macke schreef:Wordt het dan niets eens tijd dat jullie Westernruiters de handen ineen slaan en een gesprek/brief naar de Knhs sturen,
Je bedoelt zoals de afgelopen 3 jaar geprobeerd is?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mac schreef:De rassenverenigingen hebben hun eigen selectiecriteria macke - of niet. In het laatste geval geldt: may the best one win.
Je moet geen Nederlandse principes willen toepassen op iets wat in zijn huidige vorm al prima functioneert.
Dat is GEEn leuk verhaal sflj.
Romkabouter schreef:macke schreef:Wordt het dan niets eens tijd dat jullie Westernruiters de handen ineen slaan en een gesprek/brief naar de Knhs sturen,
Je bedoelt zoals de afgelopen 3 jaar geprobeerd is?
macke schreef:Misschien hadden jullie de standpunten BETER op papier moeten zetten en laten zien dat je een VOLWAARDIGE partner was voor de KNHS.
macke schreef:Wat mij opvalt op bv WRAN wedstrijden is het chaotische losrijden, hakken takken en trekken en het vaak toch niet al te vriendelijk met het paard omgaan, terwijl ik juist een leuke club met veel gezelligheid had verwacht...
Romkabouter schreef:macke schreef:Misschien hadden jullie de standpunten BETER op papier moeten zetten en laten zien dat je een VOLWAARDIGE partner was voor de KNHS.
macke schreef:Nee weet niet meer dan jullie en DAT bedoel ik dus. Ga eens op jullie strepen staan, de KNHS is ook maar een speelpop van de regering.
Romkabouter schreef:Verdiep je dan eerst eens in de history ipv maar wat rond te blaten dat wij op onze strepen moeten gaan staan.
Je weet niet eens wat er allemaal al is geschreven cq hoeveel er op strepen gestaan is.
J01andA schreef:Ik weet dat ook niet maar ben wel erg benieuwd.
J01andA schreef:Dat er een grote Nederlandse paarden(sport)bond is, daar ben ik wel voorstander van.
J01andA schreef:Simpelweg om sterker en serieuzer als branche over te komen. (even of-topic: ik moet er niet aan denken dat straks "leken" ons gaan vertellen dat onze dierbare 4voeters richting abattoir moeten of bijvoorbeeld of zich met noodzakelijke inentingen gaan bemoeien.)
J01andA schreef:Maar die zullen er ongetwijfeld ook zijn in de westernsport, toch? Slikken zij de opgelegde (bijvoorbeeld: amerikaanse) ras/sportregels voor zoete koek. Zijn deze regels altijd okay? en zo niet, heeft de nederlandse tak enige inspraak in die regels?
MidnightPSan schreef:De NRHA,NCHA,NRCHA,AQHA,Ect.staan in de VS ook niet onder een overkoepelend orgaan, dus waar om zou dat hier wel moeten dan?
Enkel en alleen voor het KNHS om de baas te zijn, en geld te innen zeker!
macke schreef:Waarom zouden wij ons niet richting bepaalde discipline af mogen vragen wat zij voor óns kunnen betekenen en als dat onvoldoende is, zou dat voor ons een moment van bezinning kunnen zijn of wij zo'n discipline nog wel langer kunnen of moeten investeren."