[WN] Western en liefde voor muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 01:36

Ik las ergens hier dat iemand niet snapt dat je western rijdt als je niet van country muziek houdt. Zou het niet zo zijn, dat je western rijdt omdat je, buiten de stijl van rijden, misschien van aparte dingen houdt
Ik houd zelf erg van USA cars en USA boten, heb er verschillende gehad, maar Harleys vind ik weer niet zo, heb ik liever BSA, Norton of Triumph.
Kleding vind ik 100% ok uit de USA, bestel daar ook vaak, maar tegenwoordige moderne country muziek :? Nee, ben daar niet zo een fan van.
Krijg daar geen echt country homeranch gevoel van hier op RRR.

Dan maar liever southern rock, zoals dit

http://www.dailymotion.com/video/x2x39h ... long_music

Krijg ik nou herinneringen aan, in het Amsterdamse bos rijden, bij de Double R Ranch en op de Kalverhoek, naar Noorwijk aan Zee met zijn allen, een paar ouwe amerikanen op de parkeerplaats en koelboxen met bier.

Maar iedereen zijn ding, smaken verschillen.

Hollowpoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:45

goed sfeertje inderdaad , ik zie het helemaal voor me... 8-)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:07

Halverwege jaren 80 kon je nog bv een Chevy Impala kopen voor 1250 gulden, uit '76

In mijn r&r tijd zo begin jaren '80 had ik een Chevy Chevelle Malibu, uit 1964, zwart met knalrode bekleding, daarna nog meer Amerikanen gehad.
Gek genoeg deden we niet zo mee aan toen het discogedoe, waren meer van de spijkerbroeken en Steve Miller, The Eagles enzo. En natuurlijk de rockabilly uit de USA, dat spul kwam allemaal los omdat platenmaatschappij Charly records uit de UK hele archieven van labels uit de USA had opgekocht.

Ik had dat echt nog nooit gehoord, en stond werkelijk met mijn oren te klapperen. Mac Curtis, Sonny Fisher, Charlie Feathers en nog een heleboel van die onbekende Southern states artiesten

En gingen dus idd met die ouwe USA bakken naar het strand, met een hoop mensen, echt een geweldige tijd.

Ben altijd een vrije vogel geweest, USA is nu hot, maar eind jaren 70 begin jaren 80 kocht ik al 2e hands USA kleding bij Zipper en andere winkels in de 7 straatjes, en op het Waterlooplein.
Dat kwam geperst in balen 2e hands uit de USA. Shirts met drukknopen, bowlingshirts en baseballjacks.
Denk, bij mij dan, het is meer een soort gevoel om anders te zijn.

Voor dat ik ging westernrijden had ik al heel veel met de USA.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:24

JohnnyReiner schreef:
Zou het niet zo zijn, dat je western rijdt omdat je, buiten de stijl van rijden, misschien van aparte dingen houdt

Zou kunnen, ik hou van DeathMetal. Ook niet echt mainstream.
Vaak genoeg gehoord dat ik niet in een hokje te plaatsen ben.

Behalve dan in het hokje van niet in een hokje te plaatsen mensen.

Todorien

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:28

nou dat is toch ook een hokje......
of toch niet omdat jullie niet in een hokje te plaatsen zijn.......

nou wordt het ingewikkeld hahahahahahah

xLavender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:33

Ik rijd western en houd af en toe wel van de muziek om thuis te luisteren, ligt er eigenlijk aan hoe het gezongen is enzo. Maar om zo te luisteren als het toevallig op de radio wordt gedraaid of op stal wordt gedraaid, is het natuurlijk wel super leuk en geeft het sfeer!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:46

Romkabouter schreef:
JohnnyReiner schreef:
Zou het niet zo zijn, dat je western rijdt omdat je, buiten de stijl van rijden, misschien van aparte dingen houdt

Zou kunnen, ik hou van DeathMetal. Ook niet echt mainstream.
Vaak genoeg gehoord dat ik niet in een hokje te plaatsen ben.

Behalve dan in het hokje van niet in een hokje te plaatsen mensen.

Er is geen hokje groot genoeg voor jou Rom :D

Romkabouter

Re: Western en liefde voor muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:16

En dat voor zo'n klein mannetje 8-)

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 19:31

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:07

@ Appalin

Hoor ik vaak deze muziek, via de middengolf, en de oude middengolfpiraten, hoor ik vaak dit soort muziek, zend niet meer maar geef nog rapport door. Dat even off topic

Nee, Rom, kan het helemaal volgen ;) het gebeurt vaak, mensen in een hokje indelen, qua muziek of wat dan ook.
Het enige wat je van mij kunt zeggen is dat ik veel met USA dingen heb. Maar dat was geloof ik al sinds ik 5 was, door oudere zusters. Niet eens zoveel met het land zelf, zou er ook nooit willen wonen.

