Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Ja tot zover ben ik het volledig met je eens. Trainen doe je thuis, niet op wedstrijd.
sliding schreef:Sonja schreef:Ja tot zover ben ik het volledig met je eens. Trainen doe je thuis, niet op wedstrijd.
Daar ben ik het zeker mee eens.![]()
Maar je kunt het thuis nog zo goed voor elkaar hebben op een wedstrijd is het toch weer anders.
Ik ben het er geheel ermee eens, dat het voor de medewedstrijd ruiters ook zeer lastig is als een paard bij zit die te snel gaat of loopt te dreigen (trappen gaat te ver,en dient dan ook nog niet mee te doen).
Maar soms moeten deze paarden cq ruiters door ervaring rustiger worden.
Veel samen rijden,aan clinics meedoen enz is al goede voorbereiding, maar aan de spanning die bij een echte wedstrijd hoort is niet veel meer te doen dan kilometers maken.
Zolang deze ruiters zelf bewust zijn van hun probleem en er tijdens het rijden zoveel als mogelijk rekening mee houden, dan moeten zij toch mee kunnen doen.
quarterH schreef:altijd zoooo jammer dat men bij vragen hier automatisch uitgaat van de (afwijkende) wran regels en niet aangeeft dat er verschillende (internationale) verenigingen zijn met andere regels.

want ik wordt er gewoon helemaal onzeker van. Paintless schreef:een wedstrijd is niet om te trainen, maar hoe krijgt je paard dan wedstrijd ervaring als je er nooit eens heen mag om te kijken wat en hoe enzo?
Romkabouter schreef:Paintless schreef:een wedstrijd is niet om te trainen, maar hoe krijgt je paard dan wedstrijd ervaring als je er nooit eens heen mag om te kijken wat en hoe enzo?
Sorry, maar je bent toch vaak genoeg zelf op een wedstrijd geweest om te kijken hoe het er aan toe gaat?
Dat je nerveus bent kan ik me voorstellen, maar als je nu al een instelling hebt van "mijn paard zal wel aan de kletter gaan" dan is het volledig volgens de self fullfilling prophecy dat dat ook gebeurt.
Maar waarom denk je dat dat gebeurt? Blijkbaar heb je nog niet genoeg vertrouwen in je paard en de controle die je er over hebt. Dan kun je dus beter niet starten en dat vertrouwen wel krijgen.
Wat voor zin heeft een wedstrijd nou als je er niet redelijk zelfverzekerd van je eigen kunnen heen gaat?
In ieder geval in zoverre dat je je paard goed genoeg onder controle kunt houden. Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar als je het van te voren al weet of er geen vertrouwen in hebt, ga dan niet en besteedt het geld voor je wedstrijd aan extra lessen.
Je gaat toch ook niet pinnen bij de bank als je thuis al hebt gekeken dat je niet meer kunt pinnen?