[WN] Klacht indienen bij de WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:40

Toekie schreef:
Paintless schreef:
ga lekker naar het Quarters nk is makkelijk gezegt maar als je een paardje hebt zonder papieren kom je er daar niet in.

Ik zei idd tegen TS dat ze anders maar lekker naar het Quarter EK moet gaan, maar dit zei ik dan ook persoonsgericht. Ik zeg niet dat iedereen nu de WRAN moet boycotten ofzo. :Y) Ik bedoel alleen, dat wanneer in zo'n geval iemand van de organisatie begint te dreigen met het niet mogen starten op het NK, het voor mij waarschijnlijk meteen klaar zou zijn. ;)

okidokie.. mis understood.. verkeerd gelezen, mijn excuses.
maar zoals ik zei is het voor de TS misschien leuk om te doen. als ik kon had ik daar ook wel gestaan. maar ik kan gewoon niet en er zullen meer zijn die niet kunnen en dus redelijk aan de WRAN vast zitten.

maar over het algemeen vind ik de wedstrijden wel erg gezellig en duidelijk. alleen is het af en toe een beetje chaos nu met die nieuwe regels. en als nieuweling zie je soms door de bomen het bos niet meer.
maar zo langzaamaan beginnen dingen mij duidelijk te worden. ik heb nog tot 2010 om alles een beetje te exploreren.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:16

meikie schreef:
@Cowhorse: Je stelt dat je het idee hebt dat reining niet zo geliefd is bij de WRAN. Als ik Jan Trel zijn verhaal hoor lijkt dit niet te kloppen.(quote: Zoals ik al schreef het feit is dat er geen goede reiningbodem aanwezig was en misschien was het inderdaad beter geweest als er geen extra reining jackpot was uitgeschreven maar men zich had gehouden aan de verpichte onderdelen. De drang van de organisatie om iets extra voor de reiners te doen is ze nu slecht bekomen.)
Heb je argumenten om je idee te staven? Anders wordt het weer een 'lucht' discussie waar niemand wat aan heeft.

Ik heb niet het idee dat de heer Trel tegen de reining is, integendeel! Ik heb het over niemand in het bijzonder!!.De WRAN in het algemeen geeft dat beeld een beetje weer...
Ik kan er best naast zitten, maar ik heb het idee dat het een beetje een truttenclubje aan het worden is... nu heb ik niks tegen truttenclubjes... ieder zn meug....

Maar dit was niet de discussie van de topicstarter... om daar op terug te komen ben ik net als velen van mening om daarover niet verder op bokt te discussieren, maar met het WRAN bestuur zelf.

quarterH

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:43

sjongejonge, hoe kan een topic uit de hand lopen?
TS vraagt advies of ze wel of niet een klacht moet indienen en vervolgens wordt e.e.a. uit het verband gerukt enz enz.

Jan, ik kan veel van wat je zegt volgen maar als je gaat zeggen 'dan maak je maar geen slidingsstops in de reiningproef' raak je me helemaal kwijt. dit is een basisonderdeel van de dicipline....

als we het even lostrekken zie ik volgende:
- er is vooraf niet bekend gemaakt dat deze bak niet geschikt is voor reining
- desondanks worden er 3 reining onderdelen uitgeschreven

dit is allesbehalve handig en zelf een beetje amateurisch. Maar, iedereen maakt fouten en hoe vervelend ook, dit gebeurd nu eenmaal.
Dat is denk ik ook niet zo'n probleem.
maar, als je een fout maakt moet je dat oplossen.
als ze hier de reininers die ivm de bodem niet wilden starten gewoon geld haden teruggegeven zonder problemen was er volgens mij niks aan de hand geweest.
nu wordt alles opgeblazen omdat de reiners zich (begrijpelijk) niet begrepen en serieus genomen voelen en er zelfs wordt gedreigd met een NK.
Dit laatste geeft mij een smaakje van gebruik (of misbruik?) maken van de monopoliepositie die je hebt en dat is fout.

dus, zo'n fout met een bodem kan gemaakt worden maar zet het netjes recht en er is niks aan de hand.

ieder commercieel bedrijf zou die paar tientjes op de koop toe nemen ipv deze slechte publiciteit....

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:21

MSQuincyTE schreef:
Dat is zeker gebeurt door de kabouters en niet door een paard

Ik was toch echt thuis een feessie aan het vieren hoor >;)

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 23:01

mooi geschreven Pienb helemaal mee eens !

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:10

goed gezegt pien.. ik sluit me helemaal bij je aan.

en ik persoonlijk heb het gevoel dat de WRAN bang is om toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben. zo moeilijk is dat niet, het komt eerlijker over dan deze afschuiftaktieken en je behoudt je goede naam.
maar ik denk dat het er nu te laat voor is, want de smet zit alweer op de WRAN.
ik als beginnende ruiter voel me ondertussen niet heel erg aan getrokken tot de WRAN door alle roddels die er gaan. je wordt er toch onzeker van.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:26

Paintless schreef:
en ik persoonlijk heb het gevoel dat de WRAN bang is om toe te geven dat ze een fout gemaakt hebben.

De WRAN geeft dat niet toe, omdat ze ook geen fout gemaakt hebben.
Het wel of niet netjes oplossen van geschillen op de wedstrijd zelf is alleen de organisatie op aan te spreken, niet de WRAN.
Je moet niet de WRAN als vereniging verwarren met een wedstrijdorganisatie.

