[WN] Wie weet waar Fly nu is!?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:17

Vraag anders of ze de lijsten faxen. Dan neem je veel werk uit hun handen en weet je tenminste zeker of ze er niet op staat....

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:19

Dus in feite ben je wel stallen aan het bellen of ze misschien daar staat?
(hallo, ik zoek die en die merrie, heeft u die in huis? Of pak je dat anders aan?)

Nanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:24

Ik kan me voorstellen dat je nu weer het idee hebt dat je wat nuttigs aan het doen bent. Al dat moeten afwachten is echt een drama.
Persoonlijk denk ik dat je nu echt lang genoeg hebt gewacht en dat je nu tot nog meer aktie over moet gaan. Eerst die lijsten laten faxen en checken en daarna de publiciteit opzoeken.
Want waarom zou hij de paarden inderdaad ergens op een pensionstal zetten (wat natuurlijk een aardig sommetje kost),
een beetje beter voeren was inderdaad een goedkopere en handigere oplossing geweest.
Ze zal zeer waarschijnlijk verkocht zijn of nog te koop staan en nu is de tijd om te zoeken.
Als je nog langer wacht wordt het steeds moeilijker om haar te vinden, denk ik.
Denk er nog even over Francis.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:32

Francis schreef:
Heb inmiddels nog wat stallen gebeld, maar zonder resultaat.
Deze heb ik inmiddels gehad:
White Sock Stables
De Boshoeve
Eldorado Kraay
handelaar Bouwman uit Nijkerkerveen

Ik heb nog Nieuw Hagenauwe en de Treekhoeve op m'n lijstje, maar die heb ik nog niet te pakken kunnen krijgen en de Stoethoeve en de Willemshoeve zijn twee stallen die iemand noemde, maar daar kan ik geen telefoonnr. van vinden.

Ik wil nu toch wel iets fanatieker aan't zoeken, want ik heb inmiddels via Desiree te horen gekregen dat een handelaar haar misschien op de paardenmarkt in Utrecht gezien heeft. We gaan proberen na te trekken of dit inderdaad zo is, via de marktmeester o.i.d., maar als dat zo is, is de kans wel erg klein dat ze nog gevonden wordt.

Willemshoeve heeft een beste wachtlijst dus dat lijkt me erg moeilijk of er moeten connecties zijn tussen hen. Daarnaast zou wel de Stoethoeve kunnen maar dat ligt aan de overkant van de straat dus dat zou men moeten zien als ze buiten staan.

Ik ga even verder lezen

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35

Hay weet niet of het wat is maar er zit in de buurt van Jos in Beets een handelaar genaamd Soering.die vaak aparte bonte paarden opkoopt...vraag even het nummer aan jos of misschien kan Jos bellen.weet bijna wel zeker dat hij je wel wil helpen ..........succes
Laatst bijgewerkt door charene op 24-08-04 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35

Het zou ook nog eens zo kunnen zijn dat meneer ergens anders een landje heeft geritseld en daar zijn paarden heeft gezet om van het "gezeur" af te zijn.....

Ik ga morgen voor een weekje op vakantie.
Als ik daarna iets voor je kan betekenen dan hoor ik het wel. We hebben zo een flyertje gemaakt!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:41

Fijne vakantie Bonnigje...
Ik weet bijna zeker dat ze niet op een ander landje staan, want die man van de DB was erg stellig toen hij zei dat ze ergens op een stal stonden. Van de hengst wist hij zeker dat die verkocht is en volgens mij wist hij ook echt wel zeker waar Fly en Pretty stonden, maar wilde hij het gewoon niet zeggen.
Ik zal achter die Soering aan bellen... kijken of dat wat oplevert.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:47

