[WN] dringent hulp gezocht bij rij probleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:34

Cassidy schreef:
Ik heb inmiddels gehoord dat het paard verkocht is, misschien dat de TS daarom niet meer reageert. Hij komt in kundige handen, dat is een ding wat zeker is. En voor de rest zal de tijd het leren.

goed!!

voor alle betrokken partijen succes!

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:33

Hallo allemaal
Ik antwoord omdat ik graag wil opkomen voor ice ( hij heet silver bij ons ) en niet om een rel of wat dan ook te beginnen .
Ik heb ice gekocht van paris omdat ik elk paard graag een kans wil geven en het naar mijn idee op te lossen was (en ik het een erg mooi paard vind ) . Na een dag of tien grondwerk ( kijk eens op http://www.clintonanderson.com) waar silver en ik elkaar hebben leren kennen zijn we begonnen met een ruiter erbij , omdat ik zelf ziek ben op het moment heb ik hulp van angelique als ruiter .Zoals alle "jonge" paarden werken we in de roundpen . We hebben een dag of 5 alleen maar op en af stappen gedaan ,kloppen , aaien , schommelen, zachtjes schoppen ,wippen en wortels voeren, met een plastic zakje op hem , zwaaien met grondwerk stokje of longe enz enz .Silver had heel veel spanning in het begin en was vreselijk bang , met veel geduld/herhalen en heel veel wortels hebben we hem wijs kunnen maken dat het echt niet gevaarlijk is , we zijn wel zo,n uurtje per dag bezig geweest. Na die 5 dagen zijn we zonder problemen weggestapt , gedraaft en gegalopeerd aan de longe in de roundpen . Silver wist nu wat er van hem verlangd werd en heb geen angst voor de ruiter meer . Als hij wat spant dan stopt hij en geeft angelique hem een worteltje . Stap 3 was dat angelique los ging rijden in de roundpen zonder mij in het midden , dit ging ook meteen goed al vond hij het wel vreemd dat het "wortelvrouwtje" waar je bij kon schuilen opeeens aan de zijkant stond .
We zijn nu een klein maandje verder en angelique rijd hem nu in de grote bak los in stap draf en galop , ze stop hem al uit stap en draf en draaf en stapt al wat kleine cirkeltjes . Hij heeft nu helemaal geen spanning meer , ze stapt hem zelfs op het terrein uit en omdat hij van nature wat lui is rijd ze hem met een klein spoortje .Ondertussen hebben er al 3 verschillende mensen op hem gereden en dat gaat harstikke goed , hij geeft daar gelukkig niks om .
Silver is een ontzettend lief paard met een heel meegaand zacht karakter die heel graag wil werken voor je maar ontzettend bang was als er iets op zijn rug gebeurd of boven hem , dit hebben we opgelost door de methode van grondwerk van henk ( super mak maken ook met plastic zak , lijnen , stokjes en longezweep ) in combinatie van Clinton Anderson ( waar we sinds 2005 meewerken ) te gebruiken . Ik ben overtuigd dat je heel veel paarden daar zo veel beter mee krijgt waardoor ze niet "gevaarlijk" voor ons zijn en het paard veel meer zelfvertrouwen krijgt en dat had silver nodig ZELFVERTROUWEN .
Ik ben blij dat er ik silver gekocht heb en dat er verder geen mensen zich pijn met hem gedaan hebben want vergeet niet een bang paard is een heel gevaarlijk paard !! Het waarom silver zo bang is geworden weet ik niet , dat kan omdat er eens iemand van afgevallen is maar sommige jonge paarden die we zadelmak maken hebben het zelfde euvel en dat is altijd goed te krijgen met heel veel geduld/herhaling .
Hier wat foto,s van silver met angelique
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nogmaal dit is geen "rel " antwoord maar dacht dat het wel aardig was om alle mensen die zo meeleefde met paris het vervolg te laten weten .Paris zelf hebben we op de hoogte gehouden en die is ook erg blij dat het zo goed gaat met silver !!
Gr evelien

HANKS_WHITE

Re: dringent hulp gezocht bij rij probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:39

ben blij dat het goed met hem gaat, als je veulenfoto's wilt laat maar iets weten.

en effe toch erbovenop..... IK ZEI T TOCH!!!!!!!!!! (maar een rel ontketenen heb ik ook geen zin in)
het enigste wat ik koppig zal blijven doen is hem ice noemen,kan er niet aan doen ik heb hem de naam ice painted bright gegeven ;)

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:41

SUPER!!! +:)+

Zo zie je maar dat elk paard met de juiste aanpak 'handelbaar' is. ;)

