[WN] leuke reining paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: leuke reining paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:19

dat kan niet... alle AQHA namen worden maar 1 keer vergeven

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:10

de spaties zijn anders...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:18

dan nog wordt hij niet uitgegeven...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:27

de spaties worden toch ook gezien als een teken.. dus red hot chilli pepper of redhot chillipepper zijn 2 verschillende namen

maar de ene leeft helaas niet meer. ik zal even uitzoeken wanneer de andere geboren is.
Laatst bijgewerkt door Paintless op 04-08-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:28

nee

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:30

Red Hot Chilipepper
American Quarter Horse hengst, geboren in februari 2006. Deze sorrel kleurige hengst is geboren uit Pincatada Catalynx en Little Peppy Easter.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:28

quarterH schreef:

essiedepessie schreef:

En wat dacht je dan van

LISTO LENA QH BAY STALLION 05/01/1988
LISTOLENA QH SORREL STALLION 05/30/1996
Even uit het stamboek van de AQHA gehaald.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:03

Voor zover ik weet doen ze dat tegenwoordig niet meer... maargoed..

Misschien moet ik voor mijn nieuwe paard dan maar een coole naam jatten! mwuhahaha

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:58

VivaLaVida schreef:
sevke schreef:
koffie staat klaar ! :j :9k
Altijd welkom. In plaat van Bontinckhof zou het beter zijn "Stal Het Lieve Gezicht". :D

:D koffieeeeeee! eens kijken hoever het rijden is :P

doen !!! *\o/* :))

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:59

Paintless schreef:
ik had je porfiel bekeken. we hebben ook al eens een keer pb contact gehad ivm redhot chillipepper. omdat ik nog een Q ken met die naam. maar was niet dezelfde.

wel allemaal paardjes met ontzettend lieve gezichtjes.

dat zeg ik toch ! :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:00

quarterH schreef:

klopt. Ze hebben zijn naam niet weerhouden, wel onze tweede keuze. Zijn officiele naam was Sunny Jac Flash, maar we zijn hem wel Pepper blijven noemen.
Er bestond trouwens al een Redhot Chilipepper en een Redhotchilipepper, dacht ik. Maar het mocht zowiezo niet, want ze hebben mijn tweede naam gekozen.
En helaas doet het er niet meer toe, want onze lieve Pepper is in 2009 overleden, helaas.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:56

Funnygirl schreef:
quarterH schreef:

essiedepessie schreef:

En wat dacht je dan van

LISTO LENA QH BAY STALLION 05/01/1988
LISTOLENA QH SORREL STALLION 05/30/1996
Even uit het stamboek van de AQHA gehaald.

boehoe ik snap er niets meer van. nu al 4 paarden met dezelfde naam. en toch kan het niet volgens QuarterH.... wie heeft er nu gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:35

sevke schreef:
doen !!! *\o/* :))

waar staat je adres op die site joh :')

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:36

heb je je aardige petje op vandaag, paintless? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:13

Citaat:
Marcie Michael
April 26th, 2009 at 6:55 pm
Hi!

How do we find out if a name is taken?

Marcie Michael

kayla
April 27th, 2009 at 9:10 am
Lorraine and Marcie,
AQHA does have a program located in the Member Services area of our Web Site that allows a possible foal name to be verified. You may type in the name you want for the foal, and the system will check to see if the name is already in use. You must be a member to utilize this feature. If you are, and have your PIN number, log into Member Services on http://www.aqha.com and click on Horse Research at the top of the page, then Research Foal Names. AQHA Customer Service will also look up a possible name for you over the phone.

Pleas feel free to contact AQHA Customer Service at 806-376-4811 Monday-Friday 8-5 CST with any questions you have.

Kayla Randall
AQHA Customer Service

hier uit kun je wel opmaken dat je geen naam mag gebruiken die er al is. Maar als jij een spatie weghaalt, zal dat programma de naam misschien niet herkennen als al in gebruik... zoiets denk ik.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:02

essiedepessie schreef:
heb je je aardige petje op vandaag, paintless? ;)

:j :D

VivaLaVida schreef:
Citaat:
Marcie Michael
Hi!