Dan je vertelt wat over western rijden, over reining, en dan vertel je weer wat over Merseybeat vroeger of over middengolfpiratenzenders bouwen. De mensen snappen daar werkelijk he-le-maal niks van.
Want, rijdt westen, heeft nu ja, western kleding aan, dus houdt alleen maar van cowboys, country en kampvuren met een potje bonen koken op de prairie en zou het liefst in de USA gaan wonen :n :n

Of ze zeggen, wauw, die en die westernfilm heb je dan ooit wel gezien vroeger ? Nee, ik houd niet van westernfilms met veel geschiet en gedoe, sorry...

Nou ja, als je maar happy bent met wat je bent. Dat leeft wat prettiger. Tis leuk, als je niet in een hokje past :)

Had net met afwassen nog country opstaan, via internetradio, maar dat is toch wel wat niet zo bekend is.

Ik denk, iedereen heeft ooit ergens iets opgepikt. Ben nu Keith Richards "Life" aan het lezen, zijn allereerste optredens waren countrynummers en oude r&r.

Maar zou nog wel eens met de Chevy vol naar het strand in Noordwijk willen gaan hoor, op een zomerse zaterdag. Hier dezelfde, niet die van mij, maar precies zo een had ik toen.
Afbeelding

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 05:30

Ja rij western en hou van USA maar me ook rot lachen om die wannabee cowboys/girls. Met name op die western beurzen.
Nu woon ik in Usa in Kentucky of all places. Dan Lach je helemaal om kneuterig Nl.
Hier rednecks die denken dat ze kunnen rijden, Amish die Hun paarden als gebruiksvoorwerp behandelen en de echte cowboy's /girls....ja hier worden de koeien nog door cowboys door de salepen gedreven of bijelkaar gedreven.
Ben wel country muziek gaan waarderen (weinig keus LOL) kan ook niet anders als je zo dichtbij Nashville zit.
En nee we zitten niet tussen de ladida thoroughbred figuren. En nee Kentucky fried chicken is niet lekker :-)

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:33

Er komen mooie dingen vandaan, dat is zeker. Maar buiten die dingen, auto's ,boten, wat kleding en muziek heb ik er niet veel mee,

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:14

JohnnyReiner schreef:
Er komen mooie dingen vandaan, dat is zeker. Maar buiten die dingen, auto's ,boten, wat kleding en muziek heb ik er niet veel mee,

ik ben 2 jaar geleden in Texas geweest op vakantie, en het landschap en de sfeer vond ik echt wel geweldig. helemaal niet overdreven cowboy ofzo, gewoon leuk! :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 22:39

Het moet gewoon je ding zijn, denk ik. Ik ben ontzettend dankbaar voor een hoop dingen die uit de USA komen. Maar wonen, nee, wij hebben gekeken in Duitsland voor een grotere ranch. Ik werk vlakbij de Duitse grens. Maar toen we echt gingen kijken daar, nee bedankt.

Zou ik willen/kunnen verhuizen en geld speelt geen rol, ging ik naar de Riviera ofzo.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 11:22

@ HCranch: herkenbaar! lol

Het is voor mij geen houden van de lifestyle, maar het is m'n lifestyle, ben verder nog gewoon een nederlander.
Toevallig ingerold. Ik draag chinks omdat het functioneel is, niet als fashion. Draag een hoed in de zomer om m'n oren en ogen te beschermen, niet zozeer om op een cowgirl te lijken.

Afbeelding

Voor veel mensen is het een soort van een droomwereld (en daarbij worden indianen vaak zo geromantiseerd, absoluut niet zo romantisch). Je herkent de europese cowboy vaak zo. Ik krijg er wel een kick uit lol. Dragen een waxcoat bij +20C en zon, ziet er toch stoer uit. En in zwitserland hebben ze bijv. een roping association, maar je mag geen levend dier vangen, dus enkel dummies. :')

Achja maakt verder niks, iedereen z'n ding :) .

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 21:05

Zou je eigenlijk moeten weten, wat is dat dan lifestyle. Voor mij persoonlijk komen er een hoop mooie dingen uit de USA. Maar ben daar in de NL mee opgegroeid.
Mijn vader had een taxibedrijf, en voor de oorlog reden ze al in Amerikanen. Toen ik geboren werd, midden jaren 50, en wat ik het eerste weet, reden ze ook nog in die Amerikanen, Plymouth en Chevrolet.
Die reden zelfs al op LPG :wow: Daar moesten ze wel voor naar het taxibedrijf zelf, want bij de benzine pomp kon je dat niet tanken.
Mijn oudere zusters hadden pettycoats en weet ik veel wat nog meer en rock and roll platen.

Toen ik een jaar of 7 a 8 was, zag ik nozems in de straat die in Amerikaanse wagens reden die ze voor een paar honderd gulden kochten, niemand wilde in die auto's rijden. Dat was voor pooiers en idd nozems.