[WN] vraagje over waarde paint

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:15

mirgino schreef:
gefeliciteerd~~~wat een prachtig koppie....mooi lief oog :j <3
heel veel plezier met deze kanjer!!

ben ook erg benieuwd naar het veulentje...... :D

Het veulen is gewoon geweldig nu al omdat hij de vader is haha :P

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:23

olafgek schreef:
oh leuk leuk! zou voor mijn droompaardje net te klein zijn :p maar de vlekjes kloppen met het plaatje in mijn hoofd :')
hoeveel heb je nu eigenlijk ervoor betaald? (mag ook via pb als je het zo wel zou willen vertellen o geen commentaar te krijgen)

Ja ik ben gek op witte paarden en van mij hadden de vlekken wel weg gemogen :+
Hij heeft nog een merrie te koop, die is echt heel mooi getekend een beauty.. (overo)
Maar als ik een kleur moet kiezen ga ik toch voor wit
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:25

haha ruilen? :') ik heb een 19 jarige schimmel wpn ruintje staan dat niet gereden wordt :')
nee hoor grapje, mijn paardje blijft leker hier. in de winter heeft die ook leuke vlekken :')

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:27

olafgek schreef:
haha ruilen? :') ik heb een 19 jarige schimmel wpn ruintje staan dat niet gereden wordt :')
nee hoor grapje, mijn paardje blijft leker hier. in de winter heeft die ook leuke vlekken :')

Ohhhh ik zie het ja, ik hou van wit, vind hem leuk :P

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:27

Ik heb toevallig precies een week geleden mijn verzorgpaard gekocht _/-\o_ Ik heb slachtprijs betaald. Ze is 21 en heeft artrose.....was emotionele aankoop......en oooooh wat Ben ik blij met haar *\o/* *\o/* *\o/*

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:29

maatje31 schreef:
Ik heb toevallig precies een week geleden mijn verzorgpaard gekocht _/-\o_ Ik heb slachtprijs betaald. Ze is 21 en heeft artrose.....was emotionele aankoop......en oooooh wat Ben ik blij met haar *\o/* *\o/* *\o/*

Daar gaat hem om, de klik die je ermee hebt, dat is heel veel waard!

Kim_Asterix

Re: vraagje over waarde paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:35

Wat leuk dat je hem nu toch hebt gekocht!
Sommigen zeggen dat je je emoties moet uitzetten bij de koop maar ik ben van mening dat je dat juist niet moet doen als het ook werkelijk om een emotionele koop gaat zoals bij jou :)

Ik ben nu toch ook wel heel benieuwd wat je ervoor hebt betaald! Mag ook wel via pb anders. Maar ook omdat ik in hetzelfde schuitje heb gezeten zou ik het graag willen weten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:37

Knappe Paint zeg!! <3 Die zou ik wel voor mijn lens willen maar Duitsland is wat ver. :')
Waar ongeveer in Duitsland zit je?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:47

Bellatrix schreef:
Knappe Paint zeg!! <3 Die zou ik wel voor mijn lens willen maar Duitsland is wat ver. :')
Waar ongeveer in Duitsland zit je?

Ik woon in Rheden dat ligt naast Bellingwolde groningen.
Altijd welkom hoor :P

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:49

Citaat:
Ik vind het heerlijk, omdat ik een slechte slaper ben, dat ik snachts even naar hem toe kan in mijn pyama, en dat hij mij dan pratend tegemoet komt.

haha wat heerlijk om te lezen {:}
Gefeliciteerd met je gezinsuitbreiding hoor, heel veel plezier er mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:49

Helaas...dat is mij echt te ver. := Mijn vader woont in Haselune, bij Emmen over de grens...als jij daar nou in de buurt had gezeten had ik het kunnen combineren...

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-15 18:52

Bellatrix schreef:
Helaas...dat is mij echt te ver. := Mijn vader woont in Haselune, bij Emmen over de grens...als jij daar nou in de buurt had gezeten had ik het kunnen combineren...

