[WN] WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: WRAN pr-functionaris neemt per direct ontslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:37

Green as Grass mogen alle non-pro ruiters in starten die nog aan het begin van het kalenderjaar niet meer dan € 135 prijzengeld hebben verdiend. Dit is een DRHA klasse, reining dus.

De L5 en L4 zijn instap klasses voor ruiters, de GAG is dat niet per definitie. Het niveau is niet vergelijkbaar, in de L5 zit bv niet eens galop, iets wat bij reining wel vrij belangrijk is om te kunnen :D

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:52

Weet je wat het probleem vooral is @hutch84.
De hele opzet en het idee achter de WRAN is helemaal prima,
* Je kunt met een niet Amerikaans ras starten.
* Het is laagdrempelig (Als je dat zo zegt :D ), lage instapdrempel.
* Schrijft meerdere wedstrijden uit (nou ja, anderen organiseren onder hun naam/regels)
enz

Maar naar dat het een vereniging is met leden, hebben die leden niet veel zeggenschap en worden veelal genegeerd als het niet past in het straatje van de WRAN (lees bestuur).
Natuurlijk is er de Algemene Leden Vergadering, maar daar gaan veel ook al niet heen omdat ze niet het idee hebben dat ze daar veel bereiken, en dat is heel jammer want met meer kun je toch wel degelijk iets bereiken, anders lopen ze helemaal over ons heen.

Ik heb gehoord dat die jurycursus ook niet door zal gaan, maar daarvan hoor je ook niets.
Maar wat heb je eraan als je een (dure) cursus volgt, maar de WRAN daarna beslist of je wel of niet WRANjury mag worden? , dus briefje op zak maar helaas de WRAN vind je niet in het team passen dus het wordt hem niet.

En ik heb al begrepen dat met dit voormalige bestuurslid ook al niet erg netjes wordt omgegaan (Om het maar enigszins voorzichtig uit te drukken).
Jammer, erg jammer.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:37

@sliding zo bij zo wist ik al niets van een nieuwsbrief en na een vergadering zou ik alleen gaan als hij redelijk in de buurt gehouden werd ,

en idd met hoe meer hoe eerder er dingen veranderen.

@rk kan je me dan vertellen wat het beginners nivo is van de andere organisaties? dan weet ik gelijk of ik het bij dromen moet houden want zowel mijn paard als ik zijn beginners we lessen wel fanatiek maar onze weg is nog lang

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:46

Je kunt bijvoorbeeld Novice starten bij de AQHA (heb je een Quarter.....?)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:50

hutch84 schreef:
@sliding zo bij zo wist ik al niets van een nieuwsbrief en na een vergadering zou ik alleen gaan als hij redelijk in de buurt gehouden werd ,

en idd met hoe meer hoe eerder er dingen veranderen.

Als iedereen alleen komt als het dichtbij is, is dat al een verklaring voor de slechte opkomst ;) .
Ik zag dat jij in Zeeland woont, ik bovenin de provincie Groningen, maar die ene keer in het jaar ga wij er wel heen, omdat wij toch op de hoogte willen zijn en mee willen praten (proberen in elk geval).

Als je niet heen gaat worden er dingen beslist waar jij het misschien helemaal niet mee eens bent, maar daar heb je, doordat jij er niet was, niets aan kunnen doen.

Soms kun je ook met anderen afspreken samen heen te gaan, gezellig en gedeelde kosten. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:33

als je er wel heen gaat worden er ook dingen beslist waar de meeste mensen het niet mee eens zijn :\

het maakt geen fluit uit of je wel of niet gaat en dat hebben de meeste leden ook allang door

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:53

spatter schreef:
als je er wel heen gaat worden er ook dingen beslist waar de meeste mensen het niet mee eens zijn :\

het maakt geen fluit uit of je wel of niet gaat en dat hebben de meeste leden ook allang door

