Show je cowboyboots topic!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:05

Iemand tips voor western laarzen die niet van Leder of andere dierlijke producten zijn?

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:05

IlonavL schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik lees even mee. Ik ben opzoek naar een leuke laars maar ben volgens mij nogal kieskeurig..

Ik wil een laars met bruin als basiskleur, leuk stikseltje evt in kleur, ronde neus (punt en vierkant vind ik echt vreselijk) en een hak zoals ie (naar mijn idee) hoort aan een cowboylaars. Dus geen blokhak maar zo een schuine (geen idee hoe dat heet) en dan het liefst ook nog onder de 150euro... :o


Denk dat je dat op dit model ongeveer uitkomt? Random website hoor, misschien ook wel dichterbij te vinden?

https://www.bootbarn.com/ariat-womens-h ... 31206.html


Ja dat model vind ik idd mooi, enige wat ik dan echt lelijk vind zijn die gaten in de schagt.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:09

eilleen333 schreef:
Citaat:
Welke maat? Zie je vast wel weer bij Chris binnenkort, kunnen we het dan regelen als het uitkomt.

Maat 39. Ze zijn mij net een fladdertje te ruim, en de neus is nèt niet wat ik had gehoopt. En ik heb zoveel keus, dat ik ze dus nooit draag. Dus dan maak ik er liever iemand anders blij mee, haha!

Ik ben sowieso 3, 4 en 5 mei bij de expo van Chris op Stal Mansour. Verder (nog) geen plannen voor clinics, want ik ga weer naar Canada, dus ik moet even zuinig aan doen, zodat ik zo lang mogelijk kan blijven, haha! Mijn 7e paar boots ga ik daar halen heb ik besloten. Heb al 1 paar van daar, en het scheelt wel qua prijs.

Heb trouwens wat foto’s weten te vinden:


[ [url=m/BVx2P2.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oLQJIe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3vQrrN.png]Afbeelding[/url] ]


Hmm, niet helemaal mijn smaak. Misschien kan je iemand anders hier er blij mee maken?

(off topic: ik weet ook nog niet waar ik heen ga en of ik überhaupt wel ga. Ik wil ook graag sparen!)

On topic: Vintage Island is inderdaad ook ideaal!! Ff zoeken, maar soms staan er echt pareltjes tussen. Zelfs Sendra's die er nog prima uit zien! Ik heb daar laatst vrijwel nieuwe Harley Davidson motor boots gekocht voor maar 60 euro!

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 23:09

Maddoxx schreef:
Iemand tips voor western laarzen die niet van Leder of andere dierlijke producten zijn?

Volgens mij heeft kramer ze van PU

Nala

Berichten: 8219
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:17

eilleen333 schreef:
Maddoxx schreef:
Iemand tips voor western laarzen die niet van Leder of andere dierlijke producten zijn?

Volgens mij heeft kramer ze van PU


Die heb ik inderdaad al om in te rijden, maar die zijn te breed voor mijn voeten om gewoon in te lopen.

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:24

@Diandra: de hak die jij bedoelt noemen ze volgens mij een Cuban heel, misschien helpt dat met zoeken?
Ge je ze gebruiken om mee te rijden (met sporen)? Mijn aller eerste paar western laarzen hadden een Cuban heel maar wat een drama vond ik dat met sporen. Die bleven van mijn hak afglijden.

XxDiandraxX

Berichten: 4011
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:26

Barramundi schreef:
@Diandra: de hak die jij bedoelt noemen ze volgens mij een Cuban heel, misschien helpt dat met zoeken?
Ge je ze gebruiken om mee te rijden (met sporen)? Mijn aller eerste paar western laarzen hadden een Cuban heel maar wat een drama vond ik dat met sporen. Die bleven van mijn hak afglijden.


Goede tip, ga ik daar eens op zoeken.
Nee ik rijd engels, wil ze voor het "dagelijkse" leven.

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 23:28

Barramundi schreef:
@Diandra: de hak die jij bedoelt noemen ze volgens mij een Cuban heel, misschien helpt dat met zoeken?
Ge je ze gebruiken om mee te rijden (met sporen)? Mijn aller eerste paar western laarzen hadden een Cuban heel maar wat een drama vond ik dat met sporen. Die bleven van mijn hak afglijden.