Dat is niet zo heel ver doorrijden hoor :) denk een half uur zoiets.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:11

ironic__ schreef:
Waarschijnlijk geen vlekken die kans is heel groot namelijk.
Maar dat was ook niet waarom ik haar heb laten dekken toen.
Zijn karakter is geweldig.
Allebij de rassen zijn favoriet.
Ze is pas 5 jaar, en dan denk ik is het eerlijk om haar alleen te knuffelen,wandelen los te gooien en te laten grazen.
Ze wil ook graag wat doen, dat is waarom ik ook twijfel, wel of niet houden.
Ze staat in stal te knagen aan het hout buiten knaagt ze ook.
En ik wist absoluut niet dat de eigenaar van de hengst ging minderen.
Had ik dit eerder geweten, dat had ik haar niet gedekt maar gelijk de hengst gekocht.
Nadat mijn merrie gedekt was, en de veearts haar kwam scannen, was het eerste dat iedereen zei en fijn he dat het gelukt is, en ik zei somber ja maar dan moet zippo weer naar huis.
Het voelde dus erg dubbel, was ook slikken toen hij het erf af liep.
Nu is hij dus van mij, hoe raar kan het lopen soms.

Dat je merrie staat te knagen is omdat ze eenzaam is en niet omdat ze bereden wil worden. Wat een klinkklare onzin.
Ik geloof geen rats van het verhaal dat zowel hengst als merrie getest zijn. Als dat zo is en ze zijn beide jouw eigendom is het heel eenvoudig om de testresultaten hier even weer te geven. Via PB leuteren en liegen is nog gemakkelijker dan hier.
Je hebt minstens 50% kans op vlekken, dus de kans op geen vlekken is niet heel groot.
Zucht.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:18

neocoon schreef:
Gefeliciteerd! En wat was nu uiteindelijk de prijs voor hem?

Ja wat moest je nu betalen voor hem??? zijn we wel benieuwd naar na je vraag over de waarde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:21

Who cares?
Als TS toch gelukkig is dat ze dit dier aan heeft kunnen kopen, wie maakt het dan wat uit wat ze ervoor betaald heeft en of ze dat dier al dan niet heeft laten testen etc?

Advies vragen wil nog niet zeggen dat je daarna verantwoording af te leggen hebt.

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:35

hollywood86 schreef:
Als het geen super hotshot hengst is die tig dekkingen per jaar heeft (en dat zijn nauwelijks tot geen painthengsten in NL), dan lijkt mij dat het in ruil voor een goed tehuis meer dan genoeg is. Bosje bloemen misschien..

grappig, mensen die dit soort reacties plaatsen in een topic vragen zelf vaak de hoofdprijs wanneer ze hun paard moeten verkopen _/-\o_

al vind ik het topic een beetje vreemd, toch ben ik blij voor je TS dat je hem hebt kunnen kopen. echter heb ik het idee dat het wat impulsief is gegaan? het boeit niet wat de pony kan, niet wat hij gedaan heeft in het verleden en dat hij vlekjes heeft, ach dat is dan maar zo?... ik bedoel er mee te zeggen dat als ik naar Anky van Grunsven ga en zeg dat ik haar paard wil kopen, er niet ineens een heleboel van de prijs af gaat wanneer ik zeg dat zijn carrière me niet boeit en ik enkel met hem wil stappen.

het gaat wel om een dier, ik hoop dat, impulsief of niet, je er geen spijt van krijgt ;)

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:37

Sonja schreef:
Who cares?
Als TS toch gelukkig is dat ze dit dier aan heeft kunnen kopen, wie maakt het dan wat uit wat ze ervoor betaald heeft en of ze dat dier al dan niet heeft laten testen etc?

Advies vragen wil nog niet zeggen dat je daarna verantwoording af te leggen hebt.

Er is het individuele belang en het maatschappelijk belang. Als TS dit paard koopt en hier geen veulens van komen is het enkel haar eigen belang en kan het mij geen rats schelen of de dieren getest zijn. Als er wel veulens van komen maakt dit wel degelijk uit. Voor de toekomstige eigenaren, voor de dieren zelf (of denk je dat bv. een PSSM aanval aangenaam is voor een paard). Wie zegt dat TS binnen 6 jaar nog het aankomende veulen kan behouden en onderhouden? I care.

angelawwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:40

Callisto04 schreef:
Sonja schreef:
Who cares?

