[WN] L4 een debielenklas? o.O

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:26

superpony schreef:
Waarom is het zo erg dat iemand al langer bezig is met serieus trainen en dan niet meer in de L4/5 hoeft te starten?? ten eerste wil iemand dus reining starten en heeft helemaal geen zin in een trail of iets. Daar ga je dan toch niet moeite voor doen ook? Starten kost wel tijd en geld en dan ga ik iig niet iets doen waar ik geen zin in heb. Dan train je dus even door.

Waar lees jij dat dat zo erg is? Lijkt mij nl ook een prima idee.
Persoonlijk train ik ook liever wat langer thuis door en start ik pas als het showwaardig is wat ik kan laten zien, maar ieder z'n dingetje toch?
Beetje leven en laten leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:18

Buitenzorg schreef:
Wat Sonja zegt bedoelde ik ook, de kampioenen van later starten nu L5 :D

Serieus? Ik ben heel benieuwd!
Ik kijk dan alleen even naar de reining, maar daar zie ik dat de meeste ruiters (de 'nieuwe' ) nooit in de L5 gestart hebben. Die zijn gelijk ingestroomd bij de NRHA youth.
Ook een grote instroom via de GAG maar ook die ruiters hebben niet daarvoor eerst L5 gestart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:20

Ik kan me jou ook nog als onzekere puk op je tinkertje herinneren in de walk en jog Niels, was toen vergelijkbaar met wat nu L5 zou zijn. En jij bent toch ook best leuk op je pootjes terechtgekomen... Zowel de prestaties als 't bekkie zijn een stukkie groter geworden... ;)

Anoniem

Re: L4 een debielenklas? o.O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:22

Dat klopt inderdaad. Maar volgens mij zijn er maar weinig mensen zo bij de basis ingestroomd. Ik ben daarom ook absoluut niet tegen de L5, alleen heb ik wel twijfels of je daar nu volwassenen in wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:28

Waarom niet? Tuurlijk, de jeugd heeft de toekomst. Maar van die volwassenen die erin meerijden (en een even leuke dag hebben) pak je wél de inkomsten waarmee je goede dingen kunt doen om bv de jeugd een opstapje te geven... Denk bv aan de jeugdclinics die gehouden zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:29

Met de nadruk op 'gehouden' :D

Volgens mij heeft de WRAN op het moment geld zat en doen ze er weinig mee. Enige wat ik mij zo kan bedenken zijn de buckles die ze aan de beste jeugdruiter op een NK-onderdeel geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:32

Geef je op de komende ALV op voor de jeugdcommissie en maak het verschil!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:43

Sonja schreef:
Ik kan me jou ook nog als onzekere puk op je tinkertje herinneren in de walk en jog Niels, was toen vergelijkbaar met wat nu L5 zou zijn. En jij bent toch ook best leuk op je pootjes terechtgekomen... Zowel de prestaties als 't bekkie zijn een stukkie groter geworden... ;)
Ja Niels, je staat er weer leuk op in de Quarter ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:55

Niels schreef:
Ik ben daarom ook absoluut niet tegen de L5, alleen heb ik wel twijfels of je daar nu volwassenen in wil hebben.

Kortom, ben je volwassen en wil je als wedstrijd cq westernnoob voor de lol (!!!!) een wedstrijd meepakken om te proeven hoe het is en of het wat voor jou is, moet je maar gelijk op (hoog) niveau instromen? En dus voordat je ook maar 1 wedstrijd start zoveel tijd, geld en energie stoppen in iets waarvan je niet eens weet of je het wel leuk vindt?

Waarom jeugd wel en volwassenen niet? Er zijn zat mensen die pas gaan paardrijden als ze niet meer tot de jeugd behoren hoor! ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:09

nee je moet gewoon thuis doortrainen en misschien idd eens een goede clinic volgen ipv 3 wedstrijden starten en was starten als je daadwerkelijk iets kunt laten zien en weet war je het over hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:29

Buitenzorg schreef:
[***] schreef:
Ik ben daarom ook absoluut niet tegen de L5, alleen heb ik wel twijfels of je daar nu volwassenen in wil hebben.

Kortom, ben je volwassen en wil je als wedstrijd cq westernnoob voor de lol (!!!!) een wedstrijd meepakken om te proeven hoe het is en of het wat voor jou is, moet je maar gelijk op (hoog) niveau instromen?

Je kijkt toch tijdens de lessen al of western rijden wat voor je is?

En nee hoor, je hoeft imo niet in te stromen op niveau. Galop hoort imo tot de basis, dus lijkt het mij niet gek dat je dat ook op shows uitvoert.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:04

Buitenzorg schreef:
Romkabouter schreef:
Nee, dan is de L5/L4 of L3 leuker :D

Pleasure, welk level dan ook, vind ik niet leuk om naar te kijken, dat bedoelde ik. :D

Ik was vorig jaar op het NK toen toevallig de NSBA pleasure was en heb voor het eerst de pleasure uitgekeken. Dat was toch even net wat mooier om te zien. Maar verder heb ik ook weinig geduld om te kijken bij andere dingen. Evengoed knap hoor wat mensen allemaal doen, maar we kunnen niet allemaal hetzelfde leuk vinden gewoon.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:07

Sonja schreef:
superpony schreef:
Waarom is het zo erg dat iemand al langer bezig is met serieus trainen en dan niet meer in de L4/5 hoeft te starten?? ten eerste wil iemand dus reining starten en heeft helemaal geen zin in een trail of iets. Daar ga je dan toch niet moeite voor doen ook? Starten kost wel tijd en geld en dan ga ik iig niet iets doen waar ik geen zin in heb. Dan train je dus even door.

