[WN] HENGSTENSPECIAL!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:20

Sorry, ik was al even met deze post bezig en heb daardoor vera haar antwoord gemist.. Scheve mond

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:55

FlyingHigh schreef:
Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.

Überhaupt: veel mensen zien het grondwerk niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in Lips are sealed .

On topic: uhm, er hadden véél meer Painthengsten in mogen staan Knipoog .

Weet iemand een site waar Italiaanse QH/PT-hengsten op staan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:58

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:15

Onze schoonzoon staat er ook weer in.
Equalizers Peppy van de Lucky D Ranch.
Jammer alleen dat het weer zo'n oude foto is. Hij zag er afgelopen zomer veel beter uit.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 11:22

vera schreef:
Zo vind ik de foto's van Magic Power Special heel goed, het laat duidelijk zien hoe allround de hengst is OK dan! (foto's hadden wel wat groter gemogen Haha! )

Dat is een mooi ding, hoor, die Magic Power Special. Wow. Daar hebben Sylva en Sake denk ik een heel erg goede aan! Zijn bouw... Bloos!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:44

gera schreef:
Ik wilde net vragen wat jullie van de foto's van Red Pebbles en Generals Golden Boy vinden..

Ik vind het o.k. gedaan;als hier niemand wat gezegt had had ik hier overheen gekeken dat de achtergrond niet echt is.Voor mij is het dus geen probleem.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:46

Gelukkig, dan is het toch een beetje echt gebleven..
Het is moeilijker dan ik dacht met die volle staarten.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:57

ik ben een beetje erover gestruikelt dat de info voorin over erfelijkheid en kleuren veroudert is.
Dat stukje over cremello's en perlino's,die op 1 lijn met albino's word gezet en dat ze nog steeds niet geregistreerd kunnen worden,...had wel aangepast kunnen worden,naar mijn idee.(ze kunnen dus sinds maart 2003 geregistreerd worden en zijn dus gewoon AQHA)...en dat terwijl Claudia Rosell haar cremellohengst erin heeft staan als dekhengst??? Verward
ik heb de quarter al een mailtje gestuurd hierover.

belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:02

ik heb vandaag ook eindelijk den boek aan gekregen maar hij is wel supper mooi dit jaar !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:20

FlyingHigh schreef:

Voor zover ik enkele hengsten- begeleiders met de dieren heb gezien, waren de kettingen volgens mij de doodgewone lead- chains waarvan het ketting- gedeelte onder de kin, door de mond of over de neus liep. Niets vriendelijks aan, want met elk hoofdbeweging komt er spanning op de ketting wanneer de lijn strak staat. Met een correcte, eerlijke en zeer consequente Halter- opvoeding moeten alle hengsten ook geleerd kunnen worden dat ze gewoon stil moeten blijven staan. Aklleen zien veel showers de Halter niet als serieus onderdeel en trainen daar gewoon te weinig in.

Voor zover ik de "profesionele" voorbrengers heb gezien, zag ik ze met lipchain, dus gaat wel in de mond, maar onder de bovenlip. In de VS wordt het juist erg veel gebruikt, ook door mensen die Halter erg serieus nemen. Met veel hengsten zal je met goede training ver kunnen komen, maar met veel ook niet.
Het is ook niet altijd "vriendelijk", inderdaad, zodra ze hun hoofd flink bewegen krijgen ze er druk op, dus leren ze juist hun hoofd stil te houden, wat dat betreft net als met sporen rijden, als ze langzamer gaan, krijgen ze een prik, dus leren ze hun tempo te houden. IMO dus geen martelwerkrtuig of iets dergelijks, net als zoveel hulp middelen. Overigens komt er met de lip chain endorfine (spelling??) vrij wat het paard ook echt kalmeert, het is haast niet te geloven, maar uit ervaring weet ik dat het echt werkt.
Zolang het paard dus geen rare bewedgingen met het hoofd maakt is het dus nog "lekker" ook.

Begrijp me niet verkeerd, er zijn ook veel mensen zijn dit dit niet op de juiste manier gebruiken (eraan trekken e.d.), of inderdaad de ketting door de mond doen (wat per dit jaar verboden is geworden bij de AQHA en lipchain mag alleen op hengsten van 1 jaar en ouder gedaan worden) waardoor het misbruikt wordt en echt onvriendelijk is.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:21

vera"]
[quote="jeddah schreef:
Eh, Vera, het veulen van Gera is van Red Pebbles Verward , die van mij, Senna, is van A Hint Of Te OK dan! , en staat erbij in de draf, die foto van dezelfde galopsprong hadden we toen nog niet en staat overigens wel op de website en op de DPHC pagina bij de SSP Knipoog.

Ja ik weet dat haar veulen van RP is. Maar dacht dat de foto Senna door Gera was gemaakt en vond het zo grappig dat ze exact dezelfde houding hadden Clown
[/quote]

Oh, nu snap ik het! Nee, is dus gewoon thuis door mij gemaakt Knipoog !