Dat is hetzelfde als ik bij de KNHS ga klagen als ik onjuist ben behandeld bij concours Schubbek*tterveen©CR

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:34

Romkabouter schreef:
Dat is hetzelfde als ik bij de KNHS ga klagen als ik onjuist ben behandeld bij concours Schubbek*tterveen©CR

_O-

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:42

O:)

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 12:55

Okee.Ondertussen heb mijn klacht cg suggestie voor verbetering de volgende keer, naar de WRAN gestuurd .Voor mij is het hiermee klaar. Ik vind het jammer dat dit topic zo uit de hand is gelopen.
Een klacht is heel wat anders dan een hetze tegen iemand of een organisatie opzetten.Een klacht is in mijn ogen een kans om de volgende keer iets te verbeteren.Daarnaast..als niemand zijn of haar mond eens opentrekt,verandert er dus ook nooit iets. En de meeste mensen passen voortaan wel op om iets te zeggen.( en nu snap ik ook waarom). Ik hoop in ieder geval dat mijn klacht in behandeling wordt genomen en dat er ruimte is voor versoepeling van een aantal regels.

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:16

Misschien is het verstandig om hier een groot hangslot op te gooien, zodat het moddergooien is afgelopen op deze topic.....

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:26

Pienb schreef:
sjongejonge, hoe kan een topic uit de hand lopen?

Nou?? ik ga niet quoten verder....

Vind het allemaal nogal hoog van de toren geblazen, aangezien de meeste die reageren niet eens zelf op de wedstrijd aanwezig waren :Z

En ik ga hier verder ook geen commentaar geven, alleen een link plaatsen naar mijn site, dan kun je de foto`s bekijken van een gezellige wedstrijd, op 1 klein puntje na dan ;) Waar overigens op de wedstrijd ook geen enorm punt van gemaakt werd zoals hier..

www.thisiswhatic.com

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:45

Leuke foto's Smax...
Vooral de barrelrace foto's waren leuk om te zien, zo op de foto te zien hadden die geen last van de bodem....

cocao

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:13

pfff....zijn we nu klaar?
Wat een gedoe....
Ik heb zo het idee dat het wel eens heel druk kan worden bij de volgende WRAN-ledenvergadering... *D

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:24

_O- Dacht het niet :+ afgelopen vergadering ware er ook amper leden.....
;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:27

Er zijn toch ook nog maar amper leden? :+
Sorry, grapje

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:32

Pienb schreef:
Sorry, grapje

Laten we eerlijk zijn, ze hébben toch een imageprobleem. De westernruiters die al lang meedraaien willen over het algemeen geen WRAN meer starten. En die ruiters zijn vaak trainers die uit zichzelf hun klanten niet zullen adviseren om een WRAN-wedstrijd te starten.

(@Pien: Nu niet een hartverknettering krijgen omdat ik vind dat je een punt hebt. =:) )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:55

Ik zou de hoeveelheid leden van de verschillende verenigingen dan maar eens opvragen :+

Puur ter vergelijking :)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:25

bubbels schreef:
Pienb schreef:
Sorry, grapje

Laten we eerlijk zijn, ze hébben toch een imageprobleem. De westernruiters die al lang meedraaien willen over het algemeen geen WRAN meer starten. En die ruiters zijn vaak trainers die uit zichzelf hun klanten niet zullen adviseren om een WRAN-wedstrijd te starten.

(@Pien: Nu niet een hartverknettering krijgen omdat ik vind dat je een punt hebt. =:) )

Dat vind ik bullshit...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:30

Het gaat mij erom hoe er over de WRAN gesproken wordt. Ik heb geen ervaring met de WRAN, maar als ik puur op de mening van anderen af moet gaan is dat vaak niet positief.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:28

misschien moesten die anderen dan eens naar de ALV komen, kunnen ze hun gal spugen misschien komt er dan een oplossing. Of kunnen ze het iig ef kwijt. Maar is nu wel heel off topic, volgens mij kan hier een slotje op want de TS heeft al een klacht opgestuurd las ik.

naooom22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:27

ik ben het helemaal met je eens. Je moet niet iets gaan organiseren als je zelf ook weet dat sommige van de klasses eigenlijk NIET uitgevoerd kunnen worden.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:10

Ondertussen heb ik een brief van de WRAN gehad.De klacht is behandeld en laten we hopen dat er de volgende keer wat meer rekening wordt gehouden met de conditie van de bak.
Wel vroegen ze om meer input.Gaat er op een show wat mis,laat het dan weten aan het WRAN bestuur.Alleen zo kunnen we ervoor zorgen dat er iets veranderd.Als iedereen "stil "zit te klagen,komt het nooit op de goede plek terecht en zal er nooit iets veranderen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:18

Maar als het ik het goed begrepen heb kost het indienen van een klacht nav een show minimaal 25 euro.
Misschien dat reacties daarom wel uitblijven?

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:36

Nope,alleen als je op de show zelf een klacht wil indienen over bijvoorbeeld een o-score terwijl dat niet terecht was,kost dat 25 euro.Iniden je klacht toegewezen wordt,krijg je dit geld weer terug naar mijn weten.