[WN] Man en paard noemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Man en paard noemen - gewenst of niet

Poll eindigt op

Ja ik vind dat duidelijk moet zijn wie er ergens mee bedoeld wordt, zonder betutteling/ingrijpen van een Moderator, maar wel binnen de grenzen van het toelaatbare.
52 (53%)
Nee ik vind de situatie zoals hij nu is bevredigend en begrijp goed dat je openlijk personen niet kunt schaden. Moderators zijn ervoor om dit af te vangen.
41 (42%)
Ik weet het niet c.q. heb geen mening
4 (4%)

Totaal aantal stemmen: 97

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 21:16

westernworld schreef:
dance on the oldfashion way when you stay on your horse,and jogging along,think of the time you held you on the one you love,then he kickt you of his back,you must start from the ground, put a coin in his ass and sing,riding de rainbow,on the highwayway to happiness.
rinus

We hadden nog zooooooooo gezegd: GEEN DRANK Haha! Haha! Haha! Haha!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 22:38

Néééé joh, dat waren misschien toch de hormonen

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:34

Ik heb het eerste gekozen. De toelichting daarbij is wanneer men positieve berichten kan plaatsen over trainers/instructeurs denk ik, dat heel veel mensen die nog veel moeten leren daar wat aan kunnen hebben.
Maar zit je achter je pc en kan je niks positiefs bedenken blijf dan helemaal weg op het western forum niemand heeft er wat aan en vaak moet je eerst toch bij jezelf te raden gaan. Of vraag even aan de persoon in kwestie (en dan bedoel ik niet omstanders of vage bekenden) wat er precies waarheid van is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:45

Roos1 schreef:
Ik heb het eerste gekozen. De toelichting daarbij is wanneer men positieve berichten kan plaatsen over trainers/instructeurs denk ik, dat heel veel mensen die nog veel moeten leren daar wat aan kunnen hebben.
Maar zit je achter je pc en kan je niks positiefs bedenken blijf dan helemaal weg op het western forum niemand heeft er wat aan en vaak moet je eerst toch bij jezelf te raden gaan. Of vraag even aan de persoon in kwestie (en dan bedoel ik niet omstanders of vage bekenden) wat er precies waarheid van is.

Dus je mag alleen maar aardige dingen zeggen anders mag je hier niet komen..... zo hee.... *LOL*

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:52

Citaat:
Maar zit je achter je pc en kan je niks positiefs bedenken blijf dan helemaal weg op het western forum niemand heeft er wat aan en vaak moet je eerst toch bij jezelf te raden gaan.

Ben ik toch niet helemaal met je eens. Iedereen heeft wat aan opmerkingen van een ander zowel positief als negatief.
Hoe je de dingen opvat en wat je ermee doet is toch aan jezelf en je eigen gezonde verstand!!

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:14

Dus je mag alleen maar aardige dingen zeggen anders mag je hier niet komen..... zo hee....

Misschien was het een beetje zwart wit gesteld, maar het is allemaal OK totdat je zelf aan de schandpaal komt en dan is het niet meer leuk. Op het moment dat je iets negatiefs over iemand zegt kwets je daar iemand mee... of de persoon om wie het gaat of anderen die wel wat aan die trainer heeft... En er zijn weinig mensen die hier te kennen hebben gegeven dat ze negatieve kritiek kunnen hebben....(helaas)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:20

Roos1 schreef:
En er zijn weinig mensen die hier te kennen hebben gegeven dat ze negatieve kritiek kunnen hebben....(helaas)

Nou ja dat zegt meer over hen dan over degene die negatief doet. Als je je in het echte leven ook op die manier van alle onaardigheden zou kunnen onttrekken zou het een stuk eenvoudiger zijn, maar zo werkt het niet.

En misschien kijken die klanten van de negatief besproken trainers eens wat beter naar wat er aan de hand is. Waar rook is , is vuur.

En als het helemaal belachelijk is, wat er over iemand gezegd wordt, dan hoef je je er al helemaal niks van aan te trekken.

wat mij bijvoorbeeld bij horses.nl opviel, is dat degene van de slechts besproken stal het hardst riepen dat er niks aan de hand was en dat het kwaadsprekerij en weet ik veel wat allemaal niet was, dat zegt ook wel iets....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:21

Roos1 schreef:
Dus je mag alleen maar aardige dingen zeggen anders mag je hier niet komen..... zo hee....

