[WN] Vlecht in de staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:37

rapido schreef:
En dat allemaal om een vlecht in een staart :roll:

ja soms gaat het echt nergens over :=

rommulus

Re: Vlecht in de staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:15

tja ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er van baal dat ik beschuldigd word voor dieren mishandeling

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:42

in de winter heb ik hem in een staart want dan krijgt me paardje paardenkuil
en daar krijgt hij een beetje de dunnen van en dan is de staart een dreadlock haha

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 01:49

@rommulus...gelukkig weet je zelf beter toch ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:17

Kitty84 schreef:

ja weet wel beter, maar toch steekt het..

mirandavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:37

Ik vlecht mijn paardje nooit in!! Ik heb een appaloosa met een dikke staart!! En die staart heb ik zo vol gekregen door er af te blijven. Als ik wedstrijd heb dan was ik hem een dag van te voren en spray hem helemaal vol met antiklit, dan vlecht ik hem pas in met staartzak en de volgende dag heeft ze echt een superrr mooie staart!!!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:38

Tsja..dat doet het ook wel, maar ach, ik ben in de ogen van velen een dierenmishandelaar, ik wijt dat maar aan hun eigen kortzichtigheid en blindheid en het alleen maar kunnen denken in het eigen straatje.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:46

Mijn paard heeft geen vlecht. Dit om verschillende redenen.
1. Ik vind het niet mooi staan. Inderdaad is de staart een sierraad en dit wil ik graag laten zien.
2. Je paard gaat niet op je staart staan als je hem goed bijhoud met knippen. (En dan hoeft de staart echt niet heel kort). Ook gaat je paard de staart meer dragen als je hem iets korter hebt dan lang (en bijna op de grond).
Bij western is het misschien anders omdat je met bepaalde oefeningen de kont bijna op de grond zit.
4. In de zomer heb je met een losse staart veel meer oppervlakte om vliegen weg te jagen.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 23:19

wendietjuhhh schreef:
1. Ik vind het niet mooi staan. Inderdaad is de staart een sierraad en dit wil ik graag laten zien.
2. Je paard gaat niet op je staart staan als je hem goed bijhoud met knippen. (En dan hoeft de staart echt niet heel kort). Ook gaat je paard de staart meer dragen als je hem iets korter hebt dan lang (en bijna op de grond).
Bij western is het misschien anders omdat je met bepaalde oefeningen de kont bijna op de grond zit.
4. In de zomer heb je met een losse staart veel meer oppervlakte om vliegen weg te jagen.

1. Dat is een mening. Ik heb zelf liever een nette vlecht dan een kluwen dreads. Neemt niet weg dat ik een losse staart ook mooi vind trouwens
2. a, klopt idd bij Reining gaan paarden meer zitten in het trainen van de slidingstops en de achterwaarts. Bij de andere onderdelen minder
b. mijn paard draagt staart altijd even veel, ook toen die op de grond hing. De 20 cm die ik ervanaf heb geknipt woog zo weinig, dat maakt geen verschil.
4. een vlecht mept harder :P Nee, even serieus, ik heb mijn paardje stevig gadegeslagen en het maakt helemaal niets uit. Hij zwiept even vaak, even hoog en er blijven evenveel vliegen terugkomen. Hoogstens maakt het verschil voor de achterbenen omdat zijn staart een halve meter breed is en dus meer oppervlakte bedekt als hij stilhangt...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 00:57

Ik heb een aanvulling op 2a :D Je paard kan bij het opstaan wel degelijk op zijn staart gaan staan, ook al houd je de lengte bij. ;)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 01:24

Toekie schreef:
Ik heb een aanvulling op 2a :D Je paard kan bij het opstaan wel degelijk op zijn staart gaan staan, ook al houd je de lengte bij. ;)

Inderdaad... Een paard kan ook op zijn staart gaan staan als hij bijvoorbeeld opstaat na het rollen o.i.d. ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:09

... of als het schrikt van een ander paard dat voorbij komt geracet. Heb ik ook meegemaakt en kostte mijn merrie een flinke pluk uit haar staart :\ .

