Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Seppe schreef:Het was absoluut niet de bedoeling om door het plaatsen van dit filmpje mensen tegen elkaar op te zetten. Ik wist al dat quarters vroeg ingereden werden, maar ik wist niet dat dat zelfs gebeurde voor ze 2 jaar zijn. Daarom dat ik dit wilde laten zien.
Seppe wat maak je in ons wakker door zo'n educatief filmpje te plaatsen?
calemity_jane schreef:Maar je bent het er wel mee eens dat als diegene 50 kilo weegt dat hij/zij mag rijden???
nee, dat is gewoon echt te veel, maar 2 x per week een rustig stap en draftrainingkje van 20 min kan geen kwaad vind ik.
bnb schreef:dravers en tuigpaarden worden nooit te vroeg onder het zadel gegooid, maar worden op een andere manier belast

dofuzz schreef:Diep triest, kinder mishandeling,.............
paard ziet er sterk genoeg uit, is niet tegen zijn zin aan 't werken, en lijkt een gigantisch reining talent te zijn. ik zie ook geen intimidering vanwege de ruiter dus ik zie het probleem niet zo. dit is voor mij ook geen kinderarbeid maar onderwijs. wij sturen onze kinderen toch ook op hun 3 naar school om later bouwvakker, bediende, arts,....... te worden. en dan komen we op een ethische kwestie : dieren als mensen behandelen is dieronterend, net zoals mensen als beesten behandelen mensonterend is.
Wij in Nederland zijn over het algemeen voorzichtig en zuinig met ons spul (ons ben zunig
)willen lang (rij)plezier hebben van een paard. Daar komt ook nog bij dat wij hier snel iets zielig vinden, dat de normen heel anders zijn. Ik oordeel niet over wat ik zie al zou ik het zelf niet willen met een jong paard. Vind het alleen wel wat ver gaan om op Youtube een trainer even ongezouten de les te lezen!!