mirgino schreef:gefeliciteerd~~~wat een prachtig koppie....mooi lief oog![]()
![]()
heel veel plezier met deze kanjer!!
ben ook erg benieuwd naar het veulentje......
Het veulen is gewoon geweldig nu al omdat hij de vader is haha
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
olafgek schreef:oh leuk leuk! zou voor mijn droompaardje net te klein zijn :p maar de vlekjes kloppen met het plaatje in mijn hoofd![]()
hoeveel heb je nu eigenlijk ervoor betaald? (mag ook via pb als je het zo wel zou willen vertellen o geen commentaar te krijgen)
Die zou ik wel voor mijn lens willen maar Duitsland is wat ver. 
ironic__ schreef:Waarschijnlijk geen vlekken die kans is heel groot namelijk.
Maar dat was ook niet waarom ik haar heb laten dekken toen.
Zijn karakter is geweldig.
Allebij de rassen zijn favoriet.
Ze is pas 5 jaar, en dan denk ik is het eerlijk om haar alleen te knuffelen,wandelen los te gooien en te laten grazen.
Ze wil ook graag wat doen, dat is waarom ik ook twijfel, wel of niet houden.
Ze staat in stal te knagen aan het hout buiten knaagt ze ook.
En ik wist absoluut niet dat de eigenaar van de hengst ging minderen.
Had ik dit eerder geweten, dat had ik haar niet gedekt maar gelijk de hengst gekocht.
Nadat mijn merrie gedekt was, en de veearts haar kwam scannen, was het eerste dat iedereen zei en fijn he dat het gelukt is, en ik zei somber ja maar dan moet zippo weer naar huis.
Het voelde dus erg dubbel, was ook slikken toen hij het erf af liep.
Nu is hij dus van mij, hoe raar kan het lopen soms.
hollywood86 schreef:Als het geen super hotshot hengst is die tig dekkingen per jaar heeft (en dat zijn nauwelijks tot geen painthengsten in NL), dan lijkt mij dat het in ruil voor een goed tehuis meer dan genoeg is. Bosje bloemen misschien..
Sonja schreef:Who cares?
Als TS toch gelukkig is dat ze dit dier aan heeft kunnen kopen, wie maakt het dan wat uit wat ze ervoor betaald heeft en of ze dat dier al dan niet heeft laten testen etc?
Advies vragen wil nog niet zeggen dat je daarna verantwoording af te leggen hebt.
Callisto04 schreef:Sonja schreef:Who cares?
Als TS toch gelukkig is dat ze dit dier aan heeft kunnen kopen, wie maakt het dan wat uit wat ze ervoor betaald heeft en of ze dat dier al dan niet heeft laten testen etc?
Advies vragen wil nog niet zeggen dat je daarna verantwoording af te leggen hebt.
Er is het individuele belang en het maatschappelijk belang. Als TS dit paard koopt en hier geen veulens van komen is het enkel haar eigen belang en kan het mij geen rats schelen of de dieren getest zijn. Als er wel veulens van komen maakt dit wel degelijk uit. Voor de toekomstige eigenaren, voor de dieren zelf (of denk je dat bv. een PSSM aanval aangenaam is voor een paard). Wie zegt dat TS binnen 6 jaar nog het aankomende veulen kan behouden en onderhouden? I care.
spatter schreef:Altijd grappig hoe rooms mensen ineens worden op bokt.
Veulen is al onderweg dus daar kun je niks meer aan veranderen en ik verwacht niet dat deze 20 jarige hengst nog zoveel zal gaan dekken.
TS is blij met haar koop en wees eerlijk, wie geeft er zo'n ouder dier nog een mooi thuis, weinig mensen.
Er wordt aan de andere kant van het land met veel pijn en moeite een painthengst opgelapt na verwaarlozing, komt tot in de Penny aan toe en nu wil iemand anders een leuke painthengst een fijn thuis geven , is de wereld te klein.
Wil je de wereld verbeteren begin met Nederlandse fokkers op hun vingers te tikken, of Europese.