Wranglerbutt schreef:Ik vind het persoonlijk gevaarlijker als een stel leken (en daar reken ik ook degenen onder die bewust hun oogkleppen ophouden) klakkeloos allerlei dubieuze methoden of praktijken van hun trainer slikken of zelf thuis proberen toe te passen
Dat is ook gevaarlijk, maar veel postings over tailblocks, doping, trainingsmethode vind ik domweg bangmakerij. Een beetje, laten we iedereen betichten van verkeerde handelswijzen op een forum waar deze personen niet komen, want daadwerkelijk iets ondernemen is te veel moeite en ik steun de petitie volledig, maar ik ga hem heus niet zelf opstarten want dat kunnen anderen ook wel - mentaliteit.
Bokt is een Nederlands forum. Dat maakt het bij potentie al een veel te klein forum om daadwerkelijke futurity gerelateerde zaken te veranderen. Als je iets wil veranderen in de sport dan moet je het wijzigen bij de bron en dat is Amerika. Daar zit het geld, de grote trainers, de te veel paarden die gewoon van de hand gedaan kunnen worden als ze kapot of talentloos zijn, daar in dat landje over zee zal je het probleem moeten oplossen. Dat doe je nou eenmaal niet op een klein forum in NL waar de kans op een potentiële futurity-paard eigenaar 1 op 5000 is.
Ik vind de mensen die ooeh zielig posten een beetje roepende in de woestijn. Bokt is een grote roepende in de woestijn.

) en je gaat dan allerlei kunstgrepen uithalen om het toch te laten lukken... en dat is wat imo vaak gebeurd..