[WN] waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carlien1

Re: waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:08

Ik heb de mail ook gekregen.
Maar wie zegt dat ze failliet zijn? Dat staat niet in die mail!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:11

walgelijk zeg!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:16

Hier op Bokt staan ook nog een heleboel advertenties van deze gebruiker, misschien daar ook iets aan doen? http://............
Laatst bijgewerkt door BlueStar op 27-03-14 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:20

Je zou toch bijna zelf een eigen western webshop opstarten...? Pfff wat een toestand TS!
Ik heb daar lang geleden ook iets besteld en na 6 weken eindelijk een hoofdstel gekregen (ook niet degene die ik had besteld). Dus misschien maar beter dat ze uit de lucht zijn..

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:33

eilleen333 schreef:
Waar zitten zij dan (in Zwolle)? Ik woon in Zwolle, misschien weet ik meer over die locatie?

Als ik de locatie opzoek in google maps, kom ik uit bij een wijk dichtbij Windesheim (school), gewoon in een woonwijk.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:47

Gezien er bij die advertenties ook spullen van Ekkia tussen staan moet ze ook een winkel hebben.
Dat was voor mij iig een van de voorwaarden dat ik daar mag inkopen.

De lange levertijden kunnen komen dat ze niets op voorraad heeft maar dan moet er natuurlijk wel het juiste artikel worden geleverd..
Helaas is het vorige maand bij mij ook een keer fout gelopen met een leverancier (klant heeft 3 weken moeten wachten en de post had zijn/haar werk niet netjes gedaan)

Zo maar een webwinkel opstarten is ook niet altijd gemakkelijk. Bij mij zit er heel veel geld in.

Ooit lang geleden heb ik via bokt ook wat gekocht (niet bij Just western) na heel lang wachten en veel gezeur had ik toen eindelijk mijn spullen binnen. Helaas voldeed het niet aan de omschrijving.
Ondank dat het voor mij een stuk rijden was ben ik er toen persoonlijk langs gegaan.

Is het niet wat dat de iedereen zich via de pb verzameld en dan persoonlijk langs gaan.

Joyce_Ringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:00

Just western is faillet. Net een mail gekregen... Een westernpad voor €80 euro besteld en betaald en nu deze mail:

Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben wij 17 maart j.l. onze bedrijfsactiviteiten moeten staken. Indien u nog een vordering op ons heeft zal de curator binnen enkele weken contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Just Western

Afdeling debiteurenadministratie

www.justwestern.nl
info@justwestern.nl

Oftewel... dag geld, dag westernpad. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:03

hotchocolat,
Dat snap ik ook.

Maar heb zelf ondertussen wel te vaak mee gemaakt van webshops of verhalen van gehoord dat ze wel eens misbruik maken van de situatie om geld binnen te halen of bewust verkeerde artikelen opsturen, enz. Daardoor ben ik ondertussen veel voorzichtigere geworden met internet aankopen en betaal ik liefst via paypal vanwege de verzekering die er echter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:08

Joyce_Ringo,

Hoelang wist Just western al dat de faillet zouden gaan?
Ondertussen wel nog bestellingen aannemen met de gedachten dat ze niks hoeft te leveren gezien ze toch faillet gaan.
Dat spelletje worden tegenwoordig door heel vaak gespeeld. Ik vindt dat tijd word dat de consumenten tegen dit soort praktijken beschermd wordt.

Om deze reden raad ik aan om bij grote bedragen alleen achteraf te betalen of via paypal of een creditcard waarbij je aankopen verzekerd zijn dat ze ook werkelijk aan komen.

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:16

Ja: ik denk ook dat mijn geld weg is.
Maar er staat nog steeds niet in de mail dat ze failliet zijn, alleen dat ze de bedrijfsactiviteiten staken. Het is natuurlijk wel waarschijnlijk, maar staat er niet!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 15:50

Joyce_Ringo schreef:
Just western is faillet. Net een mail gekregen... Een westernpad voor €80 euro besteld en betaald en nu deze mail:

Geachte heer, mevrouw,

Helaas hebben wij 17 maart j.l. onze bedrijfsactiviteiten moeten staken. Indien u nog een vordering op ons heeft zal de curator binnen enkele weken contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Just Western

Afdeling debiteurenadministratie

http://www.justwestern.nl
info@justwestern.nl

Oftewel... dag geld, dag westernpad. -:(-

Hier precies hetzelfde, 16 maart een pad besteld, 100 euro weg! :(

Ik vind het ook waardeloos dat ze wel betalingen vooraf incasseren, terwijl ze weten dat dit eraan komt. Het feit dat er een curator is benoemd zegt genoeg, dan zijn ze failliet. En dat zie je als ondernemer echt wel aankomen, dat gebeurt niet van de ene dag op de andere! -:(-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:11

Bijzonder vervelend en stinkend zaakje zeg !
Ben blij dat ik geen western rijd!
Heb weleens op de site gezeten en rond gekeken maar nooit niks besteld.
Tot nu toe heb ik altijd geluk met bestellingen denk

Maar zijn hun niet strafbaar als ze zulke mails sturen en toch nog bestellingen aan nemen?
Moet toch iets aan gedaan kunnen worden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:15

Ik heb 16 maart besteld en blijkbaar zijn ze 17 maart failliet gegaan. Mail met mededeling hier van is van 22 maart.

