[WN] L2 Rookie ??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:58

Pannenkoek schreef:
:)* Moet het niet L2 Rokje zijn? Dus alleen voor.......uh......dames! En natuurlijk een enkele.......dinges!

Voor de rest vind ik het niet de moeite om er maar iets (on)zinnigs over dit besluit te schrijven ;)

Jaaaaa dat is het.. er komt natuurlijk een mannelijke jury die dit als eis gesteld heeft... :"oooh ik wil best komen jureren op uw NK voor jan en allemaal, maar alleen en dan ook echt alleen als er een vrouwen in rokjes klasse is.." :j

Heeft iemand al een reactie gehad van de WRAN? Het valt me op dat zodra tegen de bodem geschopt wordt er onmiddelijke gereageerd wordt, maar nu even niet?

Anoniem

Re: L2 Rookie ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:29

Ik gok erop dat wij geen reactie krijgen van de wran. Misschien anderen wel???

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:07

Sonja schreef:
Rob_H schreef:
Nu lees ik toch weer een aantal keren dat de L3 zo vol is.Waar dan,wanneer dan?

Duke schreef:
In deze regio zie ik de L3 klasse voller en voller worden. ......30 starts in de L3 de hele wedstrijd uit te gaan zitten (3 ronden pleasure straks en incl. finale dus 4 rondes?). En met z'n allen tegelijk inrijden in de 40x20 binnenbak waar ook nog de L4 aan het inrijden is? Ik schat dat straks de L3 alleen al een halve dag duurt.

Duke woont in Waddinxveen en dankzij Youp weten we allemaal dat dan de Goudse Hout Contest de dichtstbijzijnde wedstrijd moet zijn. 15 starts in de pleasure. Mooi aantal, maar om daar nou stress van te krijgen... :?

Ach... ik zie dat ik verkeerd geqoute word. ;) Ik had het over wat ik 'verwacht' over een aantal jaar. Als er nu al 24 starts in Beverwijk in de L3 zijn. En ik zag eind 2007 niet meer dan 8 ruiters in de L3 in de regio van dat mooie Waddinxveen. Regio is voor het gemak ZH en NH. En de L5 waren er altijd maar een stuk of 3. Nu meer. Niet teveel, maar ik 'verwacht' (nogmaals, want het lijkt erop dat jullie de helft lezen van wat een ander schrijft en daardoor ook de helft qouten, wat weer een verkeerd beeld geeft) dat over een aantal jaar de wedstrijden hier uit hun voegen barsten. 15 starts vind ik juist ook een mooi aantal. ;) Maar goed. Ik mag als L4 ruiter me nu nog helemaal niet druk maken over klasses en rooky's (of rokjes, draag ik ook niet). Dat laat ik over aan de ruiters die helemaal geen wran starten. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:10

Duke sorry maar 15 starts is voor western gewoon en in algemene zin heel erg laag.

Hier in het durrup hebben ze voor alleen de beginners (B-klasse) al 5 ringen met ieder zo'n 40 starts. Dan heb je veel starts in een klasse.

Maar die starten tot ook geen B1 Rookie... Die organiseren gewoon anders. Bijvoorbeeld over twee dagen. Of buiten. Of alleen de b en de l uitschrijven..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:19

Wat een gezellig topic! :D
Ik vind het nu extra jammer dat ik dit jaar niet op het NK ben. :=

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:21

Ik vind niks mis met het levelsysteem van de WRAN, de opzet is helder en het lijkt tot nu toe aardig te werken :j

Wat betreft L2-rookie:
Ik ben erg benieuwd naar de wijze waarop het bestuur tot de vreemde beslissing is gekomen om een soort tijdelijk tussen-level in te voeren. Oftewel; welke idioot heeft dit bedacht en wat is nou eigenlijk het doel? :roll:
De WRAN leden zijn hierover niet geraadpleegd (ik althans niet) :n En bestaat er eigenlijk nog zoiets als een wedstrijdruitercommissie (of hoe dat ook werd genoemd)? En wie hebben hierin eigenlijk zitting?