Op Marcroix staan ze iig niet,
ik weet dat bij de Kaasboerderij (ook op de Birktstraat) ook stallen zijn gebouwd en verhuurd worden, wellicht die bellen?
Op de Birktstraat heb je ook nog de paardentandarts Oosterboer die stallen verhuurd, de Fam. Spijker heeft nieuwe stallen met volgens mij pensiondieren, bij de Stoethoeve (van. Fam. Stoetman) heb ik ze niet zien staan maar misschien staan ze achter?
Dit zijn iig al wat adressen op de Birktstraat.
Zo heb je echter nog wel 15-20 plaatsen in Soest met en stuk of 5 tot 10 staletjes welke verhuurd worden.
Ik kan je evt. nog wat adressen geven als ik even op zoek ga.

Edit:
Ik zie dat ik mijn ouderwetse spelfout weer maak, het is als het goed is Birkstraat, zonder t er tussen Bloos

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:56

Bel anders Willem Oosterboer (paardentandarts) even op! Dat is een zeer geschikte serieuze man die op heel veel stallen komt.
Hij is echt heel integer en een paardenliefhebber dus die wil je vast wel helpen......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:56

Francis schreef:
Ik weet dat ze niet meer staan waar ze stonden. Volgens de DB man is de hengst verkocht en staan de merries 'ergens vlak bij' op een pension/trainings/handels stal (en volgens de DB man 'wist ik dan wel waar...' Verward NIET DUS!)

Oke ik denk met je mee
Nu ben je drastisch op zoek naar alles wat bij deze man in de buurt is.
Maar laat dat even achterwegen. Even puur kijken naar de woorden zelf.

Heb je misschien ooit een naam van een stal laten vallen?
Is het ook echt gezegt " pension/trainings/handelsstal" of maakte je dat er op uit/ denk je dat zelf? (bedoel er niks naars mee, maar probeer het raadsel op te lossen)

Oh he ping
Een merrie die niet verzorgd word, gaat ook niet naar de hoefsmid, en op een stal waar ze eventueel voor de verkoop staat, is dat vaak de eerste afspraak die gemaakt word, nageltjes lakken. Dus misschien via hoefsmeden daar in de buurt?
Laatst bijgewerkt door holly op 24-08-04 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 12:58

Van die Soering kan ik geen nummer vinden, wel een andere grote imp./exp. handelaar gevonden en gebeld. Ze hebben haar niet op gekocht, maar de broer van de man die ik gesproken heb komt elke week in Utrecht. Die kan ik vanavond bellen, misschien dat hij haar toevallig gezien heeft.
Sjuimpje, bedankt. Ik denk echter niet dat ze op een klein pensionstalletje staan. Ik ga er van uit dat hij ze te koop heeft staan en ergens bij een grotere handelaar/stal heeft neer gezet. Maar mocht je hier en daar willen kijken, dan zou ik dat erg fijn vinden.
In ieder geval bedankt!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:03

Hoefsmeden bellen is denk ik idd ook nog een goede insteek.
En net zoals nanouk al zegt, misschien toch binnenkort de publiciteit zoeken? Want wat heb je dan nog te verliezen? Met vriendelijk en netjes blijven krijg je bij de instanties ook niet veel info los.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 13:04

Holly, de man van de DB had het echt over een handels/trainingsstal waar ze zou staan. Een bekende stal daar in de buurt, dus dan zou ik wel weten welke... Zo heeft hij het gezegd. Ik heb hem meerdere keren letterlijk gevraagd : 'dus het is een handels/trainings stal? Daar in de buurt?' en op beide vragen was het 'ja'.
Dat van die hoefsmid is wel een goeie en ik geloof dat ik ook nog ergens een telefoonnr. heb van zijn dierenarts... schiet me nu ineens te binnen...
De hoefsmid is een keer op dat veldje geweest en iemand heeft dat gezien en naar mij gemaild... een smid met een groene bus geloof ik... misschien bekend??
Ik ga weer verder bellen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:12

