[WN] Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:16

hobbelheks schreef:
maar heeft weinig zinvols te vertellen de l5 ruiter wil uiteindelijk toch ook leren hoe hij zijn paard nagevelijk een rondje laat galoperen of ben je er al als je de l5 weet te winnen?
juist dan heb je imo wat aan trainingstips van die mensen en idd niet aan die van een rudi kronsteiner oid

Maar een paard nagevelijk leren lopen leer je toch niet uit een blad????? Daar heb je toch een trainer voor?????????

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:21

Berwicowa schreef:
hobbelheks schreef:
maar heeft weinig zinvols te vertellen de l5 ruiter wil uiteindelijk toch ook leren hoe hij zijn paard nagevelijk een rondje laat galoperen of ben je er al als je de l5 weet te winnen?
juist dan heb je imo wat aan trainingstips van die mensen en idd niet aan die van een rudi kronsteiner oid

Maar een paard nagevelijk leren lopen leer je toch niet uit een blad????? Daar heb je toch een trainer voor?????????

*zucht jij wilt ook alleen maar lezen wat je denkt te lezen he*
ik bedoel dus te zeggen, is het dan juist niet leuk om een stuk te lezen van iemand die een prestatie neer zet die voor jou evt in de toekomst wie weet misschien nog wel haalbaar zal zijn..
daarbij schrijf ik eerder al om ook te belichten hoe zij trainen en wat ze nog meer met hun paard doen.(dus hee wie weet rijden ze wel in het bos of doen ze spelletjes met hun paard of heel misschien knuffelen ze ze wel)
iig daardoor zal het blad voor mij wel aantrekkelijker worden, ik haal nooit de top en ambieer die ook niet dus zal het leuk vinden om te lezen over de nl amateur ruiter maar niet over iemand met alle respect die op wedstrijd nog niet galopeert, hoe goed die prestatie voor het individu ook kan zijn, dat hoort imo niet in een blad
zo heel eind afgedwaald...

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:23

hobbelheks schreef:
nee astrid nog niet in handen gehad dus idd ik geef voor mijn beurt commentaar
maar wat ik leuk zou vinden als je aandacht wil geven aan andere rassen, is een amateur met een ander ras die op leuk niveau meerijdt in de wran in de l2 of l1 en hoe die traint en wat ie naast de wedstrijden nog meer met zijn of haar paard doet (bijvoorbeeld een alice met jolene's joy,angela van duivenbode met penthor, vroegah blaze met de tinker, sonja met milena er zijn nu vast meer voorbeelden die me ff niet te binnen schieten)

Maar dan heb je het over 1 artikel, daar kan ik geen heel blad mee vullen.... Toevallig komen er in het oktober nr maar liefst 2 van dit soort artikelen :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:28

[
Maar een paard nagevelijk leren lopen leer je toch niet uit een blad????? Daar heb je toch een trainer voor?????????[/quote]
*zucht jij wilt ook alleen maar lezen wat je denkt te lezen he*
ik bedoel dus te zeggen, is het dan juist niet leuk om een stuk te lezen van iemand die een prestatie neer zet die voor jou evt in de toekomst wie weet misschien nog wel haalbaar zal zijn..
daarbij schrijf ik eerder al om ook te belichten hoe zij trainen en wat ze nog meer met hun paard doen.(dus hee wie weet rijden ze wel in het bos of doen ze spelletjes met hun paard of heel misschien knuffelen ze ze wel)
iig daardoor zal het blad voor mij wel aantrekkelijker worden, ik haal nooit de top en ambieer die ook niet dus zal het leuk vinden om te lezen over de nl amateur ruiter maar niet over iemand met alle respect die op wedstrijd nog niet galopeert, hoe goed die prestatie voor het individu ook kan zijn, dat hoort imo niet in een blad
zo heel eind afgedwaald...[/quote]

:x :x

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:29

Hobbelheks:
zo heel eind afgedwaald...[/quote]

Welk artikel bedoel je dan in het blad waarin iemand nog niet galoppeert?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:29

kom op berwico nu niet zo kinderachtig met smileys reageren, daar ben je toch te volwassen voor?
ik geef jou ook ene uitgebreid antwoord

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:30

astridklomp schreef:
Welk artikel bedoel je dan in het blad waarin iemand nog niet galoppeert?

was een reactie op berwoicowa die over de l5 begon ;)
(vandaar ook het zo een heel eind afgedwaald)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:35

Oh, oké ik snapte het al niet..... :):)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:38

Ik zal 'm vanavond ook gaan bestellen! :D

En dan daarna mijn mening over de inhoud geven ... ;)

