Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jos schreef:roel zijn antwoord laat nog even op zich wachten
hij is even naar schiphol met de vrachtwagen .
antwoord van mij:
-een slechte ruiter nooit op een paard zetten .
-een paard dat van nature niet in zich heeft om te kunnen stoppen , geen sliding stops mee maken.
-niet onbelangrijk, de bodem waar je de slidings op wilt maken.
blijft over: een geschikt paard, met een goede ruiter, en een goede bodem.
tja , dan zou ik er sliding plates onder doen.
maar ja , deze 3 ingredienten zijn vaak al moeilijk bij elkaar te brengen
Romkabouter schreef:FaberSmid schreef:Met werkpaarden bedoel ik niet de boerenwerkpaarden zoals Belgen.
Wat bedoel je dan met werkpaarden
Heb je die naam van die cuttingtrainer nou al gevonden of niet?
FaberSmid schreef:Loody schreef:Jeetje Fabersmid, wat maak je het jezelf lastig..
Heb je uberhaubt wel plates aangebracht?..
En je verdiept in het paard?
FaberSmid schreef:San1978 schreef:![]()
Wát een ge-wel-dig ouderwets topic is dit zeg
![]()
TS, ik rij reining met sliding ijzers omdat ik de benen van mijn paard niet wil verkloten. Jouw stelregel dat je rustig een slidingstop kunt maken zonder ijzers en zonder blessures zolang er maar een goede ruiter op zit is absolute onzin. Vanuit elke gang een stop maken weer wel, maar dan hebben we het over een heel andere oefening.
FaberSmid schreef:MidnightPSan schreef:Als je je paarden zo bekapt zo als de meeste Amerikanen dat doen, en Fabertje weet natuurlijk wat ik daar mee bedoel, dan kan je best een leuke stop maken, een Roper heeft ook geen plates onder, en voor dat er plates waren was er al reining.
Mijn trainer in N.M. laat zelfs een roper getraind paard cutting doen zonder koe.
Alleen Faber zijn betweterige en belerende (zonder enige vorm van educatie)texten zorgen voor de antwoorden die hij krijgt.
MidnightPSan schreef:Nee,dat is hij niet,zo dra hij op een paard stapt begint hij te vertellen wat hij voelt,wat het paard gaat doen ,wat hij daar aan doet, als HIJ bezig is, is hij konstant aan het scholen paard en leerling,als je niet ziet wat hij doetkomt er eenmalig een herhaling, maar het is nimmer duister en onduidelijk zo als bij U.
Romkabouter schreef:Euh, dat is met engels rijden dus niet zo
MidnightPSan schreef:Dat mag de Fabersmid op Bokt uitleggen,die weet het.
Citaat:Als je je paarden zo bekapt zo als de meeste Amerikanen dat doen, en Fabertje weet natuurlijk wat ik daar mee bedoel, dan kan je best een leuke stop maken, een Roper heeft ook geen plates onder, en voor dat er plates waren was er al reining.
Mijn trainer in N.M. laat zelfs een roper getraind paard cutting doen zonder koe.
Alleen Faber zijn betweterige en belerende (zonder enige vorm van educatie)texten zorgen voor de antwoorden die hij krijgt.