[WN] Trainingsstal Madepolder? Advies nodig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:41

TiaraBungy schreef:
Pienb schreef:
precies Vanes!
laten we even eerlijk zijn... volgens mij is er niemand hier die een hekel heeft aan paarden en wilt dat ze slecht behandeld worden.....
alleen wat de juiste behandeling is daar verschillen meningen over. maar we kunnen er wel vanuit gaan dat iedereen het beste voor heeft.

Inderdaad!
Het lijkt me sterk dat Madepolder zou denken: Goh, laten we dat paard effe slecht gaan behandelen..
Overigens.. de stallen zijn helemaal niet nat, er wordt geen enkele voerbeurt overgeslagen en ze kijken NIET op je neer.. Er staan soms ook niet-quarters in training en die vinden ze echht niet minder waard hoor.. ze weten wss dat ze er minder kunnen uithalen, maar ze doen wel onwijs hun best.

Rapido: inderdaad, dit is een eindeloze discussie. Maar hij wordt steeds maar opnieuw gevoerd en dat is het jammere.. Want sommige dingen die mensen zeggen, voel ik me aangevallen door. Ik ben ook een leerling van Walter, dus ben ik automatisch 'hard'.

mee eens en kan ik volledig begrijpen!
ik heb hier ook al vaker 'dierenmishandeling' naar mn kop gekregen door iets wat ik schrijf, longeren met ketting (dat deze loshangt schijnt niemand dan te intereseren), paard uurtje vastbinden ed.
dat is zeker niet leuk. jammer dat mensen je veroordelen op teksten op een (voor velen) anoniem forum zonder jou of je werwijzen te kennen. dat doen ze nu ook met madepolder, via-via verhalen en horrorverhalen van vroeger bij een andere trainer.
mensen, oordeel niet zo snel!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:45

Ja, mensen oordelen over iets waar ze zich nooit in hebben verdiept..
Fijn dat je het begrijpt :) Oeh, laat ik daar maar niet over beginnen, dat de paarden bij ons ook wel 's een uurtje vaststaan..:o Ik heb daar geen problemen mee hoor, maar wss anderen wel. ;)
Laatst bijgewerkt door TiaraBungy op 23-06-09 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:45

Geen enkel paard kan je dwingen! Een Appie zal geen uitzondering zijn. Dwingen werkt altijd tegen je

Iets waar ik me op een doorsnee engelse stal heel erg aan erger en me ook heel erg aantrek, is continue een oordeel over alles en iedereen hebben...de beste stuurlui staan aan wal. Dit is bij de Madepolder helemaal niet zo. Iedereen is gelijk en wordt in zijn.haar eigen waarde gelaten. En "rotte appels" (nare term maar wel juist omschrijving) zijn er overal, ook hier....maar dat zijn NIET de trainers maar eigenaren van pensionpaarden....

Toen ik met een groot probleem zat met mijn vorige paard, wilden ze gelijk helpen..engels of niet...top!

@Skippy: leuke en neutrale reactie!

Delaja, je hbet een reactie per PB gehad. Je had het bij het juiste einde, maar dat las je waarschijnlijk al.

TiaraBungy

Re: Trainingsstal Madepolder? Advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:49

Inderdaad, de sfeer is ook heel relaxed, zegmaar..
Ze zijn altijd bereid je te helpen, je mag gewoon de trailer lenen als je het vraagt, ik en mijn vriendin mogen vaak lekker naar buiten met manegepaardjes.. heerlijk hoor, hoe het er daar aan toegaat.. veel lekkerder als op mijn oude manege ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:58

Volgens mij zijn de "critici" onder ons afgehaakt en zijn we gezellig met elkaar in gesprek :-)

De TS gaf eerder aan een aardig beeld te hebben gekregen en komt zeker lessen. Leuk! Wellicht tot op de donderdag (mijn paard is nu naar de wei, maar scharrel er ook paardloos nog wel eens rond)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:01

voor mn werk was er een tijdje spraken van verhuizen naar de randstad. wat ik altijd heb gezegt is 'niet naar amsterdam enzo' enige wat in aanmerking zou komen: den haag.
en mooie bijkomstigheid: daar is ook een stal waar ik mn paard zou zetten'

en na jullie verhalen nog meer haha

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:05

Jeeeej! Dan kunnen we samen onze paarden mishandelen PienB! :D

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:06

Gezellig! :(:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:07

jaaaaaa!!!!!
misschien kunnen we een 'ik mishandel mn paard en ben er trots op' topic starten hier haha :+ }>

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:08

Tiara: jij hebt nog veel meer geluk, mag niet alleen je eigen paardje mishandelen maar ook die van een ander! :+ :+ }>

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:09

Mag ik als 'engelse' ook meedoen? Please.... :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:10

nou ok dan maar...... mogen wij dan ook jouw engelse zweepje eens lenen? altijd al eens willen proberen.....

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:11

Heb meedere maten, zeg maar welke je wil....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:12

oeh spannend! moet ik even kijken welke het meeste pijn doet
(of qua kleur het beste bij mn outfit past haha)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:13

Hahahaha!
Inderdaad! Lig hier helemaal in een deuk in de les.. de leraar zit me dom aan te kijken..:+

OMG! Hahahahahaha! Ik heb de zweep vroeger al gebruikt, lekker hoor (6)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:17

Dat setje is natuurlijk wel heel belangrijk bij ons engelsen......we hebben zwart, rood of blauw.
En wat ik eerder ook heb geleerd (op stal W onder nieuwe eigenaar) is: als ie te fit is geef je gewoon minder voer, of slaat een voerbeurt over..dan is ie lekker tam.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:20

Zullen we echt een HK-topic maken? :D Ik wil 'm openen! :D Dan voel ik mij meester-mishandelaar :D

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:21

Is wel leuk. Ik zeg doen!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:25

Tsss,..die jeugd van tegenwoordig. :n ........ :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:26

even een leuk verhaaltje over zwepen en slaan:
ik was in VS en daar vertelde de hoefsmid een verhaaltje. hij komt ook op een elite dressuur stal daar. zo'n stal waar je 1500 dollar stalhuur betaald per maand maar je paard opgezadeld en warm gelongeerd klaar staat ed.
nou, toen werd de eigenaar weggeroepen omdat 2 amazones ruzie hadden in de rijbak...
ze waren elkaar te paard te lijf aan het gaan met hun zweepjes!!
ze hadden ruzie omdat de een de ander afsneed ofzo... 9in een enorme rijhal waar je elkaar niet eens hoeft tegen te komen) vond het hilarisch en moest het even kwijt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:27

ja doen hk topic! i'm in!
ennuh die setjeskleuren zijn wel saai hoor... paars is mijn kleur dus wil een paars zweepje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:28

Als ze elkaar te lijf waren gegaan met zweepjes had ik er idd om kunnen lachen Pien... :n

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:28

Jeeh, mag ik me toch nog eens onder de jeugd beschouwen :+
Voor de andere engelsen ben ik namelijk een oude taart aan het worden..nou, oudere jongere

@Pienb, hoef je niet voor naar de states hoor ;). Gebeurt hier in NL ook wel eens op dressuur/sportgerichte stallen.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 23-06-09 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:30

_Vanes_ schreef:
Tsss,..die jeugd van tegenwoordig. :n ........ :+

Hahahaha!
Ja, je moet wat he, als je jong bent.. en stel je voor dat je je verveeld in de wiskundeles..:+
Ik open 'm vanavond.. ik geef wel een stille hint in dit topic dalijk.. :P

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:31

moet ook maar weer eens aan het werk.....