[WN] western manege in Den Haag.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: western manege in Den Haag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:17

interessant topic. Was eigenlijk van plan om deze week eens te bellen omdat ik daar een proeflesje westernrijden wilde gaan nemen. Ik ga daar binnenkort zelf wel kijken omdat ik zelf een oordeel wil vormen. Maar weet n.a.v van dit topic eigenlijk al zeker dat ik daar toch maar niet zal gaan rijden omdat ik niet bij een manege wil rijden die hun paarden niet lekker buiten laten lopen. Bij mijn huidige manege komen de paarden ook amper buiten, daarom ga ik binnenkort ergens ander lessen. Voor mij zelf kan ik het niet langer verantwoorden dat ik me een paardenliefhebber noem en rij op een manege waar paarden geen eens lekker buiten kunnen lopen. Ik ga denk ik ook eens kijken bij die in voorschoten.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:17

lifaya schreef:
Is dat daar in de buurt bij Pathé? ben er 1 x geweest om te kijken, erg donker, maar ze hebben wel een paar buitenstallen, daar zaten wel erg leuke paardjes in, maar het blijft er super donker en ongezellig uitzien.

Gelukkig is die stal inmiddels gesloten. Wat daar gebeurde, kon het daglicht niet verdragen :n

Citaat:
Erg jammer, maar dat is de randstad!

Onzin. Ik woon ook in hartje randstad, maar heb mijn paard wel het hele jaar door op het land. En nee, ik heb geen geldboom zoals iemand eerder in het topic suggereerde. Als je echt wilt dat je paard buiten staat, dan is er zeker iets te vinden.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:24

Rondom Den Haag zitten ook leuke stallen, waar de paarden geregeld buiten lopen. En daar betaal je absoluut geen kapitaal. Wel heb je dan vaak alleen een buitenbak, maar ook dat went vanzelf.

diandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:45

Ik rij hier nu sinds oktober vorig jaar. Kom van een andere manege vandaan en vergeleken met deze manege zijn de mensen met eigen paard veel gezelliger. Ze zijn niet zo hoogmoedig van kijk eens ik heb een eigen paard.
Krijg op vrijdagavond van verschillende mensen les waardoor je steeds weer wat bij leerd. Ben druk bezig mijn Engelse rijstel af te leren.
De paarden zijn vriendelijk en staan er goed bij.
Mensen zijn vriendelijk en gastvrij.
Dus als je er jaren niet meer ben geweest zal ik toch eens gaan kijken.

Marjel *D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:20

mensen die western rijden hebben tenminste niet zo een kapsones ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:35

... Ik ken er anders genoeg! ;) denk dat dat dus niet zoveel met de discipline te maken heeft.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:43

in mijn omgeving dan hé (het Gooi) waar de dressuur nog de overhand heeft hihihihi...
Laatst bijgewerkt door Popstra op 16-08-09 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:45

diandra schreef:
Ik rij hier nu sinds oktober vorig jaar. Kom van een andere manege vandaan en vergeleken met deze manege zijn de mensen met eigen paard veel gezelliger. Ze zijn niet zo hoogmoedig van kijk eens ik heb een eigen paard.
Krijg op vrijdagavond van verschillende mensen les waardoor je steeds weer wat bij leerd. Ben druk bezig mijn Engelse rijstel af te leren.
De paarden zijn vriendelijk en staan er goed bij.
Mensen zijn vriendelijk en gastvrij.
Dus als je er jaren niet meer ben geweest zal ik toch eens gaan kijken.

Marjel *D

Idd. Gaat er bij ons op stal hartstikke gezellig aan toe ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:53

Ik heb er jaren geleden ook gereden, ik kom ze nu wel eens tegen als ik buiten rijd. Ik reed altijd op Dock of Rocky. Ga misschien ook nog wel eens een keertje kijken hoe het er nu is. Ben benieuwd.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:03

Dock of Rocky? Is dat de paintmerrie? :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:31

Dock de paintmerrie, ik weet ook nog dat Specially sweet, Skipper, Sissy, sunflower er ook stonden. Op Rocky heb ik ook nog gereden. Dat was een klein beestje

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:33

Dock, Skipper en Sissy zijn er helaas niet meer.. ;(
Specially Sweet, Sunflower en Rocky ken ik niet meer. Maar van bovenstaande paarden weet ik dat ze nu voor altijd over de groene weides rennen..

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:01

Over de weide gang: er is echt wel wat te vinden hoor, in de randstad! Ik wil mijn paard perse buiten hebben staan en via via heb ik een stal gevonden die weidegang bied en tegelijkertijd op rij-afstand van madepolder ligt! Zo staat mn paardje dus de hele dag buiten en kan ik lessen op de madepolder :D

mistercooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:02

met rij afstand bedoel ik wel dan ik op mn paard, niet ik in de auto ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:26

mistercooper schreef:
Over de weide gang: er is echt wel wat te vinden hoor, in de randstad! Ik wil mijn paard perse buiten hebben staan en via via heb ik een stal gevonden die weidegang bied en tegelijkertijd op rij-afstand van madepolder ligt! Zo staat mn paardje dus de hele dag buiten en kan ik lessen op de madepolder :D

