Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88939
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:38

@Ffortuna : als dat idd zo is dan kunnen de wedstrijdpunten door jullie beiden behaald niet afzonderlijk per persoon bijgehouden worden, wat normaal bij Amateur en Open wel het geval is.
Het is nieuw voor me dat een samenlevingskontrakt ook geaccepteerd wordt als je beide amateur wilt starten.
Ik meen nog niet zolang geleden gelezen te hebben dat dit niet het geval was nl.
Maar als het wel kan komt dat in jullie geval goed uit :)

HumbleTalent
Berichten: 1263
Geregistreerd: 03-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:39

Ffortuna schreef:
Dubbeldun: ik begreep dat trouwen niet per se nodig is, een samenlevingscontract (en dat is er) zou ook voldoende moeten zijn. In ieder geval een registratie van partnerschap met een officiele stempel, want lezen kunnen ze de Nederlandse tekst toch niet :+ ik begreep (van de DPHC) dat het dan mogelijk is allebei amateur te starten.
Maar daar ging het me niet om :o mijn vraag was, of het voldoende zou zijn om 1 gezamenlijk APHA-lidmaatschap aan te vragen of dat we nog afzonderlijk lid moeten worden of niet. Want als je samen 1 paard hebt moet je lidmaatschap ook samen staan (hetzelfde lidmaatschapsnummer).

Rumpleteaser: ik heb idd een kopie van de transfer bij de paspoortaanvraag gedaan (sowieso was er nog geen paspoort, dat is nu aangevraagd door mij), dat was voldoende (telefonisch contact gehad met Holstud). :)


Daar zou ik niet te hard op vertrouwen. Wat ik begrepen heb zijn ze bijzonder strikt hierin.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 23:03

Ik heb t recent ook nagevraagd omdat wij sinds 1 dec ook een paint hebben.

Onderstaande is zoals het mij haarfijn is uitgelegd door de kenner :D (in dit geval één van de twee voorzitters van de DPHC)

Bij de APHA konden wij Mylo maar op één (1) naam registreren.
Degene op wiens naam het paard in Amerika staat, mag er amateur en open klasse mee starten (amateur na het aanvragen van een amateurkaart).

Ben je lid van de DPHC dan mag je (en ieder ander die lid is van de DPHC) er de beginnersklasse of de open klasse mee starten.

Echter mag een ander dan degene op wiens naam het paard staat alleen maar een amateurkaart aanvragen voor dat paard op het moment dat er een AANTOONBARE familieband bestaat.

Dus kort gezegd, staat het paard op JOUW naam, mag jij er alles mee starten in theorie en met jou je moeder, je vader, je zus, je broer, etc. Maar ook je echtgenoot (let op in dit geval moet je dus je trouwboekje naar de APHA sturen als hij een amateurkaart wil aanvragen!).

Maar heb je nu -zoals ik (en daarom weet ik t )- al jaaaaaaren een heel stabiele LAT relatie :D mag dit dus niet! Mylo staat in Amerika op mijn naam. Dat betekent dat mijn vriend hem bij de rassenshows dus alleen beginners (hij is lid van de DPHC) of de open klasse mag starten. Amateur kan niet, want wij wonen dus niet samen.

Als je wel samenwoont en een geregistreerd samenlevingscontract hebt kan je dat opsturen naar de APHA en dan mag t wel. Heb je nu geen contract, maar woon je wel samen, moet je middels een gezamenlijke belastingaangifte aantonen dat je iig (fiscaal) partner bent en ook dat je op t zelfde adres woont.

Al met al voor ons iig geen reden om samen te gaan wonen cq te trouwen :D .

*on-topic* Heeft de APHA niet ook een family membership oid?

Anoniem

Re: Papieren naar USA sturen: welke bedrijf? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 13:27

Dankjewel Buitenzorg! Ik had het weer anders gehoord, maar als dit zo is ga ik dat meteen regelen. Dus 2 memberships, 2 amateurkaarten en paard bij één van ons op naam.

Dubbeldun: een samenlevingscontract is voldoende, dit heb ik inmiddels schriftelijk bevestigd gekregen van de APHA.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 13:35

@ FFortuna: Ik heb gemaild met de NQHA, niet met Holstud. Dan zal het daar wel aan gelegen hebben :j . Heb er toen eigenlijk niet aan gedacht om na dat bericht van NQHA ook nog naar Holstud te bellen.