er BHA of BHT in zit, want nee is makkelijk gezegd (heb ik al een keer gehad met een voer waarvan ik al wist dat het er wel in zat maar het 'ff wilde checken') maar vragen welke anti-oxidant ze gebruiken.
Dat het niet lang houdbaar is wil ook niet alles zeggen... in elk voer moet íets van anti-oxidant zitten, want zonder zou voer nog geen week houdbaar zijn. Een goed voor gebruikt daar dus Vit. E en C voor... (dat zijn dus vaak wel de duurdere voeren, want vit. gebruiken is nou eenmaal veel duurder. Het wil echter weer niet zeggen dat een duur voer altijd goed is. Maar een goedkoop voer zou je altijd moeten wantrouwen... vandaar dat Havens maar zo'n 7 euro kost en bijv. Marstall en Equisanum boven de 10 euro zitten)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:51

Aha, weer wat geleerd. Ik ga dat eens even uitpluizen allemaal. Ik vind het overigens ook zeer interessant.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:40

Mac schreef:
Mestflatsen bedoel je waarschijnlijk Knipoog . Kennelijk deert een beetje groene smurrie de doorgewinterde Veluwse vogel niet (zitten er hier ook lepelaars?!).

Naaaaaah!! Mijn paarden krijgen nooit Flatsen van Veluws Turbogras, ik bemest het nihiel, dus geen heftig groen.

Lepelaars, zijn die zwart en lopen ze mijn kuilvoer- balen open te pikken???? Mmmmmm, kraaien in overvloed (mestverspreiders!!!) en de ooievaar heeft haar nest alweer verlaten..........

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:34

Ik ga maandag alle fabrikanten die ik weet bellen of mailen met de vraag welke anti oxidant(en) ze gebruiken!
Iemand geïnteresseerd in de uitslag?
Ik ga contact opnemen met:
Marstall
Master/van Cooten
Havens
Pavo/Equiral
Equisanum
Hippostar
Subli
en wat ik nog meer tegenkom...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:37

Ben benieuwd wat er uit komt... heb zelf de ervaring dat niet altijd de waarheid gesproken wordt...

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:05

Zet het maar op bokt, wij willen het ook wel weten!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:06

vera schreef:

!!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:23

zou je dan ook equiral na willen gaan? mij hebben ze ooit verteld van niet, ben dus benieuwd wat ze nu zeggen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 22:39

vera schreef:

wij ook!!! OK dan!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:04

Azhari schreef:
zou je dan ook equiral na willen gaan? mij hebben ze ooit verteld van niet, ben dus benieuwd wat ze nu zeggen.
Staat al in het lijstje hoor Knipoog
Achter Pavo, is nl dezelfde fabrikant.

Van Pavo en Equiral ken ik de hoofdvoedingsdeskundige persoonlijk. Dus ben benieuwd naar zijn antwoord!!

En als ik alle antwoorden heb zal ik hem plaatsen. Of in een apart topic.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:46

Ik ben ook heel erg benieuwd!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:55

Achter Pavo, is nl dezelfde fabrikant.
sorry over het hoofd gezien. Blond Dat vraagteken bij blond mag wel weg.[/quote]

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:43

Wij voeren ook Herba van Equisanum, alleen qua het uitpluizen van de mest door vogels is bij het ene paard alle drollen dus uitgepluist en bij de ander geen een Verward. Dus misschien ligt het ook aan de opnamen van het paard of zeg ik iets heel ergs Blond

Sinds wij van pavo en equiral op equisanum zijn overgestapt hebben wij enorm goede resultaten geboekt. Goofy had geen stalbenen meer 's morgens en paard van vriendin stond ook niet meer met dikke benen.

Ons bevalt dit prima. Alleen de laaste 2 zakken van Herba waren wat mindere kwaliteit, hopelijk eenmalig. Heb alleen een week geleden een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad, dat vind ik vrij slordig!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:57

Skipper schreef:
Wij voeren ook Herba van Equisanum, alleen qua het uitpluizen van de mest door vogels is bij het ene paard alle drollen dus uitgepluist en bij de ander geen een Verward. Dus misschien ligt het ook aan de opnamen van het paard of zeg ik iets heel ergs Blond

Nee hoor, vaak ligt dat aan het gebit. Een paard kan hele granen wel eten als het goed kan kauwen. Hele granen in de mest zou voor mij een reden zijn om de paardentandarts langs te laten komen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:24

Ze zijn alle twee pas gecontroleerd, maar ik denk dat het misschien er dan aan ligt dat het ene paard waarbij zijn mest wordt uitgeplozen door vogels 16 is, en ondanks paardentandarts en controle toch net iets minder is dan de 5 jarige.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:40

Skipper schreef:
Sinds wij van pavo en equiral op equisanum zijn overgestapt hebben wij enorm goede resultaten geboekt. Goofy had geen stalbenen meer 's morgens en paard van vriendin stond ook niet meer met dikke benen.

Ik vind alle 3 de merken goed, maar Equisanum gewoon veel te duur. Marstall is me ook goed bevallen trouwens. Van Subli en vCooten kreeeg die van mij wel stalbenen.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:02

Stalbenen heeft die van mij heel erg snel, bij pavo ook. Maar met equiral heeft hij nergens last van. En ze hebben naar mijn idee veel minder voer nodig om ze netjes op gewicht te houden. (dan bij pavo)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:12

Die van mij staat op voer van Pavo, Equiral èn Havens
Tja....
Maar eens zien wat dat na maandag gaat worden Knipoog

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:20

Van Marstall heb ik nog nooit gehoord, ken ook niemand in de buurt die dit voert, terwijl ik toch vrij veel paardenvoeders 'ken'. Misschien hier wat minder bekend. Eens in verdiepen!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:13

Hai,

Ik heb het helaas gisteren niet gered om rond te bellen . Ik zit nl in de verhuisdozen.
Maar zojuist heb ik een e-mail gestuurd naar:
Marstall
van Cooten (Masters)
Havens
Pavo
Equiral
Equisanum
Hippostar (Arie Blok)
Subli
Hartog
Dodson & Horrel

Ben benieuwd naar de reacties!!

Gr Djilan

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:08

Hippostar had ik een week of twee geleden gemailt over hun Vipagraan en daar zou in ieder geval geen chemische antioxidanten in zitten.
Equisanum heeft mij ook verzekerd dat er niets in zit.
Bij Havens staat het zelfs op de zak en Hartog heeft het in de samenstellingslijsten op hun site staan, dus van die twee weet je al dat het er in zit.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:24

Havens heb ik geen zak voer meer van liggen...
En bij Hartog heb ik het niet op de site zien staan. Maar dat zal ik eens bekijken dan..
Deze site vond ik nog:
http://www.van-ramshorst.com/nl/prolacinpowder.html

Bij Havens zitten er idd E320 en E321 in. Heb ik net teruggemaild gekregen.
Maar ik zal er een overzicht van maken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:25

Hai, bij Hartog heb ik het idd net op de site gevonden....
Blinde kip ben ik Knipoog
BHT / Ethozyquine 24 mg / kg