Je vraagt nog om suggesties Astridklomp. Voorzover het er niet in staat (want dat weet ik dus nog niet), zou ik het ook leuk vinden als er aandacht wordt besteed aan natural horsemanship. Ik heb het idee dat er ook aardig wat mensen zin die recreatief western rijden en die zich ook daar intensief mee bezig houden. En op dat gebied is er volgens mij ook nog geen tijdschrift (behalve de Savvy Times voor als je lid bent van de Savvy Club van Parelli).
Laatst bijgewerkt door simodi op 07-07-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:38

Vorige week heb ik het proefnummer besteld en na ontvangst (mijn complimenten voor de snelle bezorging!) vrijwel direct begonnen met lezen.
Qua vormgeving ziet het er super uit naar mijn mening. Dat was ook een van de redenen dat ik besloten heb om een proefnummer te bestellen; de lay-out is aantrekkelijk en veelbelovend.
Zoals in dit topic al meerdere malen gezegd is, valt er inhoudelijk nog een boel te veranderen maar dat kan ook haast niet anders bij een nieuw magazine wat net is gelanceerd. Punten die mij zijn opgevallen/min of meer stoorde: ietwat "knullige" manier van schrijven (en dat zeg ik oneerbiediger dan ik bedoel maar het kan iets professioneler), spelfouten en diepgang wat betreft inhoud.

Al met al vind ik het zeker een potentieel magazine die daadwerkelijk iets kan toevoegen. Zelf heb ik de afgelopen jaren meerdere westernbladen in handen gehad en gelezen maar als serieuze niet-wedstrijd westernruiter zit ik echt te niet wachten op pagina's vol wedstrijduitslagen, etc. Neemt niet weg dat ik het wel interessant vind om ook over wedstrijden te lezen maar dan liever informatief bijvoorbeeld en in mindere mate.
Ik zou zeggen: Ga zo door en met de nodige opbouwende kritiek wordt het vanzelf een inhoudelijk magazine die veel mensen zal aanspreken. Ben benieuwd dus ook nummer 2 heb ik in ieder geval al besteld! +:)+

AstridJ

Re: Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:40

Tanks! Ik hoor ook graag jullie reacties op nummer 2!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 15:55

hobbelheks schreef:
kom op berwico nu niet zo kinderachtig met smileys reageren, daar ben je toch te volwassen voor?
ik geef jou ook ene uitgebreid antwoord

Nee dan ga ik off topic en wil dit topic niet vervuilen.

Maar hoop dat het blad gewoon op deze voet verder gaat. Zal hem ook bestellen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 16:32

Ja, hier ook weer iemand die nr 2 heeft besteld! kwam helaas al weer een typfout tegen op de homepage van de site, Doc Barr.... 2 rr-en?? |(

Ik wacht af hoe dit nummer er uit gaat zien, ik neem aan dat de opmerkingen op het vorige nr verwerkt zijn, dus verwacht er meer van dan nr 1 +:)+

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 17:31

cissy schreef:
Ja, hier ook weer iemand die nr 2 heeft besteld! kwam helaas al weer een typfout tegen op de homepage van de site, Doc Barr.... 2 rr-en?? |(

Ik wacht af hoe dit nummer er uit gaat zien, ik neem aan dat de opmerkingen op het vorige nr verwerkt zijn, dus verwacht er meer van dan nr 1 +:)+

Potjandorie staat er toch nog een foutje op de site.... het magazine is 3dubbel gecheckt door verschillende mensen op fouten dus daar zouden er bijna geen in moeten zitten. Helemaal foutloos is het nooit, als je het door 10 mensen laat checken vinden ze allemaal weer andere dingen, maar echt grote taalfouten zouden er niet meer in mogen zitten. De site was dus niet gecheckt. Ik laat het aanpassen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:07

hoihoi. ikvind het stuk in de spotlights erg leuk geworden. vanavond lees ik de rest.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:56

Veel leesplezier!!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:02

solly.... Y;( gelukkig is een site sneller aan te passen dan de oplage van je blad :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:04

Zo, nr 2 is besteld! :D ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:07

astridklomp schreef:
dat het een blad is voor alle rassen waar western mee gereden wordt, niet alleen de Paints & Quarters. Waarom heet het blad dan zo? Omdat er met deze 2 rassen het meeste western gereden wordt.