Marcie Michael

kayla
Lorraine and Marcie,
AQHA does have a program located in the Member Services area of our Web Site that allows a possible foal name to be verified. You may type in the name you want for the foal, and the system will check to see if the name is already in use. You must be a member to utilize this feature. If you are, and have your PIN number, log into Member Services on http://www.aqha.com and click on Horse Research at the top of the page, then Research Foal Names. AQHA Customer Service will also look up a possible name for you over the phone.

Pleas feel free to contact AQHA Customer Service at 806-376-4811 Monday-Friday 8-5 CST with any questions you have.

Kayla Randall
AQHA Customer Service

hier uit kun je wel opmaken dat je geen naam mag gebruiken die er al is. Maar als jij een spatie weghaalt, zal dat programma de naam misschien niet herkennen als al in gebruik... zoiets denk ik.

dat zou dan het meest logische zijn... lijkt mij.

Wrong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:12

VivaLaVida schreef:
Citaat:
Marcie Michael
Hi!

Marcie Michael

kayla
Lorraine and Marcie,

Kayla Randall
AQHA Customer Service

Hoezo kun je hier uit opmaken dat je geen bestaande naam mag gebruiken.Daar wordt met geen woord op gesproken.
Er wordt hier alleen uitgelegt dat de aqha een zoek functie heeft.En als je die gebruikt kun je zien of de gewenste naam in gebruik is.
Laat je een spatie tussen een naam dan kan het (zoals men al heeft laten zien) goed zijn dat 2 namen bijna hetzelfde zijn
Zo staat er bv Hollywood maar ook Holly wood en beiden zijn gewoon geaccepteerd.
Wil je perse zoiets erdoorheen drukken moet je geen alternatieve namen opgeven.

Wrong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:15

Paintless schreef:
boehoe ik snap er niets meer van. nu al 4 paarden met dezelfde naam. en toch kan het niet volgens QuarterH.... wie heeft er nu gelijk.

QuarterH (en essiedepessie) in elk geval niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 10:48

Citaat:
Names must be unique although a name can be reused if the horse (whose name you want to use) is dead, doesn't have a record of winning anything, didn't start in a race, and doesn't have any offspring under the age of 10 that have won anything.

http://www.horse-report.com/horse-names.html

en dan staat er nog een heel stuk over namen net iets vervormen
Citaat:
PEGASUS might be changed to DIANES PEGASUS, or LAST TANGO to LAST TANGO WITH BEAU. Another option is to add a title such as PIRATE PRINCE or DUCHESS OF DREAMS. Some people use alternate spellings such as HUGS AND KYSSES for HUGS AND KISSES. Some have left the spaces out like TENGALLONHAT.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:22

dus zoals het met de peppers zit, de spaties zitten anders.

dan kan je dus namen meerdere keren gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:41

ook als je paard dood is ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:08

ja maar dat vond ik een beetje cru om te zeggen. als ik naar mezelf kijk en weet hoe moeilijk ik het er mee heb.. dat zou een ander dan ook wel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 16:35

Hoezo cru om te zeggen? Als je paard dood is mag je zijn naam hergebruiken voor een ander paard... zo raar is dat toch niet? Niet dat iedereen dat zou willen ofzo, maar het kan in ieder geval. Dus zo kunnen er ook 2 paarden zijn waarvan 1 levend met dezelfde naam :)

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:22

@ts, heb je inmiddels al iets gevonden binnen je budget?

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:51

quarterH schreef:
bij deze staat op internet dat hij een dominante ruiter nodig heeft.... is normaal ook niet ideaal voor een beginner....
en paintless, jij hebt zelf toch een veulen gekocht?

ik heb nog niks voorbij zien komen wat echt bij de wensen van TS past... (braaf, makkelijk te rijdne ivm beginner, klaar voor reining, gezond).

ik zeg niet dat het niet bestaat (op het niveau dat zij zoekt) maar het is nou ook weer niet op iedere straathoek te vinden in die prijsklasse... meestal is er dan toch een reden dat ze goedkoper zijn (karakter, gezondheid, trainingsniveau..)

Volgens mij kwam er al wel wat voorbij hoor. Bijvoorbeeld de reactie van Summertimes....