Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Dressage schreef:Kan iemand mij precies uitleggen wat nou de bedoeling is van die shows?
Op mij komt het over alsof het puur om het uiterlijk is, en oké, ze moeten wat stappen en draven. Maar in mijn beleving kan ik dit bijna geen paarden meer noemen.. Nu vallen die op de foto's in dit topic nog mee, maar als je googled word je bijna bang, zo gespierd
Niet alleen bij halterpaarden, ook minipaardjes en sommige showarabieren en allerlei andere (vaak in Amerika populaire) rassen. VInd 't gewoon lelijk, ziet er niet uit als een paard en gewoon ongezond. BaileyMix schreef:Spek genoeg van zo'n paard in ieder geval![]()
Vind het echt niet mooi. Kan best dat het alleen om uiterlijk gaat, maar je gaat toch niet speciaal fokken op ziektes of afwijkende beenstanden? Vind dat echt belachelijkNiet alleen bij halterpaarden, ook minipaardjes en sommige showarabieren en allerlei andere (vaak in Amerika populaire) rassen. VInd 't gewoon lelijk, ziet er niet uit als een paard en gewoon ongezond.
Blanket schreef:_Dressage schreef:Kan iemand mij precies uitleggen wat nou de bedoeling is van die shows?
Op mij komt het over alsof het puur om het uiterlijk is, en oké, ze moeten wat stappen en draven. Maar in mijn beleving kan ik dit bijna geen paarden meer noemen.. Nu vallen die op de foto's in dit topic nog mee, maar als je googled word je bijna bang, zo gespierd
Nogmaals.. http://www.bokt.nl/wiki/Halter
hollywood86 schreef:Waarom is het fokken voor een halter wel zo ontzettend erg en het apart fokken voor dressuur niet?
De één wilt rijden, de ander halteren. Wat maakt jou dat toch uit? Ik zou 10x liever met een halterkanon showen, dan met een of andere malle dressuurgefokte knol een rondje rijden.

ja hij is gespierd, maar in natuurlijke mate.
)

F_Orumster schreef:Waarom leggen degenen die zich een beetje benadeeld voelen in dit topic, op elk woordje zout?
F_Orumster schreef:hollywood86 schreef:Waarom is het fokken voor een halter wel zo ontzettend erg en het apart fokken voor dressuur niet?
De één wilt rijden, de ander halteren. Wat maakt jou dat toch uit? Ik zou 10x liever met een halterkanon showen, dan met een of andere malle dressuurgefokte knol een rondje rijden.
Dit kun je niet echt vergelijken. Dressuur is een toepassing die je met een paard doet, net zoals western, springen etc.
Halteren is show, evenals er shows zijn voor mini's bijvoorbeeld. Het nut hiervan is voor sommigen wat verder te zoeken.
Ik zelf vind keuringen die op de sport gericht zijn ook een beetje 'nuttiger' maar als een ander lol heeft in wat anders, gaat ie maar zn gang.
Mits geen gezondheidsrisico's voor de dieren.