Een aantal wensen die ik ben tegengekomen zou ik ook wel willen realiseren, maar de shows zijn dan financieel niet meer rond te krijgen. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat een organisatie wat aktiever moet zijn in het zoeken naar sponsors, maar in de praktijk ligt dit anders.
De meeste sponsoring in Nederland komt van liefhebbers. Mensen die de sport een warm hart toedragen en wat willen bijdragen.
Voor bedrijven is de westernsport niet interressant, te kleinschalig. Het bereik is te klein om een product of dienst onder de aandacht te brengen. Blijven over bedrijven die in de westernsport aktief zijn, de meesten staan ook niet te springen om geld te doneren, ze zijn al blij dat ze het hoofd boven water kunnen houden. De enkeling die het wel kan doet het ook wel, maar de bijdragen zijn zeker niet toereikend om ook maar 10% van jullie wensen te realiseren.
En ook al kost iets bijna geen drol,zoals ik op de eerste pagina ergens heb gelezen, vele kleine drollen maken een grote mesthoop.
Vergelijkingen met Duitsland en Belgie gaan aan alle kanten mank, Duitsland heeft 10.000 westernruiters of meer en is daardoor wel interresant voor sponsors, dus daar kan ook veel meer.
Met Belgie hoeven we ons niet te vergelijken, ik ben niet zo op de hoogte met de situatie daar tegenwoordig, voor zover ik weet gaat het met de westernverenigingen in Belgie vrij moeizaam om het zo maar eens uit te drukken, Dus als daar een wedstrijd de goede kant op gaat zoals ik ergens las, dan mogen ze daar alleen maar hopen op een betere toekomst. En als de organisatie van deze wedstrijd een sponsor heeft gevonden die zich voor meerdere jaren voor een belangrijk bedrag aan deze show heeft verbonden is dat natuurlijk super.
Geld is dus een belangrijke voorwaarde om wensen te kunnen inwilligen!
Daarnaast zag ik nog wat programmawensen waar je niet mee hoeft aan te komen bij de rasverenigingen.
De suggesties over publiciteit e.d. zijn reeds op vele manieren toegepast, met wisselend succes.
Denk nu niet dat ik jullie suggesties niet belangrijk vind, meerdere keren heeft dit forum veranderingen teweeg gebracht. Er zijn dus zeker mensen die jullie serieus nemen.
En een bruikbare suggestie maakt dit topic al meer dan waardevol.
Ik ben het eens dat dingen anders moeten. De SWRN en daarvoor de WRAN zijn erg succesvol geweest bij het organiseren van het Nederlandse kampioenschap Westernrijden. Daar zijn grote shows uit voortgekomen. De SWRN moet niet op z'n lauweren gaan rusten maar op deze weg voortgaan en streven naar grotere, betere en nog succesvollere shows. Zowel voor deelnemers, voor pubiek en bedrijven die in de branche werkzaam zijn.
En daar gaan we voor!!

!
(niet meer tenminste)