Nou ja, ik sluit me eigenlijk geheel aan bij Jos d'r mening:
Jos schreef:
ik vind dat als je jezelf als l3 ruiter goed genoeg vind om op een NK te starten (25 punten hebt), je gewoon naar de L2 moet. en daar dan ook blijft. gewoon simpel , keus gemaakt , en dan miet meer terug ~~}> ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:33

Anya schreef:
Duke sorry maar 15 starts is voor western gewoon en in algemene zin heel erg laag.

Hier in het durrup hebben ze voor alleen de beginners (B-klasse) al 5 ringen met ieder zo'n 40 starts. Dan heb je veel starts in een klasse.

Maar die starten tot ook geen B1 Rookie... Die organiseren gewoon anders. Bijvoorbeeld over twee dagen. Of buiten. Of alleen de b en de l uitschrijven..

Ik vind 15 starts ook prima! Dat heb ik ook geschreven. Het enige wat mij opvalt is dat de deelname in drie jaar tijd zo groeit hier. Maar iedereen leest de helft en trekt de verkeerde conclusies uit mijn woorden (zeker omdat maar stukjes gequote worden die daardoor kant nog wal raken). Nu gaat het allemaal prima zo als het gaat. Ik vraag me alleen af of anderen het ook opvalt dat de deelname groeit en of anderen ook, net als ik, denken dat de klasses veel voller zijn over een jaar of twee en één dag niet genoeg is voor een hele wedstrijd met alle klasses en onderdelen. En daar hoef je niet hetzelfde over te denken, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder de indruk krijg dat ik belachelijk word gemaakt i.p.v. een serieuze reactie krijg. Ik krijg de indruk dat het niet gewaardeerd wordt als je je als vreemde mengt in een discussie hier in het westernforum (niet voor de eerste keer overigens). En misschien stel ik domme vragen, maar dan hoop ik dat ik juist een antwoord krijg.

En in de dressuur heb je zeker meer starts. Maar die rijden niet allemaal tegelijk in een 20x40 bak in. Die worden achter elkaar gereden. Is toch wat anders dan ik bedoel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:39

klassen voller.. splitsen mogelijk. staat nu al in het regelboek. En je kunt ook ophouden met eisen dat alle onderdelen en alle levels worden uitgeschreven. Of er komen meer wedstrijden... Vraag en aanbod werkt altijd.

Maar ik zie ze niet, die volle klassen.. Echt niet. Het lijstje van Rob laat ze ook niet zien. En het aantal westernruiters is in Nederland al jaren en jaren zo'n beetje gelijk. Tot nog toe vallen erg vaak onderdelen uit wegens weinig deelname en worden L1 en L2 heel erg vaak samengevoegd.

Nee dat klopt, dressuur rij je alleen in de bak, maar met zijn allen in de bak doe je alleen in de pleasure (of hunter, maar dat schrijft de wran niet uit). De jury geeft bij de horsemanship al aan wie terug moeten komen.. Dus dat zijn er altijd minder. En de line up wordt niet altijd in de bak gezet als de bak wat kleiner is.

In ieder geval is een rookie klasse voor ALLEEN het NK en Marienheem dan een domme oplossing. Want nogmaals daar wordt je alleen beter van als je NK of Marienheem start. En als je goed genoeg bent om daar te starten, kun je ook wel naar de L2.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:41

En excuus: niemand wil je belachelijk maken.. Maar als er bij jou in de buurt een kleine opleving in het aantal starts is, dan wil dat nog niet zeggen dat het groeit.
Bij ons worden de wedstrijden afgezegd. Marienheem liep ook niet over van het aantal starts... Veel mensen haken juist de laatste jaren af.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:42

Anya schreef:
klassen voller.. splitsen mogelijk. staat nu al in het regelboek. En je kunt ook ophouden met eisen dat alle onderdelen en alle levels worden uitgeschreven. Of er komen meer wedstrijden... Vraag en aanbod werkt altijd.

