[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:54

HumbleTalent schreef:
Beter nodigen we mensen uit om te komen kijken op een NK of EK. Neem iedereen is 5 mensen mee of iets..

Neem ze in godsnaam niet mee naar het wran NK :n

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:55

even een vraagje tussen door.

Nou zit ik net op you tupe te kijken naar hunter under sadle (als ik het goed schrijf) maar waarom hebben die wel een cap en dressuur kleding aan waarom geen western kleding en zadels.
Want het gaat toch wel om western rijden of niet :o

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:56

Adrienne schreef:
Als ik me niet vergis was hier op Bokt zelfs een oproep voor een Demo geven in Deurne bij Horse Event.

Als ik vond dat ik een acceptabel niveau kon laten zien waar een dressuurruiter van onder de indruk was dan had ik me zeker aangemeld, maar als je heikneuterig rondrijdt heeft dat weinig zin.
Dan kun je beter helemaal geen demo geven.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:00

sibbe schreef:
even een vraagje tussen door.

Nou zit ik net op you tupe te kijken naar hunter under sadle (als ik het goed schrijf) maar waarom hebben die wel een cap en dressuur kleding aan waarom geen western kleding en zadels.

Tak in de westernsport waarbij de diversiteit van het ras voorop staat.

Citaat:
Als ik vond dat ik een acceptabel niveau kon laten zien waar een dressuurruiter van onder de indruk was dan had ik me zeker aangemeld, maar als je heikneuterig rondrijdt heeft dat weinig zin.
Dan kun je beter helemaal geen demo geven.

Er zijn genoeg mensen die wel op dat niveau iets kunnen laten zien, maar die waren er ook niet.

Citaat:
Neem ze in godsnaam niet mee naar het wran NK

Hoogstens op de vrijdagavond tijdens de trophy's, maar idd niet het WRAN NK. Ik heb overigens wel steeds meer het vermoeden dat het voor de westernruiters nooit goed is. IPV dat we blij zijn dat HorseEvent de moeite neemt om een westernonderdeel (ook al vragen ze om reining) in te lassen in de hoofdarena lopen we te zeiken dat het weer niet goed is.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:31

HumbleTalent schreef:
Er zijn genoeg mensen die wel op dat niveau iets kunnen laten zien, maar die waren er ook niet.

Die hebben de tijd niet om op bokt op oproepjes te reageren :D

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:43

Romkabouter schreef:
Neem ze in godsnaam niet mee naar het wran NK :n

Jawel hoor.Er is een delegatie van de KNHS op het NK geweest in 2008 en die waren toch wel onder de indruk
(positief).
Ik weet niet of het er aan lag dat ze er tijdens de DSBA onderdelen waren 8-)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:50

Ik sta als enige westernruiter op een gewone engelse manege, en ik probeer de kinderen zo goed mogelijk voor te lichten. Ze komen vaak met eerlijke vragen, en hun hokjes zijn nog niet dichtgetimmerd. :D

De standaardvragen en antwoorden zijn:
Zit dat lekker, zo'n zadel? - Ik vind van wel, maar dat ligt er maar net aan wat je lekker vindt zitten.
Hoe kun je nou sturen met zulke lange teugels? - *neckreining uitleggen*
Moet je geen paardrijbroek aan? - Nee, dat hoeft niet bij zo'n zadel.
Is westernrijden leuker? - Ik vind van wel, maar dat is voor iedereen anders.

Soms mogen er wel eens een paar kinderen op mijn zadel zitten. Dat vinden ze fantastisch!

Ik wil niet de indruk wekken dat ik kinderen probeer te ronselen voor het westernrijden. Daar maak je geen vrienden mee op een engelse manege. Toch denk ik dat deze kinderen later lang niet zo bevooroordeeld naar western zullen kijken, gewoon omdat ze er bekend mee zijn.

Komende zaterdag ga ik nog een demonstratietje geven op de FNRS-Open Dag van de manege. Stiekem met hoed. ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:05

sibbe schreef:

Hunter Under Saddle is een onderdeel dat alleen op de rassenshows wordt uitgeschreven. Het wordt ook gezien als een "Engels" onderdeel en niet als westernonderdeel.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:10

Mac schreef:
sibbe schreef:

Hunter Under Saddle is een onderdeel dat
alleen op de rassenshows wordt uitgeschreven.
Het wordt ook gezien a
ls een "Engels" onderdeel en niet als westernonderdeel.

*gaat op haar handen zitten*

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:10

Mac schreef:
sibbe schreef:

Hunter Under Saddle is een onderdeel dat alleen op de rassenshows wordt uitgeschreven. Het wordt ook gezien als een "Engels" onderdeel en niet als westernonderdeel.

Hunter under saddle is toch gewoon een westernonderdeel..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:11

quarterH schreef:
*gaat op haar handen zitten*

Wahaha, ik VOELDE hem aankomen :P en had al heel wijselijk "Engels" tussen aanhalingstekens gezet.

