. Het zijn aparte takken en verschillend qua wat aan vermogen gevraagd wordt. Binnen de takken is er nauwelijks een volgorde qua niveau toch (B-L-M-Z-ev).Een levade staat in geen enkel proevenboekje, wordt door de FEI in geen enkele proef gevraagd, levade is een oefening die alleen op shows getoond wordt, net als de pessade, courbette en noem maar op. Bovendien is een levade geen oefening in beweging maar een krachtoefening uit stilstand, zoals een handstand in de ringen.
De afzet cq landing van een paard duurt maar een paar onderdelen van seconden en dan wordt het gewicht weer overgenomen door meer benen en het paard beweegt over het been heen (komt dus niet rechtstandig tot stilstand zoals bij een capriole).
*jullie zien me waarschijnlijk als snotneus, daar heb ik op te zeggen :
zijn niet belastend als je het niet dag in dag uit alleen maar doet en als je het met mate en gevoel en wat kan ik hier allemaal nog meer invullen doet [.....] Juist

(waarom geen smiley met een zaagje?
)
) En dus kon ik me voorstellen dat ze in amerika, waar onder andere de reiningindustry het grootst is, daar wellicht onderzoek naar gedaan hadden. Maar ik snap NU wel dat iedereen hier dat iig niet weet
(maar dat betekent niet dat ik dat niet jammer vind