Zo kan het dus ook toppie hoor. Jij kiest tenminste wel voor je paard.
Ik vind het geen excuus dat er geen weidegang is. Die is ook in de randstad echt wel te vinden hoor. Als je maar zoekt.
Ik heb zelf jaren in de randstad gewoont en paardjes hadden gewoon een weidegang punt uit.
Diep triest als je je paard alleen maar op stal hebt staan :(

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:32

Op Skipper kreeg ik jaaaaaaaren (1992 geloof ik) geleden m'n eerste westernles. Lekker in de buitenbak, binnen bestond nog lang niet :D

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:31

Nou Zeeuwtje68, dan vind je mij dus dieptriest. Dankje.. :)
Jij denkt dus dat ik nog nooooit land heb gezocht voor mijn paard? Dat ik geen advertenties heb geplaatst, rondgereden om te zoeken, mensen gebeld om via via te regelen?

EeCee: Skipper was lief! :D Schattige oren he! :+:

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:32

Zeeuwtje68 schreef:
mistercooper schreef:

Zo kan het dus ook toppie hoor. Jij kiest tenminste wel voor je paard.
Ik vind het geen excuus dat er geen weidegang is. Die is ook in de randstad echt wel te vinden hoor. Als je maar zoekt.
Ik heb zelf jaren in de randstad gewoont en paardjes hadden gewoon een weidegang punt uit.
Diep triest als je je paard alleen maar op stal hebt staan :(

Helemaal mee eens.... ook altijd in de Randstad gewoont tot 2 jaar geleden en ja hoor.... altijd stond mijn paardje buiten!! :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:04

[quote="TiaraBungy"]Nou Zeeuwtje68, dan vind je mij dus dieptriest. Dankje.. :)
Jij denkt dus dat ik nog nooooit land heb gezocht voor mijn paard? Dat ik geen advertenties heb geplaatst, rondgereden om te zoeken, mensen gebeld om via via te regelen?

Ja als je paard alleen maar eruit komt om bereden of dergelijke te worden, vind ik het geen paardwaardig bestaan en dus dieptriest.
Elk paard hoort te kunnen grazen en lopen in de wei of evt een paddock. Sorry hoor maar ik vind het dus echt niet kunnen.
Zo zou ik dus geen paard willen houden, zou me rotschamen voor mijn paardje. Maar vertel eens hoelang staat je paard op stal per dag ong?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:35

Hier in Den Haag is het gewoon moeilijk om een weiland te vinden. Tiara is niet de enigste die een weiland heeft gezocht, het is triest. En als er misschien een weiland is, word dat weer weggebroken omdat ze er zo nodig huizen op moeten bouwen. Dat er nou volop wei in Zeeuws Vlaanderen is enzo en dat jij je paardjes bij je huis hebt staan, is een ander verhaal. Ik ken Zeeuws Vlaanderen( heb er 10 jaar gewoond) maar dan nog hoef je haar zo niet te noemen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:40

In DH centrum is idd geen land te vinden. Ga je meer naar de buitenwijken/dorpen erom heen is er genoeg land te vinden hoor ;) Daar hoef je niet voor naar Zeeuws Vlaanderen ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:48

Precies, maar om nou iemand dieptriest te noemen... dat vind ik pas triest... ;)

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:57

Ik noem iemand niet dieptriest. Hoe kom je daar nou weer bij??
Ik vind de manier waarop haar paard staat dieptriest dat is heel wat anders. En mijn adres heeft hier niks mee te maken.
Ik vind dus alle paarden die hun leven moeten slijten op stal triest!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:01

LovingTweety schreef:
In DH centrum is idd geen land te vinden. Ga je meer naar de buitenwijken/dorpen erom heen is er genoeg land te vinden hoor ;) Daar hoef je niet voor naar Zeeuws Vlaanderen ;)

Dat bedoel ik dus maar. Zoek eens verder dan je neus lang is.
Of neem gewoon geen paard. En ik ben naar hier toe verhuist ook voor mijn paarden, al had ik waar ik stond ook land hoor bij mijn pensionstalling. Zonder wei geen paard simpel zat. ;)
Een stalpaard is geen paard imo maar een robot die er alleen uit komt als baasje dat zegt, meer niet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:05

purny schreef:
Hier in Den Haag is het gewoon moeilijk om een weiland te vinden. Tiara is niet de enigste die een weiland heeft gezocht, het is triest. En als er misschien een weiland is, word dat weer weggebroken omdat ze er zo nodig huizen op moeten bouwen. Dat er nou volop wei in Zeeuws Vlaanderen is enzo en dat jij je paardjes bij je huis hebt staan, is een ander verhaal. Ik ken Zeeuws Vlaanderen( heb er 10 jaar gewoond) maar dan nog hoef je haar zo niet te noemen.

Hallo dat heeft niks met Zeeuws Vlaanderen te maken hoor. Overal waar ik heb gewoond (dus ook in de randstad bv Zoetermeer, Dordrecht enz) had ik wei zonder wei geen paard. Dat kan ik mijn paard dus niet aandoen. Sorry maar zo denk ik er nou eenmaal over.