[WN] wijziging regelementen wran, verplicht keelriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:28

precies. bij de WRAN mag je nog gewoon met snaffle starten...

ik vind het ook typisch nederlands om te zeuren over alle regeltjes. temeer het geen nut of invloed heeft, en het toch door je strot word geduwd.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:40

Romkabouter schreef:
Hangt van de klasse af waarin je wilt/moet starten.
L5 en L4 is snaffle verplicht en L3 is eigen keuze :)

En het is 6 jaar en ouder ;)

Ach ook zo leren we dus weer wat bij: thanks!

Paintless

Re: wijziging regelementen wran, verplicht keelriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 01:58

vandaag werd ook ik uitgenodigd voor de ALV. nog mensen uit het noorden die er heen gaan en een lifter mee willen nemen?

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:55

Jeetje, bij stom toeval kwam ik op dit topic terecht, ik ben dus ook lid van de WRAN maar idd leden worden hier niet van op de hoogte gesteld, ik vraag me uberhaubt af of we een nieuw boekje thuisgestuurd krijgen.....
En ik baal dus ook ENORM, heb anderhalf jaar een heel mooi one ear showhoofdstel gekocht maar dat kan ik nu dus wel voor jaren in de kast laten hangen aangezien ik nog maar in de L5 zit, en wat dus inhoudt dat ik mijn "dagelijkse " hoofdstel iedere keer voor een wedstrijd kan gaan verbouwen om er een snaffle in te hangen en andere teugels er aan, want dat is het enigste hoofdstel wat ik heb met keelriem maar als ik buitenrijd rij ik op een bit omdat mijn paard buiten heel anders is, en teugels zijn ook niet echt netjes meer, belachelijk zeg deze regel.

Het wordt er niet leuker op, en bovendien was ik laatst op een wedstrijd aan het kijken en in de L3 was een paard wat hartstikke onrustig was en k weet niet wat die voor hoofdstel aanhad maar als die het afschud heb je hetzelfde effect, dus waarom zou het met veiligheid te maken hebben of dat je paard in paniek ervandoor gaat? dat kan in ieder level voorkomen.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:00

las op de wran site meende ik dat hij uitgedeeld wordt op de vergadering en wie er niet is krijgt hem er na toegezonden , maar hij staat ook op de wransite

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:56

toen ik lid werd vorig jaar kreeg ik boekje uit 2008 toegezonden. is er zolang niet een nieuwe update geweest?

@ Doske.. ik baal ook van de regel, maar is vorig jaar tijdens de ALV behandeld. (schijnt) en toen is er door de leden voor gestemd dus "we" hebben zelf voor deze regel gekozen, zoals ik het begrepen heb.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:46

ik was op de ALV en heb toen echt niets over deze regel gehoord.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:56

oke. lijkt mij niet dat ie zomaar uit de lucht komt vallen. en dat ze zoiets niet zonder toestemming van de leden door gedrukt wordt.. dan moeten we daar 13 maart maar eens goed en duidelijk over praten.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:58

Paintless schreef:
vandaag werd ook ik uitgenodigd voor de ALV. nog mensen uit het noorden die er heen gaan en een lifter mee willen nemen?

mischien ga ik wel heen met nog een paar ,maar nog niet echt over gehad

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:03

oh met jou kan ik ook wel mee rijden. wel zo gezellig ;)

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:21

Ja t is wel een POKKE end rijden, dus ik weet het nog niet, maar idd zou wel handig zijn dat je het er over kan hebben maar ja, zouden ze er wat mee doen? in dit topic zijn de meeste het er niet mee eens maar ja.....luisteren ze daar naar of houden ze gewoon aan wat ze besloten hebben....

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:25

mss als je met goede (tegen) argumenten komt.
" maar ik heb net een 1/2- oor gekocht " hebben ze weinig boodschap aan...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:38

Dames en heren dit is al door de ALV besloten. De leden die daar aanwezig waren hebben hier toen over gestemt. Dus dan kan je wel denken er dit jaar opnieuw over te gaan beginnen maar dat heeft imo niet veel zin.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:42

rina schreef:
Dames en heren dit is al door de ALV besloten. De leden die daar aanwezig waren hebben hier toen over gestemt. Dus dan kan je wel denken er dit jaar opnieuw over te gaan beginnen maar dat heeft imo niet veel zin.