Er is het individuele belang en het maatschappelijk belang. Als TS dit paard koopt en hier geen veulens van komen is het enkel haar eigen belang en kan het mij geen rats schelen of de dieren getest zijn. Als er wel veulens van komen maakt dit wel degelijk uit. Voor de toekomstige eigenaren, voor de dieren zelf (of denk je dat bv. een PSSM aanval aangenaam is voor een paard). Wie zegt dat TS binnen 6 jaar nog het aankomende veulen kan behouden en onderhouden? I care.

hij heeft wel gelijk, zeker van belang.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:37

Altijd grappig hoe rooms mensen ineens worden op bokt.

Veulen is al onderweg dus daar kun je niks meer aan veranderen en ik verwacht niet dat deze 20 jarige hengst nog zoveel zal gaan dekken.

TS is blij met haar koop en wees eerlijk, wie geeft er zo'n ouder dier nog een mooi thuis, weinig mensen.

Er wordt aan de andere kant van het land met veel pijn en moeite een painthengst opgelapt na verwaarlozing, komt tot in de Penny aan toe en nu wil iemand anders een leuke painthengst een fijn thuis geven , is de wereld te klein.

Wil je de wereld verbeteren begin met Nederlandse fokkers op hun vingers te tikken, of Europese.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:38

Hoezo verantwoording Sonja???
mag je niet benieuwd zijn naar de waarde wat het dier nu heeft? daar ging het in dit topic toch om!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:40

Tuurlijk mag dat, maar als een vraag al meerdere keren gesteld is, en de TS er niet op antwoordt, kun je misschien ook respecteren dat ze die informatie gewoon niet wil delen ipv de vraag maar te blijven herhalen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:40

rapido ze heeft al aangegeven dat ze geen prijs gaat noemen, hoevaak moet ze dat in het topic schrijven voordat de zeurkousen dat lezen?

Ze vroeg wat wij de waarde vonden, niet wat ze hem zelf waard vond.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:46

spatter schreef:
Altijd grappig hoe rooms mensen ineens worden op bokt.

Veulen is al onderweg dus daar kun je niks meer aan veranderen en ik verwacht niet dat deze 20 jarige hengst nog zoveel zal gaan dekken.

TS is blij met haar koop en wees eerlijk, wie geeft er zo'n ouder dier nog een mooi thuis, weinig mensen.

Er wordt aan de andere kant van het land met veel pijn en moeite een painthengst opgelapt na verwaarlozing, komt tot in de Penny aan toe en nu wil iemand anders een leuke painthengst een fijn thuis geven , is de wereld te klein.

Wil je de wereld verbeteren begin met Nederlandse fokkers op hun vingers te tikken, of Europese.

Zij is een fokker aangezien er een veulen op komst is van haar merrie en deze hengst. Ze heeft al een keertje gefokt zonder testresultaten van de ouders. Dat jij niet verwacht dat hij nog veel gaat dekken is een veronderstelling, evengoed als het mijn veronderstelling is dat er wel nog veulens zullen volgen (waardoor testen een issue blijft).
Hoeveel ze eraan gegeven heeft interesseert mij niet, het is haar geld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 14:49

Roomse spatter O:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:54

Wij hebben wel degelijk onze oude merrie terug gekocht die toen 20 was en in slechte toestand. Hartstikke leuk, maar heeft toch echt wel wat consequenties. Elk paard kost tijd, geld etc.
In die zin begrijp ik ts dus echt wel.

maar...........ts opent zelf hier openbaar een topic op Bokt wat de waarde is. Verschillende mensen reageren hierop. Ook mensen met enige kennis en ervaring. Het is een beetje jammer dat mensen alleen willen luisteren naar degene die zoete broodjes verkoopt en zegt wat men wil horen.

en ps, ja, ik vind het ook van groot belang dat mensen nadenken over het fokken. Paarden testen, goed naar combinaties kijken etc. Er loopt teveel rotzooi rond, waar goede paarden onder lijden.