Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
storrum schreef:JohnnyReiner schreef:Een quarter, een paint, een appie, misschien een grullo ok. De rest van de rassen is imo niet gebouwd voor echt western rijden.
Hee, dus ook met een grullo ?Hebben die mensen even geluk!
Even ter info: http://en.wikipedia.org/wiki/Grullo
Ik vind een fjord niet bepaald geschikt voor de westernsport. Het zijn nu eenmaal niet de meedenkende, welwillende, vlak bewegende paarden die je graag in de westernsport wilt gebruiken. Uitzonderingen daargelaten...
De amerikaanse rassen (QPA) zijn daar dan wel weer juist op gefokt.
Maar je moet gewoon doen wat je leuk vindt. Sommige mensen vinden juist dat koppige, eigenwijze karakter van fjorden geweldig. Ik niet.
. sterker nog, zelfs als hij geblesseerd is loopt hij op zijn karakter gewoon door zo goed als hij maar kan (niet dat ik niet afstap zodra ik merk dat er wat met hem is voor dat daar weer commentaar op komt
) rapido schreef:En is dat dan wel zo eerlijk naar dat daar niet voor gefokte paard om hoog op niveau te gaan trainen om in de ,sport, mee te laten lopen?
Tot een bepaald niveau is het hartstikke leuk natuurlijk (trail, horsemanship,pleasure en een beetje reinen) vooral doen! maar ik blijf zeggen dat als je echt graag wat hoger in de ,sport, wil mee draaien en dat geld dan vooral voor pleasure en reining je daar gewoon een geschikt paard voor moet kiezen (quarter, paint reining of pleasure gefokt) al is het alleen al om jezelf (en uiteindelijk ook je lieve paardje) niet te kort te doen later wanneer je niet verder kan komen maar je wel grote ambities hebt.
Wendy schreef:rapido schreef:En is dat dan wel zo eerlijk naar dat daar niet voor gefokte paard om hoog op niveau te gaan trainen om in de ,sport, mee te laten lopen?
Tot een bepaald niveau is het hartstikke leuk natuurlijk (trail, horsemanship,pleasure en een beetje reinen) vooral doen! maar ik blijf zeggen dat als je echt graag wat hoger in de ,sport, wil mee draaien en dat geld dan vooral voor pleasure en reining je daar gewoon een geschikt paard voor moet kiezen (quarter, paint reining of pleasure gefokt) al is het alleen al om jezelf (en uiteindelijk ook je lieve paardje) niet te kort te doen later wanneer je niet verder kan komen maar je wel grote ambities hebt.
Als je grote ambities hebt, dan kun je beter emigreren naar de USA, want zo hoog is het niveau hier nou ook weer niet...
xEliine schreef:
deze doet het ook goed
spatter schreef:wat zijn die reiners toch altijd weer fanatiek in zulke topics, altijd haantje de voorste om zich te weren
het begint gewoon comisch te worden
lezen is blijkbaar niet hun sterkste kant
TS wil helemaal geen reining rijden met haar fjord dus waar hebben we het nu over?
wat betreft het niveau van de trailruiters kan ze met haar fjord waarschijnlijk prima mee komen
Niels schreef:Weer misJe moet echt wat beter je huiswerk gaan maken voordat je zulke stellingen maakt.
Overigens doet het niet ter zake of de topsportruiters/trainers in NL in Amerika of waar dan ook hebben getraind, het gaat erom dat ze het niveau hebben en in Nl/EUropa meedoen.
Paul
Niels schreef:Wendy schreef:
Als je grote ambities hebt, dan kun je beter emigreren naar de USA, want zo hoog is het niveau hier nou ook weer niet...
Oh? En daarom komen al meerdere NRHA Open en Non Pro World Champions uit Belgie en andere Europese landen?
Of de Nederlandse ruiters die het goed doen op de futuritys en de NRHA EK's en andere grote shows in de hoge non pro en open klassen?