Ik ben er ook nog steeds Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:26

Blaze"]
[quote="cer schreef:

Ik ben er ook nog steeds Cool
[/quote]

Ja maar jou berichten snap ik toch niet.... Knipoog

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:34

wat mij bijvoorbeeld bij horses.nl opviel, is dat degene van de slechts besproken stal het hardst riepen dat er niks aan de hand was en dat het kwaadsprekerij en weet ik veel wat allemaal niet was, dat zegt ook wel iets....
Citaat:

Ik begrijp je niet helemaal, misschien zit ik er naast, maar iemand die vaak op een bepaalde stal komt, ziet die juist niet beter wat er gaande is, of de mensen die hun info van (beperkte) bronnen via Internet krijgen?

Of is het de moeite als je geïnteresseerd bent in de desbetreffende trainer die persoon zelf op te bellen voor de informatie wat je graag zou willen weten.

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:35

Hierboven is dus de bovenste de quote haha

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:40

Roos1"]
Ik begrijp je niet helemaal, misschien zit ik er naast, maar iemand die vaak op een bepaalde stal komt, ziet die juist niet beter wat er gaande is, of de mensen die hun info van (beperkte) bronnen via Internet krijgen?
[/quote]

Nou (ik snap jou zin ook niet helemaal maar goed Knipoog )
het kan natuurlijk ook nog een keer zo zijn dat mensen die vaak op een bepaalde stal komen, een beetje blind zijn voor de omgeving, en blind hun trainer aanhangen. En dus niet openstaan voor kritiek en direct alles afdoen als laster.

Mensen die af en toe ergens komen, maar toch misstanden zien (niet via internet, maar IRL) kunnen dan best gelijk hebben. En logisch dat zij dan niet meer op die stal komen.

[quote="Roos1 schreef:
Of is het de moeite als je geïnteresseerd bent in de desbetreffende trainer die persoon zelf op te bellen voor de informatie wat je graag zou willen weten.

Hahaha ja ik ga een louche autohandelaar bellen met de vraag of hij wrakken verkoopt als goeie karren. Wat zal hij zeggen dan?

Roos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:51

Citaat:
Hahaha ja ik ga een louche autohandelaar bellen met de vraag of hij wrakken verkoopt als goeie karren. Wat zal hij zeggen dan?

Maar kijk dat is het juist je weet helemaal niet wat voor auto's hij heeft staan tenzij je er geweest bent of hem erover gebeld hebt.

Of je gaat er al bij het eerste gerucht van uit dat hij louche is maar dan heb je waarschijnlijk ook niet echt hard een trainer nodig.

Voor de duidelijkheid: ik ben absoluut van mening dat er veel slechte trainers in NL rondlopen en zou dat dus graag gefilteerd zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 13:52

Cer schreef:

Ik heb eens ergens gelezen dat de paardehandelaars van vroeger de autohandelaars van nu zijn Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:02

Roos1"]
Maar kijk dat is het juist je weet helemaal niet wat voor auto's hij heeft staan tenzij je er geweest bent of hem erover gebeld hebt.

Of je gaat er al bij het eerste gerucht van uit dat hij louche is maar dan heb je waarschijnlijk ook niet echt hard een trainer nodig.
[/quote]

Nee daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat mensen die wel degelijk bij die stallen/trainers geweest zijn, en daar misstanden hebben gezien, ook wel eens gelijk kunnen hebben als ze dat melden. En dat er dan door de 'vaste' klanten allerlei excuusjes worden verzonnen om die misstanden recht te praten. Of er wordt ronduit gezegd dat het niet bestaat. Dus als je dat op internet zou melden, kunnen mensen zelf bepalen of ze gaan kijken, en misschien zijn er mensen die hun eigen trainer iets nauwkeuriger gaan bekijken.

[quote="Sugarmiss schreef:
Ik heb eens ergens gelezen dat de paardehandelaars van vroeger de autohandelaars van nu zijn

Is het niet omgekeerd?? Mij lijkt het dat er wat slimme piepels zijn die door hebben dat er in de Quarterbizz een hoop geld verdient kan worden aan nietsvermoedende enthousiastelingen... Oei, moet ik ook es over gaan denken, zit in de verkeerde handel Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 14:15

Cer schreef:
Mij lijkt het dat er wat slimme piepels zijn die door hebben dat er in de Quarterbizz een hoop geld verdient kan worden aan nietsvermoedende enthousiastelingen... Oei, moet ik ook es over gaan denken, zit in de verkeerde handel Haha!