Oke dus een trainingsstal/enz daar in de buurt.
Een trainingsstal is meestal voor de verkoop (sorry)
Een pensionstal lijkt me ook stug, maar als je dat van het gezeik af helpt kan dat zeker een optie zijn voor een paar maanden.
Als jij moet weten waar, dan lijkt het me niet snel een onbekende stal te wezen, (is de persoon die het jou vertelde bekend met western, dat hij dit zegt, anders moet je even op zijn niet westerns denken)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:13

Heb je All Performance al geprobeerd. Vanavond spreek ik misschien een westernhoefsmid en een meisje wat bij All Performance op stal werkt (of net een weekje niet meer misschien).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:16

Waarom denkt iedereen zo in de western richting?
Is de eigenaar iemand die alleen die soort paarden had? Ligt zijn interesse daar?
Wat als je niets van western kent, waar ga je dan heen met je paard?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:22

het waren naar mijn weten allemaal westernpaardjes Holly, en niet geschoten is altijd mis toch? Waarom niet proberen dus.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 13:23

Nee, ik ga juist niet van westernstallen uit. Deze man had niet veel met western (had eigenlijk niks met paarden als je't mij vraagt). Het gaat dus juist om 'gewone' handelaren, van die mannen die alles kopen en overal geld in zien...
Maar ik heb inmiddels met een grote handelaar uit Amersfoort gebeld en dit bleek dezelfde man als wie Desiree gesproken heeft. Hij is vrij zeker dat hij Fly een week of 6 geleden op de markt heeft gezien en hij gaf me weinig kans dat ik haar nog terug zou vinden. Hij wist overigens niet aan wie ze verhandeld is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:25

Dat is goed en slecht nieuws.
Je weet dus dat je kan adverteren tot je er bij neer valt, want hij is niet meer de eigenaar. (maar wie dan wel?)
Maar tevens kunnen mensen ogen ook verkeerd hebben gekeken dus moet je verder zoeken in de buurt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:26

Goh, eerlijk gezegd besefte ik niet eens dat ze al zo'n 6 weken 'zoek' is. Wat gaat de tijd dan snel zeg. Ik hoop écht dat ze nog gevonden wordt, oftewel:
Bokkers aller landen verenigt u Knipoog
Bokkers zitten nu eenmaal overal dus íemand moet toch een keer iets horen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:28

Maar wat wil je nu francis?
Hij blijkt dus niet meer de eigenaar te zijn.
Wie wel is de vraag, maar wat is jouw doel?
Hoe kunnen we je helpen?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:31

Misschien nog een handige link?
http://www.paardenponygids.nl
Ik zou denk ik zelf vooral willen weten of alles goed is, zodat je weer rustig kunt slapen en door kunt gaan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:52

Ben al aan het rondspeuren op het internet; dacht dat ik haar had gevonden (bonte met bijna zelfde aftekeningen), mijn hart maakte een sprongetje maar de twee foto's vergelijkend was de aftekening toch heel anders.

Maar ik denk dat het slimste is om de lijsten gefaxed te krijgen, dat maakt haar misschien nog wel het beste traceerbaar......

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:52

Het nummer van de paardentandarts Oosterboer in Soest is: 033-4611871

Vind je het een idee, als ik met een bokker die met mij mee wilt en serieus is, om zogenaamd op paardenjacht te gaan, onder het mom van ik wil een paard kopen. Ik woon nl zo'n 20 minuten van Soest af en kan zo aan de adressen van van der Poll komen en andere stallen.
Mocht je geinteresseerd zijn, wil ik dat best doen. Iemand hier die mee wilt gaan? Je ergens oppikken is prima.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:07

Zal ik anders ff een advertentie op marktplaats zetten dat ik op zoek ben naar een leuk recreatie paardje, liefst een bonte merrie? Moet ik alleen wel even weten hoe oud ze is e.d. Misschien komt er wat uit, misschien niet. Maar alle beetjes kunnen helpen toch?