Ik vind het prima hoor Anya maar Hunter is NIET engels en geen dressuur, hunter is gewoon hunter!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissPK schreef:Ik vind het prima hoor Anya maar Hunter is NIET engels!!!
CherokeeChum schreef:Deze zijn in principe ook geen western onderdelen maar bedoeld om de veelzijdigheid van het ras te promoten.
Tja, en daar hoort traditie getrouw een ander outfitje bij.
Niet mijn ding by the way, maar ja,keuzes he?
LindyH schreef:Wat ik krom vind is de manier waarop xTB's aan hun inschrijving bij de AQHA komen.
Om als xTB een volledige inschrijving bij de AQHA te verdienen, moet je een bepaald aantal punten halen. Ik dacht een ROM, maar dat weet ik niet zeker. In theorie is dat een goede regel.
Het rare is alleen dat deze xTB's vooral hun punten halen in de hunter klassen, de klassen die bedoeld zijn om de veelzijdigheid van de Quarters te laten zien. Ze schrijven dus klassen uit waar Quarters in principe niet voor bedoeld zijn. TB's zijn daar veel beter in. Dus die xTB's halen daar (logisch) veel punten in, en verdienen daarmee hun volledige registratie.
Dat vind ik niet kloppen.
Dan kunnen ze ook wel het ringsteken uit gaan schrijven om daarmee de veelzijdigheid van de Quarters te laten zien, en als dan kruisingen met Belgische trekpaarden daar heel goed in blijken te zijn, die voortaan als 100% Quarter in te gaan schrijven.
(Is niet helemaal vergelijkbaar, weet ik, maar het is hetzelfde idee.)
cowboyberend schreef:hunter heb je idd in de westernsport maar das alleen maar voor quarters om de veelzijdigheid van de quarter aan te tonen ;)
Cassidy schreef:Hierbij een eerste draft voor de rasbeschrijving American Quarter Horse. Ik moet nog even de bronnen vermelden, wat exacte jaartallen opzoeken, en misschien moet er wat geschoven worden met de hoofdstukken.
The American Quarter Horse
Het Amerikaanse Quarter Horse ras is het paardenras met de meeste geregistreerde paarden ter wereld (inmiddels over de 4 Miljoen geregistreerde paarden). De oorspronkelijke naam van dit ras was het Quarter Mile Horse omdat dit ras oorspronkelijk voor paardenkoersen werd gebruikt die in die tijd vaak een kwart mijl lang waren. De naam is later verbasterd tot American Quarter Horse. Het American Quarter Horse wordt gezien als een van de snelste paarden op korte afstanden en wordt nog steeds behalve voor paardenkoersen gebruikt voor het werk op de ranch, rodeo’s, reining, barrel racing en western onderdelen op wedstrijden.
Om de veelzijdigheid van het ras te tonen laat men ook Quarters in dressuuronderdelen zien zoals Hunter en Hunter Hack, en worden er menklasses uitgeschreven (Pleasure Driving)
Sonja schreef:Volgens mij hebben we het daar 2 jaar geleden in de ALV over gehad (weet het niet zeker meer hoor) en is toen besloten om het niet te doen omdat het geen typisch "western" iets is.
Het beste alternatief voor hunter bij de WRAN hebben we toen benoemd als dressuurwedstrijd geloof ik
De rassenverenigingen hunteren wel, om de veelzijdigheid van het ras te promoten. Maar omdat de WRAN alle rassen vertegenwoordigt, leek dat toen niet zo gewenst als bij een specifieke rasvereniging.
Persoonlijk zou ik er ook niet zoveel behoefte aan hebben, ondanks dat ik me er bij de DAWRA in de toekomst misschien nog wel een keer aan ga wagen
Rob_H schreef:Hoezo vreemd????? De aqha etc hebben hunter in hun pakket zitten om de veelzijdigheid van het ras te tonen.
De wran is een ruiter vereniging die zich toespits op het western riding met alle rassen en hunter is geen western riding.
Maarja dat is meestal bij dit soort discussies dat er vanalles wordt bij gehaald wat weinig of niets met het eigelijke probleem te maken heeft.
crazycactus schreef:Hunter heeft eigenlijk niets met western rijden te maken. Het is een AQHA, APHA en appaloosa onderdeel. Ontstaan om de veelzijdigheid van het ras te tonen.

lissisanne schreef:alleen voor de mooi dus...
ik zou er zelfs niet meer aan deknen om zonder cap te rijden. ben afgelopen ma over de kp gevlogen en heb er een hersenschudding aan over gehouden...ik was echt op mijn hoofd geland.
als ik geen cap op had gehad dan had ik hier waarschijnlijk niet gezeten.
Wendy schreef:Grappig dat er dus ook al paarden worden gefokt, speciaal om te presteren in de hunter.
sandyQ schreef:ik rij thuis altijd met hoed,behalve als ik een buitenrit ga maken ,dan gaat de cap op ,maar tegenwoordig ben je bij de WRAN- shows t/m L3 verplicht om met cap te rijden
volgens mij rijden dan alleen nog de hogere levels L2 en L1 met hoed
en wat voor een hoed dan? 
twistedwire schreef:Thuis met een hoed?????
Maar als je showed draag je toch zeker wel een hoed neem ik aan.