Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sassy4barrel schreef:Pienb schreef:zullen ze ook wel last hebben van de stof denk ik of houden ze de bak goed vochtig?nou ik zeg je, ik zou ook helemaal tureluurs worden als ik daar stond... is zo'n hectische 'cowboy-stal' waar ze cutting doen en verder vooral heel veel hysterisch gedoe..
Pienb schreef:ja precies.... en anderen nemen het dan ook snel over...
Sassy4barrel schreef:ik weet er zo een paar te staan, maar dan kies je voor een paard met handicap, bijv. actrose, ik weet een ruin met een dikke knie die hier niet kreupel op loopt, was een super sportpaard maar heeft klap gehad van een ander paard, loopt niet kreupel maar hard werken word afgeraden. Degene van wie hij is wilt een goed tehuis voor hem (zij heeft een stal vol met sportpaarden en geen tijd voor een recreatiepaard) en geeft hem voor onder de 500 euro af. Zo een paard moet je echt voor kiezen. Je weet van te voren dat je niet alles met hem kunt doen, dat hij extra supplementen nodig heeft en eerder kans op blessures. Hij is wel super braaf en heel fijn met buitenritten. Ligt er ook net aan wat je met hem wilt gaan doen..
Ze heeft ook een merrie staan met handicap, die heeft ze met een blessure gekocht maar die heeft
, maar andere beengebreken wel en bij een kombinatie van verkeerd gebruik of hard werken kan dat tot snellere slijtage leiden, zeker als dit op jonge leeftijd gebeurd. Zelfs een verkeerde beenstand kan dat al.
Niels schreef:Er is geen 1 paard wat helemaal perfect is (net als mensen). Elk dier heeft wel een klein mankement.
Bijv gevoelige zolen. Daar hebben wij 1 paard van gehad. Was niks aan de hand als je gewoon een ijzertje onder de hoef deed. Om zoiets laat ik een paard niet staan