[WN] Hoe bedoel je "broke"...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Hoe bedoel je "broke"...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:15

sommige mensen willen niet op een hoger niveau komen rob... daar ben ik intussen ook achter :-)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:23

Pienb schreef:
en of je het mooi vind of niet, dit IS pleasure zoals het hoort.

Ben ik dus niet met je eens Pien, het paard van het filmpje loopt niet zuiver en vind ik dus geen goed voorbeeld van hoe WP hoort. Dat hóórt niet en er zijn echt veel betere voorbeelden te vinden van hoe het wél hoort.

Lucitana, uiteraard zal een paard best eens een paar passen passage laten zien als hij dat in zich heeft, net zoals sommige paarden vrijwillig op de wei om de pas kunnen changeren (mijn Paint bijv.) Zo zal een pleasurepaard dus ook best es een rustig jogje lopen als hij dat lichamelijk eenmaal kan. Maar dat geldt voor alle gangen en bewegingsvormen, een paard wat dat van nature makkelijk kan zal dat ook vrijwillig in de wei laten zien (zat paarden trekken meters slidings in de wei, zelfs mijn Merens kan dat).
En ja... pleausure gefokte paarden kunnen dus ook joggen of langzaam galoperen op de wei.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:26

francis: klopt, dit is niet het beste voorbeeld op de wereld maar iig een beter voorbeeld voor pleasure dan gemiddelde wran show... dat is wat ik bedoel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:31

Niels schreef:
Ik vind het trouwens best opvallend dat er nu opeens door allemaal Engelse ruiters wordt gereageerd. Nooit zie je ze op het westernforum, behalve als er wat af te zeiken valt. (gewoon een constatering).

Ik denk dat dat komt omdat engelse ruiters niet kunnen beoordelen of de pleasure onderdelen netjes worden uitgevoerd, daar weten ze (ik ook) niks van af. Maar hoe je ook rijd, engels of western, een kreupel paard is voor iedereen te herkennen. Daarom reageren mensen nu hier, omdat ze kunnen onderbouwen wat ze zien. Net als voor iedereen te zien is hoe knap het is dat ze zonder bosal doorrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:34

Blijheid, welk paard is er kreupel dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:36

Sonja schreef:
Blijheid, welk paard is er kreupel dan?

Ik bedoel het als voorbeeld, niet in dit geval :)
Ik bedoel dat engelse ruiters veel dingen van western niet zien of snappen, maar sommige dingen wel. Wanneer een paard kreupel is is dat voor iedereen te zien, net zoals in dit geval te zien is dat het knap is dat zonder bosal wordt doorgereden.

Edit: is inderdaad onduidelijk verwoord zie ik, sorry daarvoor.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:38

ok maar dan snap ik niet dat ze hier binnen komen met 'dit is niet natuurlijk, oh wat zielig, kreupel' en dat soort zaken.
als je daadwerkelijk geintresseerd bent stel je een vraag zonder oordeel daarin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:41

Pienb schreef:
ok maar dan snap ik niet dat ze hier binnen komen met 'dit is niet natuurlijk, oh wat zielig, kreupel' en dat soort zaken.
als je daadwerkelijk geintresseerd bent stel je een vraag zonder oordeel daarin...

Ik zeg ook niet dat er persé goed commentaar wordt gegeven ;) Daar weet ik niks van.
Ik zeg dat het voor een engelse ruiter die niks van western af weet goed te beoordelen is dat hier iets bijzonders gebeurt, namelijk dat zonder bosal wordt doorgereden. Dat lijkt mij de reden dat er nu veel Engelse ruiters commentaar geven, niet omdat ze alleen reageren als ze wat te zeuren hebben, wat niels lijkt te denken :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:53

aaaaaaahhhhhhhhhhh nu snap ik je :-)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 11:57

Lusitana schreef:
Ik heb overigens geen beeld van wat er in Nederland aan western getoond wordt, is dat een voordeel of een nadeel?

Als je onderstaand filmpje bekijkt dan zie je op 1.20 een stukje pleasure zoals ze vroeger in Amerika reden.
En dan heb je meteen een beeld van de gemiddelde hedendaagse pleasure in Nederland :+

http://www.youtube.com/watch?v=TseJrS6FWD0

(Wij lopen altijd enigszins achter op Amerika... ;) )

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:58

Lusitana schreef:
Ik weiger te geloven dat die zo door de wei gaan.

*Even voorop gesteld dat ik naar een aantal zaken in het filmpje niet met plezier kijk*

Kom maar bij mij in de wei kijken :)
Ik heb een pleasure gefokt paard staan wat ik tijdens de training niet in pleasure gangen laat lopen (behalve de laatste 10 minuten) en daar moet ik verdomd mijn best voor doen. Maar om haar sterk en soepel te houden moet ze van mij marcheren.
Ik heb haar met 1,5 jaar oud naar NL gehaald en heb haar zelf ingereden.

Maar in de wei krijg je een tuttelgalopje te zien waar je gewoon om moet lachen!
Dus ze worden echt zo gefokt en ze lopen ook het liefst langzaam in alle gangen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:06

storrum schreef:

Thank god for that! Ik hoop dat het we deze trend niet volledig over gaan nemen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:23

storrum schreef:
Lusitana schreef:
Ik heb overigens geen beeld van wat er in Nederland aan western getoond wordt, is dat een voordeel of een nadeel?