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 14:46

Leuk, die montage van de foto op je website "zo vader, zo dochter"! Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:48

Welke hengstenspecial wordt hier precies bedoelt? En hoe kom je er aan?
Want volgens mij hebben wij hem (nog) niet gekregen en zijn we wel lid van de WRAN, NQHA, AQHA, APHC en AAHCH. En staat/staan er ook appaloosa-hengsten in? Anders weet ik er nog wel eentje; Invied van Wiebe en Ursula Lise. = Geweldige hengst met diverse titels al op zak!
Zal hem thuis eens proberen te scannen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 15:06

Invied staat ook in de Hengstenspecial Haha!
Het is een uitgave van het tijdschrift "Quarter" en is ook los te bestellen.
Als je even terugleest in dit topic dan kun je zien hoe je dat moet doen. OK dan!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:08

sflj schreef:
Welke hengstenspecial wordt hier precies bedoelt? En hoe kom je er aan?
En staat/staan er ook appaloosa-hengsten in? .

Nee je moet lid zijn van de quarter maar is ook los te koop maar dat staat al ergens in dit topic.

Ja er staan ook een paar appaloosa hengsten in ook die van Wiebe en Ursula en die van ons en nog drie.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:21

jeddah schreef:
Oh, nu snap ik het! Nee, is dus gewoon thuis door mij gemaakt Knipoog !

Hmm ja, jammer genoeg wel. Het is namelijk 1. een erg mooie foto en 2. had ik Senna dan in het echt gezien, wat ook nog niet op gaat voor mij. Wie weet binnenkort? Of op een wedstrijd?

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:58

wat loopt iedereen toch te miepen over een ketting???dit topic ging toch over de special(zucht)
iedereen moet lekker zelf weten of hij of zij zijn hengst op die manier wilt presenteren.
kijk liever naar het aanbod van alle paarden Cheese! mooie fotos en goede afstammingen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:08

vera schreef:
Leuk, die montage van de foto op je website "zo vader, zo dochter"! Haha!

Die is ook mooi geworden he? Ook al is het duidelijk knip en plak werk, toch wel grappig om ze zo samen te zien. Enne, de website is niet van mij!! A Hint Of Te ook niet, zijn wel vaker misverstanden over omdat het onder mijn naam als www staat, maar dat het wel duidelijk is Knipoog , niet mijn paard...

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:22

jojo schreef:
wat loopt iedereen toch te miepen over een ketting???dit topic ging toch over de special(zucht)
iedereen moet lekker zelf weten of hij of zij zijn hengst op die manier wilt presenteren.
kijk liever naar het aanbod van alle paarden Cheese! mooie fotos en goede afstammingen

Er werd een mening gevraagd, die werd beantwoord en daar vloeide een discussie uit, niets mis mee, dacht ik zo. Niet zoveel om over te zuchten hoor, Haha! .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:22

Maar wel off-topic Lachen

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:55

Sugarmiss schreef:
Maar wel off-topic Lachen

"Zucht.........." Ach gut , ......?? Gelukkig gebeurt dit nooit in andere topics, *LOL* .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:58

Nee gelukkig niet Cool
Maar als je er nog iets over kwijt wilt kun je er natuurlijk een nieuw item aan wijden.

Iedereen weer happy OK dan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 21:11

Ik vind dat "off topic" gedoe een beetje kinderachtig.
of ben ik de enige Verward
Wat maakt het nu uit waar we over schrijven, als een "gesprek" een bepaalde kant op gaat.
Om er een apart topic aan te wijden is het het vaak ook niet waard, maar als een gesprek een bepaalde wending neemt en iedereen gaat daar in mee, dan is er toch niks aan de hand? Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:18

Regel 4 van de Bokt regels
Citaat:
Reacties moeten rechtstreeks te maken hebben met het bericht waarop je reageert. Off topic-reacties kunnen worden verwijderd. Zie voor uitzonderingen de forumspecifieke regels.

Ik ben zeker niet zo 'ingrijperig', maar als er over 'geklaagd' wordt zal ik er toch iets mee moeten Haha!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 21:27

Sugarmiss schreef:
Regel 4 van de Bokt regels
Citaat:
Reacties moeten rechtstreeks te maken hebben met het bericht waarop je reageert. Off topic-reacties kunnen worden verwijderd. Zie voor uitzonderingen de forumspecifieke regels.

Ik ben zeker niet zo 'ingrijperig', maar als er over 'geklaagd' wordt zal ik er toch iets mee moeten Haha!

Ik kan me voorstellen als iemand bv. vraagt "wat voer jij je paard" en vervolgens antwoord iemand out of the blue dat zij vandaag zo'n heerlijke rit heeft gemaakt, dat deze berichten verwijderd worden.
Maar een discussie die al discussierend (HUH?) een bepaalde kant op gaat, is niet een off topic reactie.
Jojo was het niet eens met het discussiestuk, niet met het feit dat de discussie off topic was, toch?