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:18

Nu ik weinig tot niet train heb ik de staarten los.
behalve bij de Shire want die heeft schijnbaar een te zware staart, of geen zin om hem op te tillen :)

Maar als ik wel veel train heb ik ze eigenlijk altijd vast.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:20

Paintless schreef:
Kitty84 schreef:

ja weet wel beter, maar toch steekt het..

idd omdat mensen gewoon niet open staan voor een ander zijn mening en gewoon dan gelijk tot het uiterste gaan
zo hebben we ook wel mensen bij ons op stal gehad die ook vonden dat ik mijn paard mishandelde
vlechten in de manen, vlechten in zijn staart, hij stond alleen, ik had het bit te hoog hangen en een dag later te laag en je raad het al er was niets aan gedaan, etc etc om gek van te worden
je kan er niet anders dan er gewoon om lachen maar als je het iedere keer moet horen word je er flauw van

en eh over het opstaan en het verliezen van haar
Afbeelding

even tijdens een foto schoot steigeren op commando en vanuit liggen weer gaan staan
en geloof me zijn staart is niet zo lang !!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:05

Mede door het vlechten (en een beetje CM) heeft Max dit :+:

Afbeelding

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:15

ik ga ook maar eens een foto maken van de prachtige stasrt van mijn jongedame hihi

mede mogelijk gemaakt door magic shine, kruidvat haarvoeding met ei (jaja...) een staartzak en een vlecht

Edit: typo

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:02

wendietjuhhh schreef:

ik mis punt 3...

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:27

Hoi,

punt 4 is punt 3 (typfout)... heb je misschien een echte reden om mee te discusieren paintless?
en dapperdier: punt 1 is inderdaad mijn mening en dat is dus ook een reden dat ik hem niet vlecht :+ maar mijn gevoel zegt gewoon dat als je geen vlecht heb de haartjes van de staart een weidere omtrek heeft. (heb het nog nooit gebestudeerd).

En in het algemeen:
Met een stukje afknippen van de staart, reduceer je wel degelijk de kans dat je paard (bij normaal vooruit en achteruit lopen) op zijn/haar staart trapt.
Ik heb het hierbij dus niet over (de aparte oefeningen van western of steigeren op commando). :)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:38

Toekie schreef:
Ik heb een aanvulling op 2a :D Je paard kan bij het opstaan wel degelijk op de
staart gaan staan, ook al houd je de lengte bij. ;)

Als mijn paard bij het opstaan op d'r staart gaat staan, trekt ze er een paar haren uit.
Als ze gaat staan met een vlecht in, hoeveel worden er dan uitgetrokken?v 8-)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:45

sflj schreef:
Toekie schreef:

Als mijn paard bij het opstaan op d'r staart gaat staan, trekt ze er een paar haren uit.

niets
ik vraag veel van mijn paard als je het bekijkt qua gebruik achteruit, steigeren, liggen en zitten ed
maar hij trekt er nooit wat uit als zijn staart gevlochten is maar wel als zijn staart los is

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:05

rommulus schreef:
tja ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er van baal dat ik beschuldigd word voor dieren mishandeling

voor een vlecht in de staart????
zulke mensen die dat beweren kijken zeker nooit animal planet

Todorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:06

mirandavb schreef:
Ik vlecht mijn paardje nooit in!! Ik heb een appaloosa met een dikke staart!! En die staart heb ik zo vol gekregen door er af te blijven. Als ik wedstrijd heb dan was ik hem een dag van te voren en spray hem helemaal vol met antiklit, dan vlecht ik hem pas in met staartzak en de volgende dag heeft ze echt een superrr mooie staart!!!

helemaal mee eens!!!!!!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:06

sflj schreef:
Toekie schreef:

Helemaal niets idd. Of verwacht jij dat -ie de hele vlecht eraf trekt? :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:07

als je terug leest ja voor een vlecht in mijn paard zijn staart
tevens ben ik niet de enige die hiervan beschuldigd werd hiero

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:08

Nee, het was een oprechte vraag! :)