Oh, dat heb ik niet, maar ik heb mijn sporen wel wat hoger op mijn laars. Precies om dat te voorkomen idd!

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:32

Een "cuban heel" is op zich geen probleem maar als je je cowboyboots koopt om te rijden en je wilt sporen gebruiken, is het handig om te kijken of je boots een rand hebben tussen de voet en de hak. Dan blijven je sporen daarop hangen.

xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:41

Afbeelding

Ik heb een paar Justin boots, zitten heerlijk <3

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-19 23:50

Maflinger_S schreef:
Een "cuban heel" is op zich geen probleem maar als je je cowboyboots koopt om te rijden en je wilt sporen gebruiken, is het handig om te kijken of je boots een rand hebben tussen de voet en de hak. Dan blijven je sporen daarop hangen.


Afbeelding
Ik hebmijn sporen vrij hoog, vind ik zelf fijner. Bij mijn haflinger moet ik anders mijn hakken optrekken om er goed bij te kunnen, en dan gaat mijn zit eraan. Maar daardoor Heb ik dat probleem idd niet. En anders zorgen dat er een randje zit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102579
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:44

Wow, dat is wel heel hoog. :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:10

Oh ik zit hier te kwijlen en ik rij niet eens western :~
*ik mag niet ik mag niet ik mag niet* }>

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:50

Ik volg mee, ooit wil ik super mooie passende boots! Zie hier al juweeltjes voorbij komen :~
Mijn vriend heeft twee paar, de laatste gekocht bij Arthur's, wat een drama om de juiste te vinden voor hem, en helemaal omdat hij maat 45 heeft :=

Edit, dit is zijn eerste paar. Al jaren oud maar doen het nog steeds.
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:58

IlonavL schreef:
XxDiandraxX schreef:
Ik lees even mee. Ik ben opzoek naar een leuke laars maar ben volgens mij nogal kieskeurig..

Ik wil een laars met bruin als basiskleur, leuk stikseltje evt in kleur, ronde neus (punt en vierkant vind ik echt vreselijk) en een hak zoals ie (naar mijn idee) hoort aan een cowboylaars. Dus geen blokhak maar zo een schuine (geen idee hoe dat heet) en dan het liefst ook nog onder de 150euro... :o


Denk dat je dat op dit model ongeveer uitkomt? Random website hoor, misschien ook wel dichterbij te vinden?

https://www.bootbarn.com/ariat-womens-h ... 31206.html

Die heb ik en dat zijn hemelse laarzen!

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 09:28

Bellatrix schreef:
Wow, dat is wel heel hoog. :=

Ja klopt. Voor de looks wat minder. Maar daarvoor draag ik ze ook niet :P . Op deze plek kan ik ze het makkelijkst gebruiken en zitten ze stevig voor een duidelijke stabiele hulp.
Maar ik ga misschien zelf bandjes maken, en dan meer zoals het engelse systeem, wat dus ook onder je laars door gaat om zo meer stabiliteit te maken, en dan kan ik ze evt een stuk laten zakken als ik op grotere paarden zit.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:05

Oh jullie hebben me aangestoken, heb zojuist laarsjes voor mijn dochter besteld maat 32....
ben benieuwd hoe ze daar op de manage op reageren....de kak draagt daar lederen (veter)laarzen de gewone standaard kinderen dragen rubberen laarzen en dan dus nu ook nog....De stoere klasse echte boots...
heb zo een hekel aan die statements kijken wat er hier op volgt :x

eilleen333

Berichten: 12860
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 11:30

Naja, niet iedereen kan het handelen. Ik draag in Canada bv een hoed, maar in Nederland een pet. Als je hier met een hoed loopt, gaan mensen spontaan "Jeehaw" roepen. Echt serieus en ontzettend irritant! Maar de boots worden nog wel gezien als fashion item gelukkig. Ik vind het irritant, dat je dus niet ongestoord kan dragen wat je wil, maar goed. Is niet anders. Maar ik let er wel een klein beetje op, omdat ik ook gewoon een hekel heb aan het gezeur erover. Ik draag wel wat ik zelf mooi vind of lekker vind zitten, maar ik hou wel een klein beetje rekening met de maatschappij waarin ik leef. Zo draag ik naar kantoor ook boots, maar dan wel een simpele versie, en een broek zonder gaten/slijtplekken :P . Maar moet zeggen dat geen van mijn boots eigenlijk erg opvallend zijn.

