[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MidnightPSan

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:18

dat is geen blanket, dat is een zakdoekje.
http://www.allbreedpedigree.com/echoes+of+whizdom
ik durf hem een een QUApaloosa te noemen met dit papier,of is dit nu hoe je een rassen show kan winnen.
dit is wat er gaande is in dit topic, quarters willen we niet, maar dit is een super appaloosa.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:41

Zakdoekje? :=
Oei, daar zit wel heel veel Quaterbloed in idd.
Maar dat is ook wel logisch, toen destijds bijna alle Appaloosa's afgemaakt waren in de Burgeroorlog van Amerika, moest er toch weer gefokt worden en ja, wat zouden ze daar in Amerika nou voor gebruiken? De Quarter heeft het grootste stamboek ter wereld, het is vergelijkbaar met het Nederlandse KWPN ;)
Echte raszuivere Appaloosa's, rechtstreekse afstammelingen van de Nez Perce, bestaan volgens mij niet of nauwelijks meer :n

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:06

Kom ik met Appie zonder vlekken, maar wel veel appie in de voorouders (papa is Incrediblue Too)
Als je dan echt veel verder terug gaat kijken gaat het toch weer over op QH overigens, kleur maakt de naam kennelijk

indian_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:22

ja wij hebben een zoon van echoes of whizdom zonder vlekken (een solid buckskin). En idd bij de meeste amerikaanse appie's zit ofwel dichtbij of verder terug quarter en daarachter weer thouroghbred.
deze is ook stoer
http://www.allbreedpedigree.com/yor+high+noon

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:17

wauw gaaf jullie appy's! en sommige zeker stoer in de western! ga zo jullie profielen doorspeuren naar de foto's haha.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:23

Tss, zelf heb je geen foto in je profiel ;( ;)
Weedo is de Appie, Sweet is QH

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:26

haha nee, ben er nog niet achter hoe ik dat voor mekaar moet krijgen, dus als je het kan uitleggen?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:08

Westernjo: als je je foto's ergens online hebt staan, dan kun je die via de link plakken in je profiel. Door het tussen [img]...[/img] te zetten komt de foto in beeld. Niet in je profiel zelf overigens, als je dat bewerkt zie je alleen de linkjes. Als je klikt op het knopje "profiel" onderaan je bericht dan kun je de foto's ook echt zien.

Dus jij ziet het in je profiel eerst zo: http://www.bassooka.com/carla/brug.jpg en als je dat dan tussen [img].........[/img] zet zie je het zo als je je profiel bekijkt met de knop onderaan je berichten:

Afbeelding

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:32

oh oke, ff proberen of ik hier dan nu een foto neer kan zetten:
Afbeelding
dees is nog van toen ik em zag op marktplaats, daarom staat dat rechtsonder in de hoek.

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:34

jeeejh gelukt!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:20

Goed zo! En je profiel ook gelijk gevuld zie ik ;) Leuk paard hoor!

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:21

haha jep :D al goed gevuld voor zn leeftijd he :D

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:42

Wij hebben er hier ook een aantal rondlopen :D
Afbeelding Foto uit 2006 staan ze niet allemaal op die we toen hadden maar wel een leuke foto, momenteel hebben we er nog 5.
Meer informatie is te vinden op onze website http://members.lycos.nl/steaming/

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:58

Ha, wat leuk die gestippelde konten op een rijtje :D

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:36

Leuke foto Steaming.

Wat leuk dat er onder de bokkers nog zoveel mensen zijn met (amerikaanse) appaloosa's. ;)

Komen jullie ook allemaal naar de appaloosa shows die de aphch dit jaar weer gaat organiseren.
Het zou leuk zijn als dit jaar deze shows nou eens hardstikke druk zouden worden.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:54

Wauw, die Echoes of Wizdom is gaaaaf :~
Westernjo, wat een leuke appie heb je!
Steaming, gaaf gezicht die stippelkontjes :j

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:30

Het zou idd leuk zijn als er wat meer mensen op de Appaloosa shows zouden komen. :j
Helaas, helaas mogen alleen Amerikaanse Appaloosa's meedoen, maar eens komen kijken is natuurlijk ook leuk ;) Er wordt trouwens ook wel eens een wedstrijd georganiseerd waar ook all breeds aan mee mogen doen, dus ook voor de NAS-jes etc.
Kijk hier maar eens voor de agenda: http://www.appaloosa.nl

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 07:51

wanneer is die appaloosa show en waar? wil best komen kijken :D

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:06

Mayflower schreef:
Zakdoekje? :=
Oei, daar zit wel heel veel Quaterbloed in idd.
Maar dat is ook wel logisch, toen destijds bijna alle Appaloosa's afgemaakt waren in de Burgeroorlog van Amerika, moest er toch weer gefokt worden en ja, wat zouden ze daar in Amerika nou voor gebruiken? De Quarter heeft het grootste stamboek ter wereld, het is vergelijkbaar met het Nederlandse KWPN ;)
Echte raszuivere Appaloosa's, rechtstreekse afstammelingen van de Nez Perce, bestaan volgens mij niet of nauwelijks meer :n

Nee hoor. Zit 100jr tussen ofzo. Toen die indianen verjaagd werden bestond de quarter nog helemaal niet. ;) de aphc is bovendien eerder opgericht dan de aqha.
Dat er later met quarters (ook al een mix van rassen op zich) gekruist is...

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:04

Westernjo, kijk op de link die Mayflower gaf bij de agenda. Daar staan alle wedstrijden en andere evenementen op.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:42

We hebben al 2 jaar niet deelgenomen, we komen meestal alleen op de najaarsshow, maar de laatste jaren nog minder tijd met de kleine jongen er bij en dochterlief de meeste tijd in Canada.
Hopen dat we dit jaar en komende jaren wat paardjes door ons gefokt op wedstrijden gaan zien, we hebben een paar futurity gerechtigde paarden binnen Nederland weten te verkopen aan mensen die er serieus mee aan het trainen zijn.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:14

Ik hoop het Steaming.
Ik zou het toch heel leuk vinden als het groepje appaloosabezitters dat ook daadwerkelijk naar wedstrijden gaat wat groter zal worden.

Als ik het hier zo lees zijn er genoeg mensen met appy's, alleen een klein deel daarvan zie ik maar op shows.

En het is helemaal niet eng hoor op shows, het is juist altijd hardstikke gezelllig. :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:15

zou dat misschien komen doordat er in europa vooral die nederlands gefokte lopen?
zoals ik nu een beetje meelees,heb ik niet de indruk met mijn stippen welkom te zijn.
en dat t voor meer mensen dan geld?

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:20

De rassenshows zijn voor de amerikaanse appaloosa's, daar mogen de nederlands gefokte inderdaad niet aan meedoen.

Maar ik zie dat je een ruin hebt; je zou natuurlijk net als Mayflower kunnen doen en hem in Amerika laten registreren. Dan mag je wel aan die shows meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:54

Wat houdt die Amerikaanse registratie precies in? Bij die van mij zit papier van de American Indian Horse Registry, maar ook een paspoort van het NAS. Ik heb me nooit echt verdiept in haar afstamming en papieren omdat het me niet echt interesseert. Ambitie om aan wedstrijden/shows mee te doen heb ik ook absoluut niet maar ik ben wel nieuwsgierig. ;)