Waar lees jij dat dat zo erg is? Lijkt mij nl ook een prima idee.
Persoonlijk train ik ook liever wat langer thuis door en start ik pas als het showwaardig is wat ik kan laten zien, maar ieder z'n dingetje toch?
Beetje leven en laten leven.

Dat lees ik in eerdere reacties van verschillende mensen. Ik ben niet goed in verschillende quotes plakken. Maar er werd meerdere malen gereageerd van; als jij zo goed bent of laat eens wat van je zien. waarom? Iemand die thuis door serieus en goed doortraint kan prima verder zijn. Ik hoop zelfs dat dat zo is.

Leven en laten leven idd. Wat een ander doet boeit me ook niet verder, maar er worden meningen gevraagd en die zijn allemaal erg verschillend.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:36

Niels schreef:
Je kijkt toch tijdens de lessen al of western rijden wat voor je is?

Oke, commustoornis :D Mee eens, maar dat bedoelde ik dus niet ;)

Als je wil weten of het rijden van wedstrijden wat voor jou is moet je er toch van geproefd hebben.
De een traint zich suf zonder wedstrijdambitie. De ander weet niet waar hij aan begint en start plompverloren in de L3. De derde stroomt in op het level waarvan hij of zij zich geschoold acht. De vierde traint en oefent zich ook suf, maar ziet naast die trainingen, lessen, clinics de (in de meeste van jullie ogen niveau-loze) wedstrijden ook als oefening cq training.

@QH, clinic ipv wedstrijd... Ben ik niet met je eens. Heb al diverse clinics gevolgd en leer daar ook wel eens dingen waar mijn eigen instructeur (Jan Pieter Koopman in mijn geval) niet helemaal achter staat...
Teveel verschillende meningen kan uiteindelijk ook erg verwarrend zijn.

Bovendien, wat is er (imo) leuker dan het geleerde op een wedstrijd te laten zien? Als jij niet L5, L4, L3, L2 of L1 klaar bent wordt dat op een wedstrijd heus wel duidelijk hoor! :D

Way_to_go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:41

superpony schreef:
Ik was vorig jaar op het NK toen toevallig de NSBA pleasure was en heb voor het eerst de pleasure uitgekeken.

terecht dat je dit hebt uit gekeken,is erg weinig vergelijkend materiaal in nederland de laatste 10 jaar.
Maar de NSBA/DSBA noemen in dit topic staat bijna gelijk aan vloeken in de kerk.

Way_to_go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:43

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:07

Oooh, wat erg :oo Dit is echt best wel dramatisch := En nou niet met opmerkingen komen als 'laat zelf maar zien dat je het beter kan' ect ect, want dit is echt erg, dat ziet iedereen :') Maar het leukste is dan wel weer, dat ik in het filmpje ineens iemand zag die ik ken en nog op haar paardje heb gereden, en ze deed het nog erg netjes tussen al die bokkers (nee, dan bedoel ik niet jullie!) :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:12

Way_to_go schreef:
Buitenzorg schreef:
Als jij niet L5, L4, L3, L2 of L1 klaar bent wordt dat op een wedstrijd heus wel duidelijk hoor! :D

Blijkbaar niet.
http://www.youtube.com/watch?v=p20eqsqf8A4

Mmmmmmm, dit is wel heel erg dramatisch.... maar zijn dit dan de mensen die zichzelf te goed vinden voor de L4? Om eerlijk te zijn heb ik noch in de L5, noch in de L4 ooit zo'n zooitje ongeregeld gezien... -op een enkeling na....- (Jammer dat de prijsuitreiking niet op de video staat, ben wel benieuwd eigenlijk ;) )
Vind dit dus ook absoluut geen L2 niveau, om over promotie van de sport maar te zwijgen hier.... :x :D

Maar goed, ik zie hier 2-handige teugelvoering met snaffle tegenkomen en voor zover mijn info reikt mag dat helemaal niet in de L2?????

Na het zien van deze video kunnen we gelijk een nieuwe discussie openen: L2, een debielenklas? :P
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 11-12-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:14

Is het niet zo dat alle paarden onder de 6 of 7 (?) niet met scharen gereden mogen worden?

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:19

In de L2 rijden alleen maar debielen (:)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 20:21

De uitspraken in dit topic worden steeds gevaarlijker :D

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:22

Klimop schreef:
Is het niet zo dat alle paarden onder de 6 of 7 (?) niet met scharen gereden mogen worden?

Heb even t regelboek van de WRAN opengeslagen en zie dit:

402. De volgende optoming is toegestaan:
- 4 en 5 jarige paarden in "Junioren” onderdelen:
Snafflebit of bosal; tweehandige teugelvoering
- 4 en 5 jarige paarden in andere onderdelen:
Snafflebit of bosal; tweehandige teugelvoering;
òf:
Bit; éénhandige teugelvoering
- 6 jarige paarden en ouder:

Daarom schreef ik al voor zover mijn info reikt :D , je hebt gelijk, als ik dit zo lees mag je een 4 en 5 jarig paard in de L2 op snaffle uitbrengen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:23

calemity_jane schreef:
In de L2 rijden alleen maar debielen (:)

Mijn opmerking was gekscherend bedoeld eej! :D
Ik mag oprecht hopen dat deze opname van een L2 pleasure proef er 1 is die absoluut niet het beeld van de gemiddelde L2 klasse vertegenwoordigd!

Maar goed, het feit dat er zo'n opname is van de L2 geeft bij mij duidelijk weer dat niet alleen de goede ruiters L2 rijden en de "slechte" L4 of L5 ;)

Way_to_go

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:38

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:28

Verwachten we nou op alle lokale wran show pleasure te zien op worldshow niveau :?

In de USA rijden ze ook niet allemaal op worldshow niveau jongens.