[WN] Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:15

Pienb schreef:
ging om AQHA EK.
en nogmaals, de dierenarts was er iedere dag.
ze is in al die tijd echt niks tekort gekomen en heeft een heel mooi goed leven gehad.
daarbij is er ook een verschil tussen kreupel en kreupel. ze was niet echt kreupel (dat ze niet meer goed kon lopen) maar liep achter beetje raar met een been. kan et moeilijk omschrijven maar was iets waarvoor je echt goed moest kijken in de draf om het te zien.

En hier hebben we het dus over die dunne grens waar Robh het ook al over had.
En die dunne grens schuift steeds verder op naarmate mensen 'hoger' starten, meer op het spel staat en anderen het ook doen.
En dan krijg je dus ook van de "pardon verexcuseer het woord' kul-argumenten als van de DA mag het. Je hebt een eigen verantwoording en een paard dat 'raar loopt' hoort gewoon niet te starten. En al zeker niet op een EK. Vind ik.

Ik vind het ook slecht voor het beeld van de sport. Er lopen bij sommige onderdelen al net teveel paarden rond die net niet rad zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:25

pien, als jij schrijft dat ervoor gezorgd was dat jouw paard geen pijn had op dat ek, waar moet ik dan aan denken? Ik vind dat vreemd klinken.

quarterH

Re: Trainer Cleve Wells verliest AQHA Professional Horsemen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:26

anya:

ochja, als jij dat vind.
ik weet dat ik mijn paardje nooit wat heb misdaan en vind het erg bekrompen hoe je hier reageerd op een stukje tekst terwijl je er niet bij was.
en ja, als het om de gezondheid van mijn paard ging vertrouw ik de dierenarts meer dan mezelf aangezien hij niet voor niks zo lang heeft gestudeerd daarvoor en een top staat van dienst heeft.
tuurlijk was ik er zelf bij en had ik altidj nog nee kunnen zeggen.
ik sta achter mijn besluit wat ik toen heb gedaan en weet dat het paardje niks tekort kwam.

rij jij nu estern met een ZWEEP op je profiel??

sflj: zoals gezegt, ik ga er hier niet verder op in, daarop zul je me op mijn woord (of geschrift :-)) moeten geloven dierenarts was er iedere dag. of niet, your choice.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:29

Ja eerlijk gezegd heb ik die vraag maar niet gesteld.
Want ik denk dan aan zenuwsnede. Dat is de enige reden waarom een paard niets kan voelen en toch onregelmatig zijn.

Al het andere is pijnonderdrukking met medicijnen.

Haha en dan een persoonlijke aanval op een zweepje?
Ja ik rij als ex-dressuurruiter met een zweepje. En zoals je ziet zonder sporen.
Natuurlijk kun je ook een zwiepje met de teugels geven... ik prefereer een zweepje.
Heeft ook te maken met mijn beperking (chronische lyme, ik heb wegens spierproblemen te weinig been, waardoor ik niet meer been dan geven dan zeer beperkt, dan tik ik bij).
voldoende toegelicht?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:31

het was geen aanval maar een vraag/opmerking :-)
en ja, voldoende toegelicht.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:26

pffff. de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

ik geloof dat PienB de juiste keuze heeft gemaakt, en ik zou zelf ook eerder het oordeel van een da geloven dan mijn eigen.

niemand kent zijn eigen paard beter als jij zelf. als zij zegt, ze had geen pijn, had ze geen pijn.. klaar.

en om nou modder te gaan gooien omdat anya met een zweep rijdt.. vind ik dan ook wel weer kinderachtig.

iedereen heeft altijd wel commentaar op een ander, maar kijk eerst eens kritisch naar jezelf?

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:26

Pienb schreef:
San1978: dat met de nek kapot spuiten? ik eerder ook niet. kwam een nieuwe installer die het paardje net van een grote pleasure stal in duitsland had gekocht. onze dierenarts (jawel, dezelfde) moest enten ofzo en die dag meteen dat haar nek gespoten was (staart trouwens ook). Paardje is toen meteen teruggegaan naar die grote pleasure stal (die trouwens het paardje ook net uit amerika hadden en beweerden dit niet te weten)

Ik ben nog steeds lichterlijk in shock... zowel over het inspuiten van staart en hals als het paard met zijn hoofd omhoog binden. Ik vond Pleasure altijd het toonbeeld van rust en het absolute bewijs dat ruiter en paard één kunnen worden maar ik ga er nu helaas met hele andere ogen naar kijken.