Maar ik zie ze niet, die volle klassen.. Echt niet. Het lijstje van Rob laat ze ook niet zien. En het aantal westernruiters is in Nederland al jaren en jaren zo'n beetje gelijk. Tot nog toe vallen erg vaak onderdelen uit wegens weinig deelname en worden L1 en L2 heel erg vaak samengevoegd.
Ok. Dat is duidelijk. ;)

Nee dat klopt, dressuur rij je alleen in de bak, maar met zijn allen in de bak doe je alleen in de pleasure (of hunter, maar dat schrijft de wran niet uit). De jury geeft bij de horsemanship al aan wie terug moeten komen.. Dus dat zijn er altijd minder. En de line up wordt niet altijd in de bak gezet als de bak wat kleiner is.
Ik had het ook over 'inrijden' met z'n allen op een kluitje voor de aanvang van een onderdeel.

In ieder geval is een rookie klasse voor ALLEEN het NK en Marienheem dan een domme oplossing. Want nogmaals daar wordt je alleen beter van als je NK of Marienheem start. En als je goed genoeg bent om daar te starten, kun je ook wel naar de L2.
Voor zover deze leek wat erover mag zeggen, ben ik het hier ook volledig mee eens. ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:43

Anya schreef:
En excuus: niemand wil je belachelijk maken.. Maar als er bij jou in de buurt een kleine opleving in het aantal starts is, dan wil dat nog niet zeggen dat het groeit.
Bij ons worden de wedstrijden afgezegd. Marienheem liep ook niet over van het aantal starts... Veel mensen haken juist de laatste jaren af.

Dat is dus iets nieuws voor mij. Maar heel duidelijk. Zo leer ik ook weer meer. En klopt mijn stelling dus niet. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 19:44

Je bent geen leek.. je start, je rijdt western, dus je hebt een mening.

Inrijden is een zaak van beter organiseren. Of een andere lokatie zoeken. Met bijvoorbeeld een buitenbak erbij. Dan kun je al veel meer combi's kwijt. En ik weet vrij zeker dat je ook best in een buitenbak kunt inrijden ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:57

Het heeft mijns inziens niks met die zgn 'overvolle' L3-klassen te maken :n De enige reden die ik kan bedenken waarom de WRAN dit heeft bedacht, is om meer starts op het NK (en de Summershow 2010) te verwerven...

Peter Vet in WRAN nieuwsbrief nr.6 schreef:
Het komend NK 2009 heeft het WRAN bestuur in samenwerking met de SWRN besloten proef te gaan draaien <<<

Misschien dat Jan en/of Sheila hier iets over kunnen zeggen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:12

Pannenkoek schreef:
En natuurlijk een enkele.......dinges!

>;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:26

travo? (kan me niet bedenken wie anders buiten vrouwen een rokje zou dragen)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:40

Je kunt een rokje dragen of je gedragen als een rokje 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:44

hoe doe je dat dan?
hoe die je een plooienrokje na dan? :+

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:47

Geen idee. Xono jij enig idee :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:51

hoezo stigmatiseren rob....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:53

Nee hoor,daar doe ik niet aan mee. :P
Ieder zijn vakgebied.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 06:16

_O- Nee, gelukkig heb ik geen idee :D

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:24

Afbeelding

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:37

Beetje fris in je rundown (tenminste als je dit draagt zoals het hoort 8-) )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:44

of moet je dan ook in dameszadel ivm de dracht?

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:45

Niels schreef:
Maar waarom zou je sowieso doorstroming willen bevorderen? (niet dat dat zo gebeurd) Er zijn helemaal niet zoveel L3 ruiters, gemiddeld 8 ofzo per klasse......

Daar ben ik het niet mee eens L3 Western Horsemanship in Beverwijk 28-6-2009 24 starts!