Niet als er gestemd wordt over dingen. ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:01

hutch84 schreef:
@rk kan je me dan vertellen wat het beginners nivo is van de andere organisaties? dan weet ik gelijk of ik het bij dromen moet houden want zowel mijn paard als ik zijn beginners we lessen wel fanatiek maar onze weg is nog lang

Ik denk dat gag niveau vergelijkbaar is met L2/L1 reining. Toppers uit de gag rijden beter dan de L1, de ondersten uit de gag rijden als de L2 of misschien lager. Probleem is dat mensen uit de gag vaak alleen maar drha rijden en dus niet op de wran komen en vice versa.
Dat maakt echt niveau vergelijken lastig, zeker omdat er bij de wran ook juries zijn die absoluut niet scoren zoals ze bij de nrha doen.

AQHA novice is ook wel ongeveer vergelijkbaar met de L2/L1.
AQHA amateur zijn veelal dezelfde ruiters als de Novice, met een paar uitzonderingen. Dat komt omdat het heel lang duurt voordat jegeen novice meer mag starten. Verder geldt denk ik hetzelfde als de reining: De betere novice/amateur ruiter zit op L1 niveau en de middelmaar op L2. Ook hier is het lastig vergelijken omdat veel wran ruiters niet op AQHA shows verschijnen (geen QH bijvoorbeeld ;) )

Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening he, geen feit ;)

Beginner zijn is helemaal niet erg, iedereen is ergens begonnen. Wat belangrijk is, is dat je wilt leren en als je vooruit wilt komen dat je daarin investeert. In jezelf en je paard.
Als je niet vooruit wilt komen, maar gewoon af en toe een wedstrijdje wilt doen kan dat ook, maar dan moet je je doelstellingen ook daar aan aanpassen.
Je moet sowieso ophouden met dromen, want dan kun je meer tijd aan trainen besteden ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:03

ze zijn wel zo slim om het meeste niet onder de hamer te doen of uit te stellen bij comentaar en dan wordt het even later toch doorgevoerd
het meeste krijgen we niet eens te horen kwa veranderingen of regelgeving
of om iedereen te overtroeven, pas op de vergadering, hoe kun je dan nog uitpluizen hoe iets zit

nee, vertel mij niks over de WRAN, zit er al te lang bij, heb te veel vergaderingen gezien en te veel achter de schermen meegekregen

het idee is prima
de uitvoering rammelt aan alle kanten
maar wie weet, ooit, ik hoop het nog mee te maken

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:05

Romkabouter schreef:
AQHA amateur zijn veelal dezelfde ruiters als de Novice, met een paar uitzonderingen. Dat komt omdat het heel lang duurt voordat jegeen novice meer mag starten. Verder geldt denk ik hetzelfde als de reining: De betere novice/amateur ruiter zit op L1 niveau en de middelmaar op L2. Ook hier is het lastig vergelijken omdat veel wran ruiters niet op AQHA shows verschijnen (geen QH bijvoorbeeld ;) )

Toevallig vroeg ik me dit een poosje geleden af. Zelf start ik AQHA Novice (nog geen Amateur) en zie inderdaad veel Novice ruiters ook Amateur rijden.
Maar Novice gelijk aan L2/L1 vind ik wel hoog hoor, ik zou eerder zeggen L3/ L2 (als ik een aantal track records goed heb bekeken :D )
Volgend jaar wil ik ook graag WRAN wedstrijden gaan rijden (en dus ook lid worden) en ik twijfel nog een beetje of ik dan ga beginnen in de L5 of de L4....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:51

spatter schreef:

sliding schreef:
Niet als er gestemd wordt over dingen. ;)

Als je als lid mag stemmen over iets terwijl er al wordt bijverteld dat het óf "wettelijk zo moet" óf dat bij tegenstemmen de voorzitter aftreedt blijft er weinig keus over.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:57

DubbelDun schreef:
Als je als lid mag stemmen over iets terwijl er al wordt bijverteld dat het óf "wettelijk zo moet" óf dat bij tegenstemmen de voorzitter aftreedt blijft er weinig keus over.