Als jij zin hebt in de genuanceerdere uitleg vwb de stamboeken en de Hunterwereld, leef je uit :)) !!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:26

Hunter is een onderdeel dat de veelzijdigheid van het ras laat zien.
Het is geeikt op de traditionele *engelse* jachtstijl.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:37

Rob_H schreef:
Hunter is een onderdeel dat de veelzijdigheid van het ras laat zien.
Het is geeikt op de traditionele *engelse* jachtstijl.

Huppekee, kan meteen in de wikepedia! :D

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:39

En niet eens opgezocht 8-)

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:47

Ik heb dit toppic even doorgelezen en het is zoooo herkenbaar...mensen reageren gewoon vaak uit onwetendheid en ook al vind ik het vaak vermoeiend, toch probeer ik het elke keer weer uit te leggen. Enkel op deze manier kunnen we proberen het vooroordeel en de onwetendheid hierrond wat te verhelderen. Ik merk ook dat ze nadien vaak echt geînteresseerd zijn. Demo's zijn idd een goed idee om de verschillende takken te laten zien.
Ik gebruik ook steeds 'Amerikaans dressuur' in eerste instantie ;-)

Waar ik wel boos van word is wanneer er dan net 1 westernruiter op een manege is en die dan ook nog geen goed voorbeeld geeft...(even laten zien hoe ik mijn 2 jarig paard in het zweet werkt, hoe die zal MOETEN stoppen op 'whoa' enz..)
Daardoor komen vaak die vooroordelen (heb het onlangs nog in mijn omgeving gezien..., men vond westernruiters 'arrogant' en onkundig in het rijden...ben toen eens stiekem gaan kijken en ik kon ze helaas ook nog geen ongelijk geven...maar heb wel meteen erbij gezegd dat 1 ruiter niet het voorbeeld is voor de rest van de tak van de paardensport!!) Maar dit kan je niet vermijden...zal wel in elke tak van de paardensport zijn.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:21

Zo, het hele topic doorgelezen.
Moet je je voorstellen hoe het ruim 20 jaar terug was, toen westernriding net in Nederland was...
Ik sta ook als enige met nog 25 andere 'engelse ruiters' op stal. Ik leer crossen/springen van hun (met westernzadel ja) en zij kijken westernoefeningen van mij af. Vinden de meesten bar interessant en ze komen met leuke vragen.

Net als op de vorige stal ga ik net zo serieus met hun om als zij met mij, en dat werkt prima.
Misschien dat ik zelfs een paar nog semi-western krijg, he Snackie?! Achteruit lukt, nu rollback nog! haha

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:30

Ik sta op een manege met 57 engelse ruiters en 3 western waarvan ik er 1 ben en nog eens 600 manege ruiters. Ik doe het al 17 jaar dus ze zijn het wel gewend en krijg ook geen rare vragen meer. Ze vinden het er wel zo relaxt uitzien en dat neem ik als compliment want tenslotte wil ik mijn paard relaxt laten lopen. Een tijdje terug was ik trail oefeningen aan het doen en toen kwamen er spontaan dressuur ruiters mee doen! Die vonden dat toen ook wel een goede oefening voor hun paard. En dat zijn wel weer leuke dingen.

hoi_123

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:55

op horse event was nog een western demo.. op vrijdag met reining en dressuur en anky had het woord. was een erg leuke demo waarbij je kon zien dat western zo mooi kan zijn met een losse teugel! ze lieten ook de verschillen zien! erg leuk:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:02

wie deed het western dan?

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:20

MissFreubel schreef:
Overigens zou ik wel eens willen leren hoe jullie "westernrijden" uitspreken tegen mensen die er niet bekend mee zijn. Altijd als ik dit woord zeg krijg ik de reactie: "oh leuk je rijdt wedstrijden, wat voor soort".......?? Zal wel aan mijn vreselijk accent liggen, haha

Oh dan ligt het niet aan mij :D Heel veel mensen denken dat ik WEDSTRIJD rijd ipv WESTERN. Ik hou niet eens van wedstrijden, gewoon lekker recreatief hobbelen en wat trainen! Zo onduidelijk praat ik toch ook weer niet?

hoi_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:26

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:38

ziet er goed uit maar herken haar niet direct. iemand?

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:40

Coentjuh schreef:
MissFreubel schreef:
Overigens zou ik wel eens willen leren hoe jullie "westernrijden" uitspreken tegen mensen die er niet bekend mee zijn. Altijd als ik dit woord zeg krijg ik de reactie: "oh leuk je rijdt wedstrijden, wat voor soort".......?? Zal wel aan mijn vreselijk accent liggen, haha

Oh dan ligt het niet aan mij :D Heel veel mensen denken dat ik WEDSTRIJD rijd ipv WESTERN. Zo onduidelijk praat ik toch ook weer niet?

jij ook al :D

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:03

Nou kjcm en Coentjuh dan zal het aan ons Zuid Hollandse accent liggen.

Misschien moet ik toch maar inburgeren en Gronings gaan leren nu....

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 06:59

Ik ben meer een beetje Brabo hoor :D