Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superpony schreef:Had gister een grappige; Rij met 4 engelse ruiters in een kleinere binnenbak. Ik vraag of we op 1 hand rijden, maar dat hoeft niet per se.
Ben ik aan het draven en maak in draf een rustig stopje. Maak een roll back, draaf en maak een stopje. Ik doe dit een paar keer rustig, want had weekje niet gereden. Zegt die man; Je moet gewoon brutaal doorrijden hoor, want ik zie dat je steeds gaat stilstaan, hahahahahahahaha Ik netjes uitgelegd dat het de bedoeling is, hihihihi.
Ze waren heel aardig en we hebben ons prima gered. Maar het hangt echt af van de stal, de mensen, ervaring, sfeer etc. Ik merk dat onderling goede sfeer erg belangrijk is hoe goed of hoe slecht mensen ook rijden en wat de discipline ook mag zijn.

) en het is idd een kwestie van kijken en roepen binnen of buiten als er een botsing dreigt

" rijdt op een zondagmiddag in de kleine binnenbak waar ook een aantal kindertjes op zondagmiddag hun half uurtje hobbelen en kroelen hebben, gaat mijnheer dwars door de groep kindertjes heen "fencen"!fvdhaak schreef:Zelfs in grote rijbakken onderling tussen westernruiters zijn er wel eens problemen, voorbeeld er zijn 2 ruiters aan het lessen! bak is groot genoeg , 1 reiner en 1 pleasure ruiter de pleasure ruiter blijft keurig aan 1 kant rijden om niet in de weg te zitten gaat de reiner ineens zonder iets te zeggen run downs doen op een halver meter achter de pleasure ruiter langs of voor langs , er wordt wat van gezegt en krijg je als antwoord de reining heeft altijd voorrang! wie weet of die regels gelden?
Oh nee dat noemen ze springen

ik heb gewoon een vraag gesteld of die regels bestaan, zoals werd verteld.