Daar was ik al bang voor ;(

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:49

cowboyberend schreef:
Paintless schreef:

mischien ga ik wel heen met nog een paar ,maar nog niet echt over gehad

zat even in jouw profiel te nieuwsgierigen :D maar mooie foto's, vooral van de sneeuw. En dat je met de paraplu aan het rijden bent, is dat in de trail? is dat een verplicht onderdeel? En dat je de plu aan zijn halster vast heb gemaakt, hoe heb je dat gedaan,hihi?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:30

rina schreef:

dit is niet helemaal waar. wat ik begrepen heb is dat de leden het er mee eens waren dat er niet voor elk wissewasje gestemd hoefde te worden. en dat het bestuur dus de vrijheid heeft om dit soort regels te maken.

maar nogmaals, ik was er niet bij. ik heb dit van iemand die er wel bij was.
Berend: kan ik met jou mee rijden dan? och, ik hyve wel even met je.. :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:40

@Paintless, ik was er zelf bij dat we over deze regel gestemt hebben, dus wat nou is niet waar???

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:51

had de wran even een mail gestuurd, na 8 dagen al reactie ! maar het is idd alleen met snaffle
Citaat:
De keelriem is alleen als je met een snaffle bit gaat rijden, dus een bit waar geen schaar werking in zit.
Met een snaffle bit kan je het hoofdstel omhoog trekken als je de teugels oppakt waardoor het van de oren kan vallen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 12:23

ik heb van smax iets anders gehoord, vandaar dat ik er tijdelijk aan twijfelde...

dan maar starten met een scharenbit bij mijn dan net 4 jarige.. of ander hoofdstel kopen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:34

@paintless-dan moet je wel gelijk L3 starten..
en je hebt toch geen 4 jarige ? :oo

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:45

@ paintless : wat voor onzin is dat nu ? Je gaat toch niet je bit aanpassen aan je hoofdstel ? Koop dan gewoon een hoofdstel met een browband. Ik vind een 1/2-oor met een snaffle toch maar niks. Op de snaffle bit futurity heb ik ook nog nooit iemand gezien met een 1/2 oor met snaffle. Eigenlijk klopt de redenering van de wran wel.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:05

sevke schreef:
@ paintless : Ik vind een 1/2-oor met een snaffle toch maar niks. Op de snaffle bit futurity heb ik ook nog nooit iemand gezien met een 1/2 oor met snaffle. Eigenlijk klopt de redenering van de wran wel.

Waarom vind je dat niks dan?

Zack

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:52

doske schreef:
sevke schreef:
@ paintless : Ik vind een 1/2-oor met een snaffle toch maar niks. Op de snaffle bit futurity heb ik ook nog nooit iemand gezien met een 1/2 oor met snaffle. Eigenlijk klopt de redenering van de wran wel.

Waarom vind je dat niks dan?

Vraag ik me ook af.. Ik heb alleen maar complimenten gehad.
Ook van de jury...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:11

ik ook niet. het is geen ponem.niet ontworpen ook voor een snaffle, maar voor een bit.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:16

ik heb het hoofdstel gekocht omdat ik het heel mooi vond. en nee, ik heb nu nog geen 4 jarige, maar eerder mag ik niet met haar starten bij de wran. over 3 jaar heb ik wel een 4 jarige.

ik heb trouwens ook niets gehoord van mijn hoofdstel hoor. ja, achteraf hoorde ik dat het een not done was.. maar ja, weet ik veel. ik vond het gewoon een mooi hoofdstel.

en zomaar even een nieuw hoofdstel kopen, is even duur als een ander bit kopen.

nou ja, voorlopig start ik toch alleen maar aan de hand met haar... dus hopen dat het showhalster straks niet verboden wordt.