[WN] Gaan jullie hier op in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:10

Todorien schreef:
kan twee kanten op je verdedigt je eigen discipline maar inderdaad als je het leest staat het er wel heel raar hahahahaha dus inderdaad '' elkaar aan te vallen''

tuurlijk is een losse teugel een streven maar je blijft ten alle tijde op druk rijden hoe denk je dat ik mijn dressuurpaard inrijd???
niet gelijk in de krul hoor, dan loopt ze net als mijn westernpaardje een pleasure loopt (alleen dan met iets meer tempo hihihihi)

hoe bedoel je dat? Want als je paard verder in training is en verzameld in frame kan lopen (in bijv pleasure) rijd je niet met druk op je teugel..?
Of begrijp ik hem verkeerd :o

Todorien

Re: Gaan jullie hier op in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:24

ja of ik leg het verkeerd uit hahahahaha ik vind het ook wel moeilijk om het zo uit te leggen op papier.
Maar klopt als je bijv pleasure rijd rijd je inderdaad niet met druk op de teugel maar je hebt je paard wel giga strak aan het been (ik tenminste wel) zodra hij maar iets uit zijn frame komt leg je gelijk dat been dat het moet corrigeren eraan en dat vind ik toch ook wel op druk rijden alleen een andere druk

hoop het zo goed duidelijk te hebben gemaakt hihihihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:46

ahaa ik snap hem. Alleen til ik mn hand dan er dan iets bij op en dan laat ik weer los. Maar ik snap je punt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:52

Todorien bedoelt denk ik 'wijkend voor druk' ipv 'op druk'.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:15

Ik ga er niet meer op in. :n
De ervaring heeft mij geleerd dat erop ingaan niets opleverd.

Sowieso praat ik met weinig mensen over rijtechnieken.
De één weet het nog beter te vertellen dan de ander.

Ik doe gewoon mijn eigen ding, zorg dat ik professioneel en voldoende les krijg en dat als ik dus met vragen zit dit kan overleggen met mijn instructrice.
Daar heb ik verder geen omstanders voor nodig.
Maar dit is weer een andere discussie.

Waar ik mij wel aan irriteer, maar waar ik mij niet aan WIL irriteren, is dat sommige 'engelse' ruiters tijdens het samen rijden in de bak ook even willen laten zien hoe makkelijk western rijden is. Dus: aan een lang teugeltje rondsturen, ook 'even snel' een L-tje meepakken wat totaal nergens op lijkt maar goed.
En dan met zo'n triomfantelijk hoofd naar je kijken van: 'kijk, ik kan dit ook!'
Yeah. Sure....

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:01

Ik heb 12 jaar engels gereden en rij nu al weer 15 jaar western.
Mensen die oprecht geintresseert zijn leg ik ook het een en ander uit.
De rest die het niet willen snappen zeg ik altijd:
Ik heb een brede rug...en daar past veel achter!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:05

Hé da's wel heel vervelend kyno.
Heb ook wel eens meegemaakt dat iemand dacht om net zoals mij wel even het hoofdstel eraf te halen.
Vervolgens werden er alleen heel hard rondjes over de hoefslag gescheurd, paard ging gewoon rennen, geen controle, hardstikke gevaarlijk.
Ik train ervoor om met die neckrope te rijden, doe er ook gewoon netjes mijn stops etc. mee. En ja ik durf er ook best een rondje hard mee te gaan, maar wel gecontroleerd....

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:27

Sonja schreef:
Todorien bedoelt denk ik 'wijkend voor druk' ipv 'op druk'.

ja zo kun je het ook zeggen het is zo moeilijk uitleggen op papier maar we komen er wel hahahahaah

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:29

VivaLaVida schreef:
ahaa ik snap hem. Alleen til ik mn hand dan er dan iets bij op en dan laat ik weer los. Maar ik snap je punt!

ja klopt samen met je been en als ze dan nageven laat je je hand los blijven ze daar dan gaat je been er ook weer af
(volgens mij zitten we nu op 1 lijn :D we komen er wel :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:14

:D

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:35

VivaLaVida schreef:
:D

;)