Dat dreigen met aftreden doet hij volgens mij ieder jaar. :D
Ik hoop echt dat er eens iemand opstaat, die voorzitter wil worden.
Maar dan zal hem/haar dan niet makkelijk worden gemaakt, denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:25

Heeft ook geen zin. Vereniging is veel te beschadigd, komt niet meer goed.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:10

sliding schreef:
Ik heb gehoord dat die jurycursus ook niet door zal gaan, maar daarvan hoor je ook niets.
Maar wat heb je eraan als je een (dure) cursus volgt, maar de WRAN daarna beslist of je wel of niet WRANjury mag worden? , dus briefje op zak maar helaas de WRAN vind je niet in het team passen dus het wordt hem niet.

Sliding,het kan natuurlijk ook zijn dat er geen animo voor de cursus was....... ik heb het allemaal niet zo gevolgt hoor,mischien sla ik de plank wel helemaal mis...

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:18

Romkabouter schreef:
hutch84 schreef:

Ik denk dat gag niveau vergelijkbaar is met L2/L1 reining. Toppers uit de gag rijden beter dan de L1, de ondersten uit de gag rijden als de L2 of misschien lager. Probleem is dat mensen uit de gag vaak alleen maar drha rijden en dus niet op de wran komen en vice versa.
Dat maakt echt niveau vergelijken lastig, zeker omdat er bij de wran ook juries zijn die absoluut niet scoren zoals ze bij de nrha doen.

Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening he, geen feit ;)

Beginner zijn is helemaal niet erg, iedereen is ergens begonnen. Wat belangrijk is, is dat je wilt leren en als je vooruit wilt komen dat je daarin investeert. In jezelf en je paard.
Als je niet vooruit wilt komen, maar gewoon af en toe een wedstrijdje wilt doen kan dat ook, maar dan moet je je doelstellingen ook daar aan aanpassen.
Je moet sowieso ophouden met dromen, want dan kun je meer tijd aan trainen besteden ;)

Maar :o :o :o waarin start je dan als beginnend westernruiter als gag al zo "hoog " is (want vanuit mijn ogen is l2/l1 gewoon hoog .)
Ik moet mezelf nog weg wijs maken mijn paard moet nog wennen aan vreemde omgevingen,
in dat geval ben ik dan toch nog het beste af bij de wran( ipv de echte quarter wedstrijden ( ik heb een quarter)
En pas op het moment dat mijn nivo bij de wran l3/l2 is de overstap maken naar de andere wedstrijden

Of begrijp ik het verkeerd?
De wil is er namelijk om idd met mijn paard de wedstrijd sport te beoefenen , en daar dan ook fanatiek in te worden

Soms kunnen dromen erg mooi zijn hoor en dromen houden wensen in leven

het betrekking tot het gaan naar vergaderingen je heb zeker een punt maar dan moet het ecth zin hebben en de dingen veranderen

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:40

billykid schreef:
sliding schreef:

Sliding,het kan natuurlijk ook zijn dat er geen animo voor de cursus was....... ik heb het allemaal niet zo gevolgt hoor,mischien sla ik de plank wel helemaal mis...

Er was direct wel animo, maar zie bovenstaande, ik ga geen honderden euro's aan een cursus uitgeven als je daarna nog niet weet of je het ook mag gaan doen.
En zo dachten er meer over.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 08:37

sliding schreef:
sliding schreef:

Er was direct wel animo, maar zie bovenstaande, ik ga geen honderden euro's aan een cursus uitgeven als je daarna nog niet weet of je het ook mag gaan doen.
En zo dachten er meer over.

oke,ik wist niet dat je die cursus zelf moest betalen....... was dat voor de vorige juryleden ook zo dan ?????
ik dacht dat het verweer van de wran altijd was dat de wran de opleiding betaalde en dat ze daarom niet aan bepaalde dingen mee mochten werken......

