Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pienb schreef:i like de alternatieve manieren, laat het het paard maar zelf uitvogelen ipv hem de dwingen, trekken, duwen of lief vragen of die niet asjeasjeasjelieft.....

Pienb schreef:ik weet dat ik nu weer geen vrienden maak maar ik vind met 2 jaar inrijden echt geen probleem als het maar ok gebeurd.
johanna29 schreef:western beter voor je paard, NEE echt niet. Als ik western met Lacy zou hebben gereden was ze al helemaal KAPOT geweest. Ik heb haar als 18 jarige met een ernstige blessure (tgv reining!!!!) kocht. Ben gewoon gaan paardrijden en ben voorwaarden aan het creeren in de training om haar werkelijk verzameld aan een losse te te kunnen rijden. Ze is inmiidels 21 jaar en superrrrrr fit en niet meer kreupel of onregelmatig. Nee, westernrijden geef mijn bakje met voer maar aan Fikkie.
Vind alleen de onderdelen en de patterns erg leuk maar veder is western rijden niks meer dan "hoe help ik mijn paard zo snel mogelijk mentaal en lichamelijk aan gort!!!!!!!! "
Met vr.gr. Johanna Vellinga
johanna29 schreef:maar veder is western rijden niks meer dan "hoe help ik mijn paard zo snel mogelijk mentaal en lichamelijk aan gort!!!!!!!! "
Romkabouter schreef:Pienb schreef:i like de alternatieve manieren, laat het het paard maar zelf uitvogelen ipv hem de dwingen, trekken, duwen of lief vragen of die niet asjeasjeasjelieft.....
Vastbinden is geen vorm van dwingen bedoel jePienb schreef:ik weet dat ik nu weer geen vrienden maak maar ik vind met 2 jaar inrijden echt geen probleem als het maar ok gebeurd.
Tja...... laat maar ook

johanna29 schreef:western beter voor je paard, NEE echt niet. Als ik western met Lacy zou hebben gereden was ze al helemaal KAPOT geweest. Ik heb haar als 18 jarige met een ernstige blessure (tgv reining!!!!) kocht. Ben gewoon gaan paardrijden en ben voorwaarden aan het creeren in de training om haar werkelijk verzameld aan een losse te te kunnen rijden. Ze is inmiidels 21 jaar en superrrrrr fit en niet meer kreupel of onregelmatig. Nee, westernrijden geef mijn bakje met voer maar aan Fikkie.
Vind alleen de onderdelen en de patterns erg leuk maar veder is western rijden niks meer dan "hoe help ik mijn paard zo snel mogelijk mentaal en lichamelijk aan gort!!!!!!!! "

Paintlinger schreef:Ik wordt altijd zo misselijk van die vooroordelen....
Generaliseer er maar een eind op los hoor.....maar er zijn ook mensen die het allemaal zo goed mogelijk proberen te doen........

johanna29 schreef:Je bent van harte welkom hoor Miss PK!!!
Wordt erg moe van dat getik, gevlos, het ruk/pluk, paarden opbinden, geintimideerde paarden enz. En ja, dat is wat in Deurne helaas gepredikt wordt en in de wedstrijdsport mee weg komt! Dit heeft helemaal niks met generaliseren te maken maar het zijn gewoon feiten die je kunt constateren al je je er voor open stelt en in verdiept!
Einde bericht!
Met vr.gr. johanna vellinga
johanna29 schreef:Wordt erg moe van dat getik, gevlos, het ruk/pluk, paarden opbinden, geintimideerde paarden enz. En ja, dat is wat in Deurne helaas gepredikt wordt en in de wedstrijdsport mee weg komt!
storrum schreef:johanna29 schreef:Wordt erg moe van dat getik, gevlos, het ruk/pluk, paarden opbinden, geintimideerde paarden enz. En ja, dat is wat in Deurne helaas gepredikt wordt en in de wedstrijdsport mee weg komt!
Ik kan me écht niet voorstellen dat dat in Deurne "gepredikt" wordt. Volgens mij heb JIJ een gekleurde bril op.