De titel Paints&Quarters impliceert dat het om paints en quarters gaat. Niet om ook alle andere rassen en recreatieruiters/beginnende wedstrijdruiters.
Als het blad in de winkel ligt, zal iemand de NH doet met een zijn fjord echt niet dat blad gaan bekijken.
Iemand die wel een paint of quarter heeft zal het inkijken, ziet stukken staan over tinkers en haflingers en koopt het dus niet (omdat het niet aan de verwachting voldoet)
Op zich is de insteek van het blad wel ok, maar in vind de titel niet zo goed gekozen. De inhoud dekt de lading niet.
Dat vond ik bij het eerste exemplaar al, en als ik dit topic zo lees, is het bij het 2de exemplaar niet anders.
Je mist denk ik een flink deel van je lezers alleen al door de titel. Dat is toch jammer.

astridklomp schreef:
De Quarter is een heel mooi blad voor deze showruiters,

De Quarter is geen blad voor showruiters. De quarter is een blad voor reiningruiters.
Dus daar hebben de gevorderde wranruiters of aqha mensen geen fluit aan.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:55

Tja, waarom heet De Quarter 'De Quarter' als het over reiningruiters gaat? :? En waarom gaat het in BIT ook wel eens over bitloze optomingen? :')
Voor degenen die teleurgesteld zijn dat dit blad niet specifiek over Paint & Quarters gaat: Tough! :roll:

Ik ben wel benieuwd hoe het blad volgens critici dan wel zou mogen heten :o?
Westernsport? Dan heb je weer lui die van mening zijn dat je met een Tinker geen westernsport kan bedrijven ;)
Westernpaarden? Zelfde discussie :+

Paints & Quarters bekt lekker en straalt duidelijk een 'western' imago uit. Ik ben heel benieuwd hoe het magazine zich in de toekomst gaat ontwikkelen en ga zeker nr. 2 bestellen :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:00

Als je et blad niks vind, dan bestel je em toch gewoon niet weer.
Er zijn zat mensen die het blad wel leuk vinden :D
En dit is in het algemeen niet op specifiek 1 iemand

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:12

Thanks Wranglerbutt! Ik had net onderstaand verhaal getypt maar jij was me voor! Toch wil ik het nog even plaatsen:

De titel van De Quarter impliceert ook niet dat het alleen voor reiningruiters is en dat ook de appaloosa en paint aan bod komt.
Het blad de Bit gaat ook niet alleen over bitten, en zo kan ik nog we even doorgaan. En wat denk je van de Horsimo, deze hebben zelfs artikelen over honden en katten in hun blad. (dat vind ik dan persoonlijk wel weer heel vreemd maar goed)

De pay-off van het blad is veel belangrijker en deze is dan ook: 'magazine voor de liefhebbers van westernriding'. Als iemand met een Quarter het blad inkijkt en een 1 Tinker ziet en het daarom niet koopt? Als ik de Bit wil kopen en ik zie er een ezel instaan terwijl de rest van de artikelen mij wel aanspreken laat ik dat blad echt niet liggen. Ik denk (en hoop) dat mensen het blad nemen omdat de meeste artikelen die erin staan ze aanspreken. Het is onmogelijk om een blad te maken waarin elk artikel iedereen aanspreekt. Als ik de Viva of de Linda koop vind ik ook niet ALLE artikelen interessant, je koopt het blad omdat het je in het algemeen aanspreekt. Dus de P&Q (de makkelijkere afkorting) spreekt mensen aan die van westernriding houden.
Laatst bijgewerkt door AstridJ op 08-07-10 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:13

Zeg Astrid, is het niet leuk om hier een kort nieuwsberichtje op Bokt over te plaatsen?
Dan er een nieuw blad is en dat deze zelf kritisch wordt bekeken door medebokkers?
Lijkt me goede pr voor jou en hebben we weer een leuk western-berichtje staan :)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:17

Dat zou leuk zijn Rumpleteaser, maar of ze dat plaatsen? Het is dan wel een soort reclame maken namelijk.....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:19

Wranglerbutt schreef:
Tja, waarom heet De Quarter 'De Quarter' als het over reiningruiters gaat? :?

De Quarter is een blad voor Quarters. Hierin heeft alleen de reining de overhand. Het blad is dus minder cq niet intressant voor ruiters in andere disciplines dan reining. de nadruk op reining is historisch zo gegroeid. P&Q is een nieuw blad.

Wranglerbutt schreef:
En waarom gaat het in BIT ook wel eens over bitloze optomingen? :')
Voor degenen die teleurgesteld zijn dat dit blad niet specifiek over Paint & Quarters gaat: Tough! :roll:

"ook wel eens" is iets anders dan "de doelgroep hebben"
Ik ben niet teleurgesteld hoor, ik vind alleen de titel niet zo goed gekozen. Dat mag toch zeker wel?

Wranglerbutt schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het blad volgens critici dan wel zou mogen heten :o?

Een titel die de lading dekt.
WesternHorseWorld bv :+