Je kan ook niet zeggen dat het een goeie investering is,zoveel levert het jureren ook weer niet op !!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:17

cursussen zijn altijd door juryleden zelf betaald. maar niet met deze voorwaarden, als je de cursus gaat doen was vooraf bekend dat je jurylid zou worden.
de gang van zaken die men nu wilde invoeren is echt balachelijk en een zoethoudertje voor de leden.
we doen als bestuur net alsof en dan zeggen we dat er geen plaats is ;)

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:34

hobbelheks schreef:
cursussen zijn altijd door juryleden zelf betaald. maar niet met deze voorwaarden, als je de cursus gaat doen was vooraf bekend dat je jurylid zou worden.
de gang van zaken die men nu wilde invoeren is echt balachelijk en een zoethoudertje voor de leden.
we doen als bestuur net alsof en dan zeggen we dat er geen plaats is ;)

mooie boel is dat........ je mag je zwemdiploma halen,maar je mag niet zwemmen.......
En was er ondanks deze regels wel animo voor de cursus dan ????????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:39

Zoals jullie weten ben ik absoluut geen fan meer van de Wran. Of eigenlijk moet ik zeggen geen fan van leden van het bestuur. Maar het is wel zo dat er een soort grens zit aan het aantal juryleden dat redelijkerwijs aan het werk kan blijven in Nederland. Je wilt ook juryleden die meer ervaring hebben dan 2 wedstrijden per jaar. En zoveel wedstrijden zijn er niet, terwijl er altijd genoeg juryleden waren. Zoveel dat sommige juryleden ook een aantal jaren terug al niet echt veel wedstrijden te jureren hadden. Vanuit die optiek klinkt het logisch dat er geen garantie kan worden gegeven.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:18

billykid schreef:

Wat denk je zelf :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:23

hutch84 schreef:
Maar :o :o :o waarin start je dan als beginnend westernruiter als gag al zo "hoog " is (want vanuit mijn ogen is l2/l1 gewoon hoog .)
Ik moet mezelf nog weg wijs maken mijn paard moet nog wennen aan vreemde omgevingen

Geen wedstrijden, maar clinics en dat soort dingen.
Waarom hebben veel mensen toch het idee dat als je beginnend bent meteen wedstrijden zou moeten rijden?
Train eerst thuis en op clinics tot je een acceptabel (L3/GaG) niveau hebt en ga dan beginnen met wedstrijden.
Je gaat toch ook niet meteen meedoen met een marathon als je niet begonnen bent met hardlopen?

hutch84 schreef:
De wil is er namelijk om idd met mijn paard de wedstrijd sport te beoefenen , en daar dan ook fanatiek in te worden

Dat is een mooi streven, maar je moet dan wel voldoende training hebben gehad om dat te gaan doen vind ik.

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:26

Romkabouter schreef:
billykid schreef:

Wat denk je zelf :D

Paul,ik heb echt geen idee !!!!!!!!
wel eens gehoort dat er mensen waren die de cursus eventueel wel wilden volgen maar weet niet of ze de volgende stap ook hebben gezet !!!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:40

Er zijn vast mensen die die cursus willen volgen, er zelfs wel voor willen betalen.
Maar als er ook maar iemand is die met die voorwaarden akkoord gaat, dan snap ik werkelijk die persoon in kwestie zijn/haar beweegredenen niet.

Als de wran de cursus zou betalen zou ik het een ander verhaal vinden. Maar goed, ik kruip weer onder mijn steen (vanwaar ik trouwens best veel dingen kan zien :D )

billykid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:51

Romkabouter schreef:
Er zijn vast mensen die die cursus willen volgen, er zelfs wel voor willen betalen.
Maar als er ook maar iemand is die met die voorwaarden akkoord gaat, dan snap ik werkelijk die persoon in kwestie zijn/haar beweegredenen niet.

Als de wran de cursus zou betalen zou ik het een ander verhaal vinden. Maar goed, ik kruip weer onder mijn steen (vanwaar ik trouwens best veel dingen kan zien :D )

Tja....als je zulke eisen stelt moet je als wran-zijnde ook niet kinderachtig doen en de cursus ook betalen... klinkt mij vrij logisch....

(anders moet je eerst een groter gat onder die steen graven.......)