De L5 en L4 zijn instap klasses voor ruiters, de GAG is dat niet per definitie. Het niveau is niet vergelijkbaar, in de L5 zit bv niet eens galop, iets wat bij reining wel vrij belangrijk is om te kunnen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
), lage instapdrempel.hutch84 schreef:@sliding zo bij zo wist ik al niets van een nieuwsbrief en na een vergadering zou ik alleen gaan als hij redelijk in de buurt gehouden werd ,
en idd met hoe meer hoe eerder er dingen veranderen.
.
hutch84 schreef:@rk kan je me dan vertellen wat het beginners nivo is van de andere organisaties? dan weet ik gelijk of ik het bij dromen moet houden want zowel mijn paard als ik zijn beginners we lessen wel fanatiek maar onze weg is nog lang
)
Romkabouter schreef:AQHA novice is ook wel ongeveer vergelijkbaar met de L2/L1.
AQHA amateur zijn veelal dezelfde ruiters als de Novice, met een paar uitzonderingen. Dat komt omdat het heel lang duurt voordat jegeen novice meer mag starten. Verder geldt denk ik hetzelfde als de reining: De betere novice/amateur ruiter zit op L1 niveau en de middelmaar op L2. Ook hier is het lastig vergelijken omdat veel wran ruiters niet op AQHA shows verschijnen (geen QH bijvoorbeeld)
)spatter schreef:als je er wel heen gaat worden er ook dingen beslist waar de meeste mensen het niet mee eens zijn![]()
het maakt geen fluit uit of je wel of niet gaat en dat hebben de meeste leden ook allang door
sliding schreef:Niet als er gestemd wordt over dingen.
DubbelDun schreef:Als je als lid mag stemmen over iets terwijl er al wordt bijverteld dat het óf "wettelijk zo moet" óf dat bij tegenstemmen de voorzitter aftreedt blijft er weinig keus over.
sliding schreef:Ik heb gehoord dat die jurycursus ook niet door zal gaan, maar daarvan hoor je ook niets.
Maar wat heb je eraan als je een (dure) cursus volgt, maar de WRAN daarna beslist of je wel of niet WRANjury mag worden? , dus briefje op zak maar helaas de WRAN vind je niet in het team passen dus het wordt hem niet.
Romkabouter schreef:hutch84 schreef:@rk kan je me dan vertellen wat het beginners nivo is van de andere organisaties? dan weet ik gelijk of ik het bij dromen moet houden want zowel mijn paard als ik zijn beginners we lessen wel fanatiek maar onze weg is nog lang
Ik denk dat gag niveau vergelijkbaar is met L2/L1 reining. Toppers uit de gag rijden beter dan de L1, de ondersten uit de gag rijden als de L2 of misschien lager. Probleem is dat mensen uit de gag vaak alleen maar drha rijden en dus niet op de wran komen en vice versa.
Dat maakt echt niveau vergelijken lastig, zeker omdat er bij de wran ook juries zijn die absoluut niet scoren zoals ze bij de nrha doen.
AQHA novice is ook wel ongeveer vergelijkbaar met de L2/L1.
AQHA amateur zijn veelal dezelfde ruiters als de Novice, met een paar uitzonderingen. Dat komt omdat het heel lang duurt voordat jegeen novice meer mag starten. Verder geldt denk ik hetzelfde als de reining: De betere novice/amateur ruiter zit op L1 niveau en de middelmaar op L2. Ook hier is het lastig vergelijken omdat veel wran ruiters niet op AQHA shows verschijnen (geen QH bijvoorbeeld)
Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening he, geen feit
Beginner zijn is helemaal niet erg, iedereen is ergens begonnen. Wat belangrijk is, is dat je wilt leren en als je vooruit wilt komen dat je daarin investeert. In jezelf en je paard.
Als je niet vooruit wilt komen, maar gewoon af en toe een wedstrijdje wilt doen kan dat ook, maar dan moet je je doelstellingen ook daar aan aanpassen.
Je moet sowieso ophouden met dromen, want dan kun je meer tijd aan trainen besteden
waarin start je dan als beginnend westernruiter als gag al zo "hoog " is (want vanuit mijn ogen is l2/l1 gewoon hoog .)billykid schreef:sliding schreef:Ik heb gehoord dat die jurycursus ook niet door zal gaan, maar daarvan hoor je ook niets.
Maar wat heb je eraan als je een (dure) cursus volgt, maar de WRAN daarna beslist of je wel of niet WRANjury mag worden? , dus briefje op zak maar helaas de WRAN vind je niet in het team passen dus het wordt hem niet.
Sliding,het kan natuurlijk ook zijn dat er geen animo voor de cursus was....... ik heb het allemaal niet zo gevolgt hoor,mischien sla ik de plank wel helemaal mis...
sliding schreef:sliding schreef:Ik heb gehoord dat die jurycursus ook niet door zal gaan, maar daarvan hoor je ook niets.
Er was direct wel animo, maar zie bovenstaande, ik ga geen honderden euro's aan een cursus uitgeven als je daarna nog niet weet of je het ook mag gaan doen.
En zo dachten er meer over.
hobbelheks schreef:cursussen zijn altijd door juryleden zelf betaald. maar niet met deze voorwaarden, als je de cursus gaat doen was vooraf bekend dat je jurylid zou worden.
de gang van zaken die men nu wilde invoeren is echt balachelijk en een zoethoudertje voor de leden.
we doen als bestuur net alsof en dan zeggen we dat er geen plaats is
hutch84 schreef:Maar![]()
![]()
waarin start je dan als beginnend westernruiter als gag al zo "hoog " is (want vanuit mijn ogen is l2/l1 gewoon hoog .)
Ik moet mezelf nog weg wijs maken mijn paard moet nog wennen aan vreemde omgevingen
hutch84 schreef:De wil is er namelijk om idd met mijn paard de wedstrijd sport te beoefenen , en daar dan ook fanatiek in te worden
) Romkabouter schreef:Er zijn vast mensen die die cursus willen volgen, er zelfs wel voor willen betalen.
Maar als er ook maar iemand is die met die voorwaarden akkoord gaat, dan snap ik werkelijk die persoon in kwestie zijn/haar beweegredenen niet.
Als de wran de cursus zou betalen zou ik het een ander verhaal vinden. Maar goed, ik kruip weer onder mijn steen (vanwaar ik trouwens best veel dingen kan zien)