[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 16:12

mooi filmpje is dat, ik vind het dan ook een prachtig dier!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:16

Refagreni schreef:
Het betreffende paard loopt in vrijheid niet zoveel anders. Misschien een fractie vlotter maar dan heb je het gehad. Het zal dus hoofdzakelijk gewoon zijn manier van bewegen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=8b9ktSnz ... re=related

Dat zeg ik... ;)

Hier nog een video van bridleless trail. Quarterhorses rules!! En als dit paard ziek of sloom of whatever was (wat sommigen hier beweren) dan zou hij niet zo voorzichtig zijn op de balken. Quarterhorses zijn gewoon geweldige paarden die mee kunnen denken. *D

http://www.youtube.com/watch?v=Xa5CgltGlHo

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:18

appart om te zien dit,western is echt alleen maar zit training,niks even aan de teugel,ze blijven maar losjes hangen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:20

storrum schreef:
Refagreni schreef:
Het betreffende paard loopt in vrijheid niet zoveel anders. Misschien een fractie vlotter maar dan heb je het gehad. Het zal dus hoofdzakelijk gewoon zijn manier van bewegen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=8b9ktSnz ... re=related

Dat zeg ik... ;)

Hier nog een video van bridleless trail. Quarterhorses rules!! En als dit paard ziek of sloom of whatever was (wat sommigen hier beweren) dan zou hij niet zo voorzichtig zijn op de balken. Quarterhorses zijn gewoon geweldige paarden die mee kunnen denken. *D

http://www.youtube.com/watch?v=Xa5CgltGlHo

echt mooi om te zien dit.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 16:22

Is ook wel weer heel knap he!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:23

Wendy schreef:
Huppelkut schreef:
lijkt net alsof ie kreupel is!

Je doet je naam wel een beetje eer aan :+

Lijkt net of is?

_O-

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:26

sammy1 schreef:
appart om te zien dit,western is echt alleen maar zit training,niks even aan de teugel,ze blijven maar losjes hangen.

Dat klopt dus niet, dat is alleen het eindplaatje wat men wil zien in de show.
Als je een paard zo zou trainen (dus met alleen losse teugel zonder iets te vragen), dan zie je niet dit als eindplaatje, maar een uit elkaar gevallen paard die idd niet meer kan bewegen.
Westernpaarden moeten ook vanuit achter bewegen, en de langzame gangen vergen veel verzameling. Zonder verzameling wordt het niks.
Ik train mijn paarden met heel veel tempowisselingen, en heel veel buigoefeningen, zijwaarts, schouder voor, wendingen om achterhand en voorhand en van daaruit aanspringen in galop, heel veel overgangen, heel veel achterwaarts, cirkels met stelling naar binnen en naar buiten, heup naar binnen en naar buiten en de laatste 10 minuten mogen ze - als beloning - langzaam joggen over de hoefslag. De hoefslag is altijd het rustmoment, de rest van de training gebeurt in het midden.

mirella75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:27

Twiggy2008 schreef:
En dat mag je wat mij betreft doortrekken naar al het gefok n.a.v. menselijke wensen. Voor mij is een paard een paard en ik zie het liefst een paard wat nog lekker een beetje oerpaard is. :D

Paarden uit de oertijd waren toen ongeveer 50 cm, beetje moeilijk om ze te berijden dan. :+
Maar het paard zelf is eigenlijk helemaal niet bedoeld om een mens te dragen, paardrijden is dan eigenlijk al tegen hun natuur in!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:36

Apart zeg, ik had dat nog niet eerder gezien.
Dat zit vast heel relaxed, ik zou dat best eens willen voelen. :j

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:39

troi schreef:
Ik denk wel eens dat mensen eens wat meer naar hun paard moeten kijken wat past ipv per se binnen een bepaald hokje te willen blijven. Zo ken ik een westernruiter die is overgestapt naar dressuur omdat dat beter bij het paard paste (was erg druk en kon zijn ei beter kwijt in de dressuur) .......

Hier nog een. Ik heb een amerikaanse appaloosa maar ben jaren geleden overgestapt naar het rijden van dressuurwedstrijden en de bijbehorende trainingen omdat hij zich daar veel prettiger bij voelt.
En dan zie ik hier zo'n heerlijk rustig lopend pleasurepaardje... wordt er dan spontaan jaloers op 8-)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:55

wat is hier nu werkelijk aan de hand

je ziet een paardje wat zo gruwlijk verfokt is dat het niet meer voorwaarts kan lopen
waarom niet?!
pleasure paarden worden gefokt op zo recht mogelijk beenwerk(rechte schouder) en kort gekoot
ze missen de vering in hun gestel en kunnen dus alleen maar met korte pasjes lopen

als je dan bedenkt dat juist een paard een beweger is, een vluchtdier, een dier wat in zijn genen heeft om te gaan met de wind, kun je je afvragen wat wij zulke dieren aan doen om ze zo verschrikkelijk beroerd door te fokken

natuurlijk kunnen we dan alle hondensoorten er bij halen waarbij we ons ook al hebben uitgeleefd maar misschien wordt het eens tijd meer respect te hebben voor het dier en het niet te zien als iets wat wij naar believen kunnen omvormen tot iets zo tegennatuurlijks

ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die kunnen genieten van het zien van een paard wat zo loopt als op dit filmpje
over dat het pas 2 jaar is begin ik nog niet eens

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:59

heb geen enkel verstand van western, dus in zoverre kan ik hier niet over oordelen. maar persoonlijk vind ik het er vreselijk uitzien..

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:05

ik heb geen verstand van western hoor,,

maar ik vind dat het paard een beetje moeilijk? loopt.
Vind het er niet echt uit zien eerlijk gezegd, zou zouden mijn paarden iid niet lopen
maar nogmaals heb er geen verstand van en heb het topic ook niet doorgelezen ;)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:07

ik vind het raar,

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:07

Voor de dressuur ruiters is dit nu niet echt mooi om te zien. ( ik zelf vind het zeer onnatuurlijk!)
Wij willen juist sprong zien en een achterbeen dat draagt en onder de massa komt.
Hier lijkt het net alsof het dier lam kreupel loopt.
Maar ja western vraagt andere regels en dit schijnt erg goed en mooi te zijn.
Ik zet alleen wel hele dikke vraagtekens bij het feit dat dit dier pas 2 jaar is! ( of heb ik dat nu verkeerd begrepen??)
Deze hoort dus nog op het land te staan met zijn kammeraadjes en te genieten van zijn jeugd.
En die ongelofelijk stomme opmerking...maar deze paarden zijn vroeg volwassen, gaat er bij mij niet in!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:08

mijn mening als dresssuurprikkert wil je hier niet over hebben :D

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:08

even over het eerste filmpje mijn vriend heeft de oplossing,
je kunt beter 1 rondje doen in een uur dan 20,hoe heet het paard speedy,afstameling conzales,ik vond hem wel grappig hihi.
Laatst bijgewerkt door corina21 op 10-03-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:09

:')

Ik houd er mee op :D Speelze allemaal!
:wave:

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:11

Dit soort pleasure heeft echt niks meer met goed paardrijden, het verbeteren van je paard zijn lichaam, of het verbeteren van de natuurlijke gangen en AL HELEMAAL niet rij technisch verantwoord! :r VRESELIJK , ik kan me ook niet voorstellen dat je als ruiter hier van kunt genieten.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:13

sjonge jonge, dat beest lijkt wel stokkreupel!
ik vind het niets , het zie er in mijn ogen niet mooi uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:15

Uriah schreef:
Dit soort pleasure heeft echt niks meer met goed paardrijden, het verbeteren van je paard zijn lichaam, of het verbeteren van de natuurlijke gangen

Pleasure voor het verbeteren van natuurlijke gangen? :') Of voor het verbeteren van het paard zijn lichaam?
Die had ik nog niet eerder gehoord... en zo heb ik pleasure eigenlijk ook nog nooit bekeken :')

Maar goed, zo zie ik de hogere dressuur ook niet. Die is ook niet ten behoeve van het paard (om maar even een vergelijking te maken).
Laatst bijgewerkt door Achterom op 10-03-10 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:20

Echt fijn, om als pleasure ruiter te lezen hoe mislukt ik eigenlijk bezig ben (geweest). En nee, bij ons ziet het er lang niet zo uit als op het filmpje. Top, die negatieve beeldvorming. :\

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:22

spatter schreef:
wat is hier nu werkelijk aan de hand

je ziet een paardje wat zo gruwlijk verfokt is dat het niet meer voorwaarts kan lopen
waarom niet?!
pleasure paarden worden gefokt op zo recht mogelijk beenwerk(rechte schouder) en kort gekoot
ze missen de vering in hun gestel en kunnen dus alleen maar met korte pasjes lopen

Vandaar dat er zoveel pleasurepaarden ook scoren in de hunterklassen.....
Wat een know-how weer..... not. :Z

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:25

Storrum............ je kan toch niet echt menen dat dit dier lekker loopt neem ik aan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:25

spatter schreef:
waarom niet?!

Fokken voor de sport... dat verschijnsel bestaat toch al jaren? Net als fokken op bepaalde kleurtjes (karakter op de koop toe nemen) of bepaalde uiterlijke kenmerken.
Tsja, dat gebeurt, zo lang er vraag naar is :)*