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:52

Hahahha ik vind ice ook het best bij hem passen maar we hebben al een mooie palomino hengst op stal die ice heet en om verwaring te voorkomen is het silver geworden omdat hij een silvere glans heeft . En veulen foto,s vind ik erg leuk !!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:55

+:)+
fijn voor silver dat het goed gaat. (en voor jullie natuurlijk ook :D)
dit zijn paarden die anders, gaan "zwerven" en uiteindelijk wordt het nooit wat.
nog even lekker doorrijden en dan komt er wel een passend baasje voor. :(:)

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:56

frosty schreef:
Hahahha ik vind ice ook het best bij hem passen maar we hebben al een mooie palomino hengst op stal die ice heet en om verwaring te voorkomen is het silver geworden omdat hij een silvere glans heeft . En veulen foto,s vind ik erg leuk !!

prima,dan zal ik ze inscannen ;)
als je ziet hoe hij was als "klein" veulen dan snap je waarom hij ice genoemd is :D
ik zal ze in het weekend inscannen want ze zitten ingeplakt in een album,je doet me wel een groot plezier als je me laat weten
moest hij verkocht worden

groetjes

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:01

Vanaf dag 1 bij ons op stal heb ik al stiekem met 'm staan kroelen want wat een lieverd is het, maar in die dagen heb ik ook de angst in zijn ogen gezien op het moment dat er een ruiter op ging. Ik vind 't zo fijn voor Silver dat hij niet meer zo bang is. :+:

Toppie. :D *\o/*

yoni1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:24

Frosty wat goed dat je even laten weten hoe het met het paardje is. Ik vroeg me wel eens af hoe dat verder ging. Super dat hij ook goed op jullie aanpak heeft gereageerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:03

Goed om te zien en te lezen dat het goed gaat met hem. +:)+

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:27

Fijn te lezen dat ie in goede handen is en er goed op hem ingespeelt wordt!
Succes met hem verder. Ik hoop voor paris dat ze er vrede mee heeft... zal niet meegevallen zijn. :(:)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:19

Dat zijn goede berichten
Fijn voor t paard dat hij nu een goede kans krijgt onder begeleiding van deskundige mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:10

Silver :+: Het is echt leuk om te zien hoe goed hij het nu doet in vergelijking met het begin. Het is echt een knuffelpoown, vind het heerlijk om aangehaald te worden en daar maken wij als Starnmeer-stalpenny's dan ook optimaal gebruik van :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:30

wat geweldig dat hij in de juiste handen terecht is gekomen
super dat jullie de tijd hebben genomen om de basis er opnieuw in te zetten

wat lijkt hij trouwens veel op mijn blue :wow: :+:

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 10:55

Hallo allemaal!

Ik ben blij dat ik Silver mag rijden, hij zit echt heel fijn en is wel enigzins lui, maar wil wel werken voor me. Hij loopt als een mak hondje achter me aan, en geniet van alle aandacht.

We houden jullie op de hoogte.

Groetjes Angelique.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:03

Wat fijn dat dat paard toch goed terecht is gekomen en niet zo gevaarlijk blijkt te zijn als dat het leek!
Nog veel geluk en plezier met jullie Silver!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:03

Wauw wat een gaaf topic als je dit van het begin tot nu leest. Ik was via IJp zelf al op de hoogte, maar ik blijf het een mooi verhaal vinden. Soms lukt het een ruiter niet met een bepaald paard en het is dan des te fijner om te weten dat hij uiteindelijk toch goed terecht is gekomen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:06

Ik blijf het een beauty vinden, het is een schat en een vreselijke knuffel. Het is een plezier om naar hem te kijken als hij aan het werk is, en het gaat helemaal goedkomen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:18

Ben echt heel blij........... superblij!!

gaaf, dat dit toch nog goedkomt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:25

Fijne berichten zeg! Wauw! Fijn voor Paris, goed werk van Frosty en Angelique maar bovenal héérlijk voor Ice/Silver!!! :j

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 19:31

Wat een goed nieuws inderaad! Ik hoop dat alle partijen, maar bovenal Silver er vrede mee hebben zo! +:)+

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:11

Allemaal bedankt voor de leuke reacties , we hebben vandaag ook in de binnebak gereden samen met andere paarden en dat ging ook super , was echt een mijlpaal voor ons .....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:01

Wat SUPER om te lezen! Ben echt blij dat dit halfbroertje van onze Shane weer helemaal op de rit is!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:26

Echt heel fijn om te lezen! Toppie meiden! *\o/* _/-\o_

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 18:40

Super resultaat!!!