Aan de andere kant kwamen we op buitenrit iemand tegen "gelukkig jullie rijden western! die engelse ruiters vind ik niets" Nou, ik rij toevallig helemaal geen western, en ik heb ook een engelse set liggen. Mijn rijstijl is altijd hetzelfde, gewoon op contact, daar doet de mijne het goed op, ik rij gewoon licht. Dus dan ben je ineens koning omdat je boots draagt? Ben nog steeds dezelfde persoon hoor :P .

MelissaV

Berichten: 3604
Geregistreerd: 31-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:48

Afbeelding
Mijn blauwe Ariats, gebruik ik om te trainen.

Afbeelding
Mijn Bulls Eye's Pink <3 Superfijne laars, liggen in de vrachtwagen voor als we gaan lessen/trainen. Zijn inmiddels wel een beetje gaar -O- maar zolang ze nog niet uit elkaar vallen blijf ik ze dragen :+

And last but not least mijn showlaarzen van Ariat <3 <3
Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:19

omg die laarzen zo gaaf!
Eileen je hebt gelijk hoor maar toch zitten de rubberlaazen ouders bij elkaar en de lederen laarzen ouders ook, en vooral niet gemengd...dat blijft opvallend en vooral erg jammer.Gelukkig hebben de kinderen wel plezier samen!

Barramundi

Berichten: 1868
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:28

eilleen333 schreef:
Ik draag in Canada bv een hoed, maar in Nederland een pet. Als je hier met een hoed loopt, gaan mensen spontaan "Jeehaw" roepen. Echt serieus en ontzettend irritant!

Dit dus.
Ik ben zo blij dat ik daar hier niet meer mee te maken heb. Als ik hier met een hoed op door de supermarkt loop, kijkt er niemand op of om. En niet omdat we nou in de bush wonen, maar gewoon omdat hier heel veel mensen een hoed dragen als ze buiten werken. Iets met sun-safe enzo.

Maar goed, beetje off topic.
Melissa!! Die show laarzen!! <3
Ik moet echt mijn man overtuigen dat een 4e paar laarzen een absoluut noodzakelijke aanvulling op mijn garderobe is *D

@Granoek: waarom mag jij niet!!? :P Ik gebruik ook maar 1 paar om te rijden en zelfs die zijn momenteel vervallen tot dagelijks schoeisel.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:43

Citaat:
maar toch zitten de rubberlaazen ouders bij elkaar en de lederen laarzen ouders ook, en vooral niet gemengd

Dat meen je niet :')
Ik zou expres verkeerd gaan zitten geloof ik :Y)

@ Granoek, mijn oude ariat phat baby's draag ik hele dagen hoor (bij de paarden dan). Gewoon doen +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:48

@Granoek: ik heb laarzen voor het rijden en laarzen voor "netjes", bij mijn dagelijkse outfits. Gaat prima.

Granoek
Blogger

Berichten: 10502
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:09

Ja maar er zijn er zo veel zo mooi! En ik ga zondag al een grote uitgave moeten doen dus ik mag eigenlijk niks extra's van mezelf nu :')

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Show je cowboyboots topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:15

@Granoek: er zijn er wel veel mooi maar als je wat langer kijkt naar wat je écht mooi vindt en wat je écht zou willen dragen, dan worden dat er vanzelf minder en dan kan je een goede keus maken. Je moet ook wel, want de kwaliteit is over het algemeen zodanig dat je jarenlang tegen hetzelfde paar aan kijkt. :D
Hoewel er natuurlijk niets mis mee is om zo af en toe eens een paar bij te kopen onder het motto "wisselpaar".