Als je onderstaand filmpje bekijkt dan zie je op 1.20 een stukje pleasure zoals ze vroeger in Amerika reden.
En dan heb je meteen een beeld van de gemiddelde hedendaagse pleasure in Nederland :+

http://www.youtube.com/watch?v=TseJrS6FWD0

whaha! ja bijna wel ja! ook zelfde outfits :-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:27

storrum schreef:

Ja dit heb ik pas nog gezien op de Summershow

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:29

nou nou ik kan niet wachten op het NK dan om dit mogen aanschouwen...(hoop dat ze me niet omver rijden :-) )

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:30

chery schreef:
Kijk eens in dit topic naar het filmpje...
Zo kan het ook!!!
[WN-AM] Pleasure !!
Kijk! zo vind ik pleasure mooi en zo "hoort" pleasure ook te zijn, alles taktmatig correct *D en je ziet echt wel verschil tussen deze twee filmpjes, zoals hier in dit topic getoond "hoort" het iig niet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:53

Ik heb die hele Pleasure DVD van de AQHA.
Het lastige vind ik dat de AQHA de 'goede' Pleasure dus wel voorschrijft en propageert, maar dat er (nog) niet op die manier gejureerd wordt. Maar zoals Francis al zei, daar is tijd voor nodig.

Wel jammer dat het zover heeft moeten komen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:34

Maar gelukkig wordt er in NL niet nog echt dergelijke pleasure aangeboden en kunnen de in hun ogen, alleen de "slechtste" laten winnen.
Als iedereen nu zo blijft rijden en niet zo'n achterlijk-'kreupele' gang gaat aanleren, komt het allemaal goed ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:35

Los van dat ik het paard heel sneu vind lopen en het volgens mij ook op meerdere punten niet 'strookt' met de beelden en commentaar van de dvd uit dit topic, vind ik het SUPER dat de ruiter gewoon lekker door is gegaan en helemaal GEWELDIG en ook ontroerend hoe het paard zijn best blijft doen. Die laat zn vrouwtje mooi niet in de steek. Wat een kanjer!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:51

Vera schreef:
Maar gelukkig wordt er in NL niet nog echt dergelijke pleasure aangeboden en kunnen de in hun ogen, alleen de "slechtste" laten winnen.
Als iedereen nu zo blijft rijden en niet zo'n achterlijk-'kreupele' gang gaat aanleren, komt het allemaal goed ;)

Inderdaad... als bij ons de 'minst slechte' gewoon nette pleasure laat zien zoals de bedoeling is, hoeven we dat hele proces toch ook niet door. We moeten denk ik sowieso es af van dat vergelijk met Amerika. Judges weten best dat het er hier anders aan toe gaat en kunnen dat ook prima beoordelen, helemaal achterlijk zijn ze ook niet. Wij zijn Amerika niet (godzijdank), laten we dat ook niet willen wezen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:54

ik had dit nog nooit gezien :), weer iets bijgeleerd..! maar als ik kijk naar het paard waarover het gaat zie ik wel dat hij een stuk schever loopt dan de andere paarden. En dat er ook paarden zijn die sneller en met meer tact lopen zoals dat paard wat passeert. Hoe zit dat ( interesse)? verder LIJKT het paard voor niet helemaal jofel, hoe kan het dan zijn dat dat paard reserve wordt? Daar haar knappe actie van de ruiter en de goede instelling van het paard en ze verder netjes rond blijven rijden?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:57

Knap dat ze zo doorrijd maar ook ik vind dit er niet uitzien :n paard loopt duidelijk kort van voor met zijn ene been, harstikke scheef.

ik ben nog eens verder gaan zoeken op pleasure maar kan er niet enthousiast van worden.
Dit filmpje bijvoorbeeld, het 2e paard loopt alsof hij hoefbevangen is man, alsof hij geen druk op de voorbenen wil. Laat mij dan een leek op western gebied zijn maar ik kan nog wel degelijk zien hoe een paard hoort te lopen en wanneer het kreupel/niet rad is.

http://www.youtube.com/watch?v=nb-stvSd ... re=related

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:04

Mayflower schreef:
chery schreef:
Kijk eens in dit topic naar het filmpje...
Zo kan het ook!!!
[WN-AM] Pleasure !!
Kijk! zo vind ik pleasure mooi en zo "hoort" pleasure ook te zijn, alles taktmatig correct *D en je ziet echt wel verschil tussen deze twee filmpjes, zoals hier in dit topic getoond "hoort" het iig niet.

Dat filmpje ziet er inderdaad veel fijner uit, zo vind ik het als niet westernpersoon, ook leuk en mooi om naar te kijken. :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:36

Tja, je kunt legio filmpjes van internet plukken hoe het niet moet, maar dat kan ik van élke dicipline. We waren er volgens mij al over uit dat het zo niet moet...
Waarom die manier toch geplaatst kan worden is overigens ook al uitgelegd...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:46