Als ze echt failliet zijn, moet dat trouwens te checken zijn in het failissementenregister.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:52

Volgens (voor zover mijn kennis van de faillissement wet gaat want het is een tijdje geleden) zal de curator er voor zorgen dat er alsnog wordt geleverd. Hij komt als het ware in de plaats van just western.... Maar als mw. Just western geen voorraad heeft omdat haar leveranciers niet willen leveren dan wordt het lastig. Verder is zo n curator er alleen maar om zo veel mogelijk geld binnen te halen om de schuldeisers te kunnen betalen. Op www.rechtspraak.nl onder insolventieregister kan je vinden wie de curator is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:26

En bij schulden gaat de belasting etc voor volgens mij.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:52

Belasting en de bank die waarschijnlijk wel wat gefinancierd heeft (en daarvoor zekerheden heeft gevraagd en daardoor voorrang heeft), gaan eerst. En daarna komen nog de kosten/salaris van de curator.
Grote kans dat al het geld gewoon in de faillissementsboedel valt, en dan komen gewone crediteuren zoals wij pas helemaal aan het eind aan de beurt. Meestal zijn er dan al geen 'baten' (geld) meer en wordt een faillissement opgeheven door 'gebrek aan baten'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:10

Precies,
Alleen grote kans dat ze voor die tijd al het geld op heeft gemaakt aan salarissen of op anderen slinkse manier heeft weg gesluisd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:19

Ik baal er van dat je de ene dag nog mails krijgt met bevestiging van je bestelling en dat je alles kunt volgende op de website en vervolgens is ze een dag later failliet.
Dan heb ik niet het gevoel dat iemand zorgvuldig bezig is ... (En dan druk ik het nog netjes uit) -:(-

Geef dan bij het bestellen aan dat er problemen zijn met leveren (dan kon ze nog in het midden laten wat er aan de hand was), maar gewoon het geld incasseren terwijl er de dag daarna een faillissement is, dat klopt niet!

iesjeeh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:25

Lieve mensen graag allemaal aangifte doen!! Ik heb het al gedaan en er ook de email bij gezet die andere ook hebben gehad. Ook heb ik aangegeven dat ik nergens kan vinden dat just western failliet is verklaard..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:31

Waarvan moet je dan aangifte doen, van welk misdrijf?

Want voorlopig is het zo dat je niet weet wat er nu precies speelt. Dus ook niet of je bijv opgelicht bent.
Normaal doe je geen aangifte bij de politie als een bedrijf failliet gaat, dan moet je looende zaken met de curator afhandelen.

Tenzij je slachtoffer bent van een misdrijf, maar daar heb ik persoonlijk op dit moment (nog) geen aanleiding toe. Ik kan ook niks aantonen, anders dan dat ik een week geleden een bestelling en betaling heb gedaan en het product nog niet heb ontvangen. Maar dat komt vaker voor, bij andere websites.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:38

MiraLooks schreef:
Volgens (voor zover mijn kennis van de faillissement wet gaat want het is een tijdje geleden) zal de curator er voor zorgen dat er alsnog wordt geleverd. Hij komt als het ware in de plaats van just western.... Maar als mw. Just western geen voorraad heeft omdat haar leveranciers niet willen leveren dan wordt het lastig. Verder is zo n curator er alleen maar om zo veel mogelijk geld binnen te halen om de schuldeisers te kunnen betalen. Op http://www.rechtspraak.nl onder insolventieregister kan je vinden wie de curator is.

Dus als Just western geen voorraad heeft, zou dat dan niet bij de leveranciers bekent zijn dat ze daar niet meer mag inkopen?

Dan denk ik aan leverancier bellen en vragen of Just western hun producten mag verkopen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:50

Ik vind het wel een beetje vreemd. De site was uit de lucht en volgens mij pas 1 of 2 weken geleden was er een nieuwe site. Ik bestel er nooit iets, maar kreeg wel altijd de nieuwsbrief, dus had even gekeken laatst.

Nu is dit niet de eerste keer dat het bij dit bedrijf niet goed gaat, dus ik durfde al nooit iets te bestellen daar.

Ik hoop echt dat het netjes afgehandeld wordt, want als je al even een shop hebt, weet je wel waar je mee bezig bent lijkt mij.

Volgens mij heeft ze weinig voorraad, dus valt er weinig te halen bij een webshop verder.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:11

Voor degene die nu aangifte hebben gedaan.
Hoelang geleden hebben jullie je bestelling gedaan of geannuleerd?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:11

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koopovereenkomst

Als een bedrijf failliet is krijg je een brief van curator. De mail die een aantal personen ontvangen hebben zou ik als nogal twijfelachtig behandelen tenzij deze echt van de curator kom.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 00:17

gewoon contact opnemen met de curator, dan weet je meer