Ik ken wel iemand die ook $$-tekens in zijn ogen kreeg bij het zien van die prijzen. Hij kocht vervolgens een Quarter (met papier) op de paardenmarkt Verward . Bleek er 3-dubbel Impressive in te zitten. En ja je raad het al... Verdrietig

Overigens is het opmerkelijk dat er toch nog steed stemmen bij komen.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 21-03-03 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:18

...en sinds de quarter-, painthorse en appaloosa industrie ook weer omgegekeerd!!
Handel is handel, is het geen auto dan is het een paard, net wat je tegenkomt.

Het lijkt me een goede zaak, als je negatieve of positieve dingen wilt aankaarten, dit beslist je eigen ervaringen zijn en niet die van horen zeggen of van internet te plukken. Dat zal niet meevallen, want door slechte ervaringen kunnen emoties een grote rol gaan spelen, dus proberen dit op een zakelijke manier te brengen. Door ik heb gehoord van..of ik heb gelezen in.. daar kan niemand iets mee. Dat wordt dan een vaag verhaal en kan inderdaad van een mug een olifant worden gemaakt en dat was juist niet de bedoeling.
Door je eigen ervaringen en indrukken te bediscussieren, kunnen degenen die, zeg maar zoekende zijn er eventueel een voordeel mee doen. Het tweede punt is dat een opeen stapeling van veel mensen met veel slechte ervaringen over een bepaalde manege, trainers/-sters daarvoor kunnen zorgen dat het niveau omhoog gaat van de aangeboden trainingen.

Dat stallen/maneges waarover geen positieve berichten naar buiten komen heel hard roepen dat er niks aan de hand is, lijkt me wel duidelijk. Zij zullen juist het allerhardst schreeuwen.

Negatieve kritiek is natuurlijk niet leuk, zeker niet als je daar je zo makkelijke en goed betaalde broodwinning plotseling ziet verdwijnen. Jammer dan, wordt dan maar weer autohandelaar zou ik zeggen, of ga echt werken.

Het is inderdaad zaak het kaf van het koren te scheiden. Dat er dan nog maar weinigen over zullen blijven in eerste instantie is wel duidelijk, tenminste als het op die manier aangepakt gaat worden. Anders duurt het zeker iets langer met nog weer meer gefrustreerde beginners op westerngebied die door veel schade eerst wijs moesten worden.

Nu moeten we er niet van uitgaan dat er alleen maar negatieve kritiek geplaatst gaat worden, wat zeker wel de overhand zal hebben, maar ook positieve geluiden.

Negatieve kritiek is vlgns. mij echter niet hezelfde als onaardige dingen zeggen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:22

Over onaardig zijn wil ik nog even een voorbeeld toevoegen.

Iemand vraagt hier op dit forum of iemand nog een tegoed heeft bij de AQHA. Het was de voorlaatste dag van de maand. Ik heb me gemeld dat ik nog de volle $10,00 had en die ter beschikking stelde. Wat gebeurde er. Juist geen reactie. Dat is pas onaardig. Zeg dan even dat je voorzien bent of zoiets.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:37

Dance schreef:

Iemand vraagt hier op dit forum of iemand nog een tegoed heeft bij de AQHA. Het was de voorlaatste dag van de maand. Ik heb me gemeld dat ik nog de volle $10,00 had en die ter beschikking stelde. Wat gebeurde er. Juist geen reactie. Dat is pas onaardig. Zeg dan even dat je voorzien bent of zoiets.

Oh, ja, bedankt, dat was ik....
Nou ja ik kan het alsnog wel even toelichten... Ik had inderdaad al een bod van iemand gehad, die iets opgezocht heeft waarna ik weer verder moest met invullen van de informatie. Jouw berichtje heb je op donderdagavond geplaatst, ik kijk meestal op bokt op mn werk, dus heb dat niet gezien. Vrijdag was ik vrij.. Ik zag het dus maandag pas (voor zover het topic al niet erg naar beneden was gezakt), wat alweer een nieuwe maand was en had dus zelf weer 10 research dollar op de rekening.

Maar in ieder geval ONTZETTEND bedankt voor je aanbod!! Ik vind het echt heel aardig van je, en enorm vervelend voor je dat je nu met die 10 dollar bent blijven zitten op die laatste dag...

Aragorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 14:44

Citaat:
Dance schreef:

Oeps...vind dit berichtje ook niet echt aardig en volgens mij is dat meer iemand een schop te geven over iets waar het hier helemaal niet om gaat!!!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 14:50

Dit had idd per PB gekunt.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:32

Het goede bewijs dat je zelfs geen voorbeeld mag geven over wat onaardig zijn kan betekenen , zonder een naam te noemen, zonder ook maar een tip richting vrager. Het zijn er tenslotte wel meer die hier om vragen.

HET WAS ALLEEN MAAR EEN VOORBEELD!!!!!

Cer was helemaal niet nodig je bekend te maken hoor, ik was en ben daar absoluut niet kwaad om. Als je weer wat nodig hebt, even vroeger melden dan, ok?
En beste Aragorn, jouw bericht begint dus precies hoe het niet moet beginnen. Ik heb niet geschopt en ben dat ook niet van plan te doen.

Ik wilde dus alleen maar een verschil duidelijk maken over negatieve beoordelingen en wat onaardigs. Dat is een levensgroot verschil. Én ik heb dus een eigen ervaring neergezet en verder niks.

Cer, je hebt dus gelijk, als je ook maar iets wat naar "onaardig" riekt aankaart ga je al in de ban.

Een Aragorn, ook jij bent anoniem!!! Heel onaardig opgemerkt misschien, maar wel waar. Als je nog wat hebt, volg dan de raad van SM, stuur me een PB, maar maak jezelf dan wel bekend, zoals het hoort.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 16:48

Even geheel off-topic:

Dance"]
Het goede bewijs dat je zelfs geen voorbeeld mag geven over wat onaardig zijn kan betekenen , zonder een naam te noemen, zonder ook maar een tip richting vrager. Het zijn er tenslotte wel meer die hier om vragen.
[/quote]

Ja dag Dance, ben je nou echt zo naief... Trouwens, het hele topic is gewoon op te vragen en door te lezen voor iedereen die dat wil. Ik heb het er zelf ook even bijgezocht om zeker te zijn van mn antwoord.

[quote="Dance"]

HET WAS ALLEEN MAAR EEN VOORBEELD!!!!!

[/quote]

Het was een voorbeeld wat geheel niet relevant was voor het onderwerp, maar blijkbaar zat het je toch dwars dat je het nu nog oprakelt...

[quote="Dance"]
Cer was helemaal niet nodig je bekend te maken hoor, ik was en ben daar absoluut niet kwaad om. Als je weer wat nodig hebt, even vroeger melden dan, ok?
[/quote]

Ik heb me nergens voor te schamen dus durf mezelf best bekend te maken (voor wat betreft dat onderwerp dan). Ik zeg zelfs IN dat topic dat ik zal wachten tot volgende maand, zelfs nog voor jouw aanbod. Jij kan er dan wel niet kwaad om zijn, maar ik vind het knap banketstaaf.

[quote="Dance"]
En beste Aragorn, jouw bericht begint dus precies hoe het niet moet beginnen. Ik heb niet geschopt en ben dat ook niet van plan te doen.
[/quote]

Nou, ik voel me wel aangesproken, dus dat is maar net hoe je het opvat. Jammer hoor, ik had het iets volwassener ingeschat allemaal, foutje... En dan over iets als 10 dollar op een aqha account, waar maak je je druk om?

[quote="Dance"]
Cer, je hebt dus gelijk, als je ook maar iets wat naar "onaardig" riekt aankaart ga je al in de ban.
[/quote]

In de ban.. in de ban.. Wie heeft het hier over een ban?? Volgens mij heeft SM geen bans uitgedeelt, maar het zal goed kunnen dat het alsnog gaat gebeuren, wie em krijgt laat ik in het midden...

[quote="Dance schreef:
Een Aragorn, ook jij bent anoniem!!! Heel onaardig opgemerkt misschien, maar wel waar. Als je nog wat hebt, volg dan de raad van SM, stuur me een PB, maar maak jezelf dan wel bekend, zoals het hoort.

Waar staat dat je jezelf bekend moet maken?? Volgens mij zegt Aragorn niets over anoniem zijn....

On topic. Negatieve ervaringen melden wordt door sommige gezien als onaardige dingen zeggen. Zie bovenstaande... jij geeft een negatieve ervaring met iemand weer, ik vind dat nogal onaardig. Haha!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:03

Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:05

dance heb je hem nog niet uitgeprint?
of alleen niet opgehangen??
lees en wordt rustig

rinus