Zo'n uitspraak dat het niveau in NL en Europa niet hoog is, zou ik maar heel snel terugtrekken, want het geeft alleen maar aan dat je niets weet van het topsport niveau in Europa
amanda1980 schreef:moet eerlijk zeggen dat ik dit filmpje ook niet spectaculair vind.
maar idd ik wil trail rijden geen reining. sorry maar zo heel erg veel bijzonders zie ik ook niet in reining. ik zie wel een paar dingen die ik knap vind in reining, zo is het niet. spin, stop, galopwissel en rollback zijn best leuk om te zien. daar houd het voor mij wel bij op. rondjes gallopperen kan ik ook, en van snel naar langzaam lukt mij ook nog wel. zie daar geen moeilijkheid in. maar goed, nou zal ik wel de reining ruiters voor hun kop stoten. ach ja, daarom wil ik ook trail rijden en geen reining. ieder zijn ding denk ik dan maar.
. Maar elk onderdeel is maar net wat je leuk vindt en wat je aanspreekt, zelf vind ik NH en pleasure ook wel leuk om met mijn andere paard wel eens te doen.Wendy schreef:In Nederland hebben we het toch vooral over wat ze in de Engelse tak basissport noemen.
En heel eerlijk gezegd: kom dat eerst maar eens door voor je uberhaupt ambities ontwikkelt. Want de oorzaak dat je eventueel dat gewenste hoge niveau niet haalt, hoeft echt niet in het paard te zitten. 9 van de 10 keer is de ruiter gewoon niet getalenteerd genoeg.... niks mis mee, maar heeft die ruiter dan wel die pleasure/reining gefokte quarter nodig? Want die kan er toch niet uit halen wat er in zit.
De enige die daar beter van wordt is de handelaar/fokker van dit soort paarden.
Niels schreef:Weer misJe moet echt wat beter je huiswerk gaan maken voordat je zulke stellingen maakt.
Overigens doet het niet ter zake of de topsportruiters/trainers in NL in Amerika of waar dan ook hebben getraind, het gaat erom dat ze het niveau hebben en in Nl/EUropa meedoen.
Roosje1987 schreef:Wendy schreef:In Nederland hebben we het toch vooral over wat ze in de Engelse tak basissport noemen.
En heel eerlijk gezegd: kom dat eerst maar eens door voor je uberhaupt ambities ontwikkelt. Want de oorzaak dat je eventueel dat gewenste hoge niveau niet haalt, hoeft echt niet in het paard te zitten. 9 van de 10 keer is de ruiter gewoon niet getalenteerd genoeg.... niks mis mee, maar heeft die ruiter dan wel die pleasure/reining gefokte quarter nodig? Want die kan er toch niet uit halen wat er in zit.
De enige die daar beter van wordt is de handelaar/fokker van dit soort paarden.
Dit vind ik nou een zinnige post en ben het er grotendeels mee eens. Behalve dan met het stukje waar je zegt dat je in de basissport maar geen ambities moet hebben. Waarom niet? Dat kan toch een doel opzich en een ambitie zijn van een persoon die daar helemaal voor wil gaan? Dat is toch juist mooi?
Ik rijd met een KWPNer in de pleasure, trail en horsemanship en mijn ultieme doel is L2/L1 in de WRAN. Zodat ik een keer zou kunnen déélnemen aan het NK. Daar wil ik voor gaan. Met het paard waar ik zo gek op ben, het paard wat ik nu heb.
Wendy schreef:9 van de 10 keer is de ruiter gewoon niet getalenteerd genoeg.... niks mis mee, maar heeft die ruiter dan wel die pleasure/reining gefokte quarter nodig? Want die kan er toch niet uit halen wat er in zit.
Wendy schreef:De enige die daar beter van wordt is de handelaar/fokker van dit soort paarden.

Wendy schreef:Wat jouw punt precies is weet ik niet, maar het overgrote deel van de ruiters hier in NL heeft dat niveau niet, en zal het ook nooit halen. Dat is een kwestie van dat handjevol echt talentvolle mensen afzetten tegen het totaal aan starts op show bijvoorbeeld per jaar. Daar hoef ik geen uren huiswerk voor te maken, dat heeft iets te maken met gezond verstand.
Maar goed, mijn punt wordt daar niet anders van. Ik zie niet in waarom het overgrote deel van de ruiters op show op dure reining/pleasure gefokte quarters zou moeten rijden. Daar is het niveau, uitzonderingen daargelaten, simpelweg niet hoog genoeg voor, om zo'n specifiek gefokt paard als voorwaarde te hebben.Maar goed, ik kan me goed voorstellen dat die ruiters met die dure paarden het daar vanzelfsprekend niet mee eens zijn