Dit wil je toch niet? Op die manier wil je toch geen westrijd winnen? Je wil toch niet concurreren met ruiters die deze praktijken toepassen of ze nu wel of niet ? Bah, één grote fake. Hulde aan de mensen die een prachtig mooi plaatje kunnen neerzetten zonder dat zij zich hoeven te verlagen tot dit soort praktijken.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:27

Je zou verbaasd staan wat mensen die voor het geld...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:33

Triest, ik heb toch altijd gedacht dat mensen in dit soort takken van de sport niet alleen voor de winst gaan. Waarschijnlijk erg naief bedacht van mij (loop dan ook nog niet zo heel lang mee).

In mijn ogen zijn het absolute nobody's. :r

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:48

tja en dan gebeurd er vast nog veel achter de gesloten deuren waar je geen idee van hebt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:38

San: nja...naief...uiteindelijk is het wel naief, maar opzich is de gedachte wel mooi ;) Helaas is het anders en ja, ook in de pleasure zie je gruwelpraktijken...ik denk in elke tak van sport.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

Haha ik kom nu een beetje over alsof ik de afgelopen tijd onder een steen hem gezeten hè :D (ik kijk graag naar het kleine huis op de prairy).

Laat mij dan maar lekker recreatie ruiter zijn en af en toe eens een onderling wedstrijdje starten. Ik heb nogal een groot rechtvaardigheid gevoel en zou hier echt niet mee om kunnen gaan.

[maar volgens mij is dit nu inmiddels een beetje off-topic]

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:48

In duitsland had je een hengst, charcool. Super mooie hengst goede pap enz. Maar, totaal geschift. Bij live dekken was ie wastgebonden aan een traktor en 2 man erbij met ketting over en onder de neus zodat hij de merrie (en mensen eromheen) niet verkrachte of vermoorde.
Toen ging hij uiteindelijk toch maar in training... Bij george marschalani.
Het verhaal is dat hij met het paard een hal in is gegaan en daar 2 dagen is geweest zonder iemand erbij.
Een paar weken later was hij zo mak als een lammetje.
Je wilt niet weten wat daar is gebeurd maar die hengst is dus echt gebroken. Liep daarna super mee en niet meer te herkennen, ook met anderen dan de trainer

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:50

Pienb, dit dient een volkomen ander doel dan je paard z'n nek platspuiten zodat 'ie mooi loopt op een wedstrijd of zijn hoofd omhoog binden zodat hij tijdens de wedstrijd zelf zijn hoofd mooi naar beneden doet.

Echt een vergelijking van helemaal niks !

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:54

Vind ik ook geen vergelijking, dat is in de salami of breken...

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:00

O, en dat verandert de zaak??
Duidelijk geen ''studmaterial''
Cullen die handel (en dat is dus in dit geval castreren). ;)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:01

Heeft niks te maken met het stukspuiten van de nek en staart...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:07

Ik zeg niet dat ik het eens ben met wat er met die hengst is gedaan ik zeg alleen dat het totaal geen vergelijking is. Dient een paard zijn nek slap spuiten of zijn hoofd omhoog binden nog een ander doel dan mooi op een wedstrijd lopen en daarmee de pot binnen halen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:22

Was ook alleen bedoeld als voorbeeld va wat er achter gesloten deuren gebeurd waarvan je niet wilt weten hoe en wat.....
En was inderdaad laatste kans voor de slager kwam.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:11

Castreren was geen optie?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:29

Miryamk schreef:
Castreren was geen optie?

Verdient niet genoeg gok ik zo..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:33

Hahaha hoezo voorordelen en zwartkijkerij?
Volgens mij is ie ook gecastereerd maar weet ik net meer zeker ik zou zeggen ziek t op bij aqha site, hij heet charcool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:36

En is dit verhaal over George Maschalani "van horen zeggen" of was je er zelf bij? Ik vind dit een beetje zwartmakerij eerlijk gezegd...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:57

ik was er niet bij nee, niemand volgens mij, heb het paard wel voor en na meegemaakt.
is helemaal niet als zwartmakelijk bedoeld hoor!! is ook een heel bekend verhaal in de 'scene' (dqha).

ik vind het wel stoer, de hengst die niet te temmen was is getemt. dus is eerder bedoeld als reclame voor als je een onhandlbare hebt :-)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:01

Hmm...ik weet het niet...
Ik zou wel willen weten hoe hij dat gedaan heeft...

Een paard keihard breken kan iedereen.....dat is geen kunst.