[WN] Ook nog mensen met Quarter Horses??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:01

Pienb schreef:
ik snap m niet... HA van wat?

Als je op een duitse stal hebt gestaan dan moet je het weten. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:05

Ze bedoelen "Hässlich"...
dus het moet Hä zijn... :Z

quarterH

Re: Ook nog mensen met Quarter Horses??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:07

huhm..... klopt inderdaad! toch noemden we ze altijd HEWa, of het klinkt als HeWa maar schrijft HäWa, dat zal het wel zijn haha!!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:18

Pienb schreef:
wat is er mis met een beetje geloof en vertrouwen in jezelf?

Nee daar is niets mis mee.
Maar wel met het beledigen en neerhalen van anderen die heel blij en gelukkig zijn met de paardjes die zij hebben. Ieder zijn eigen en laat diegene ook in zijn waarde.
Je mag gerust een mening hebben maar houdt ook rekening met de gevoelens van anderen die misschien in jouw ogen niet het "juiste" paard/ras hebben.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:25

misschien moeten die mensen dan wat meer vertrouwen hebben in hun eigen mening en smaak en zich minder van die van mij aantrekken (een volkomen wildvreemde die iets typt op internet) :-)
ik geloof in mijn ras, en niks wat iemand zegt kan daar verandering in brengen.
als mensen zich serieus aangevallen voelen als ik zeg dat ik andere rassen niet mooi vind moeten ze denk ik meer bij zichzelf te raden gaan.
ik zeg nooit iets negatiefs over 1 paardje specifiek, dat zou inderdaad niet leuk overkomen maar een ras algemeen? komop zeg.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:35

Iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Ik persoonlijk zie meer in een arabier dan in een oliebol ;)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:03

Pienb schreef:
misschien moeten die mensen dan wat meer vertrouwen hebben in hun eigen mening en smaak en zich minder van die van mij aantrekken (een volkomen wildvreemde die iets typt op internet) :-)
als mensen zich serieus aangevallen voelen als ik zeg dat ik andere rassen niet mooi vind moeten ze denk ik meer bij zichzelf te raden gaan.
ik zeg nooit iets negatiefs over 1 paardje specifiek, dat zou inderdaad niet leuk overkomen maar een ras algemeen? komop zeg.

Over smaak valt niet te twisten, maar persoonlijk vind ik de meeste kwartjes bepaald geen mooi hoofd hebben }>
Ik geloof niet in rassen, ik geloof in individuele paarden die ik leuk of minder leuk vind. Als ik een paard zoek, zal een kwartje ook bepaald niet het eerste ras zijn waar ik naar kijk, maar ik zal niet zeggen dat ik nooit een kwartje hoef, net als Haflingers, Fjorden, Tinkers niet vooraan in mijn lijstje van mogelijkheden staan. (we hebben per ongeluk ook een kwartje en ik vind de hoofden van de andere 2 mooier :P )

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:32

Pienb schreef:

Even een paar reacties van jouw op een ander topic, toch aardig beledigend. Het is de mentaliteit die je hebt met een meters dik bret voor je hoofd. En verder zal ik er niet meer op reageren.

drafbalk schreef:
je kunt ook, als je niet te duur wilt uitgaan, een haflinger kopen. ze zijn dan wel niet top paarden in de western. maar je kunt daarmee ook goed western rijden, eigenlijk met alle paarden. wij hebben zelf ook een haflinger die we western aan het berijden zijn. maar als je daarvoor ook echt top western wilt rijden dan zou ik wel voor een quarter kiezen.

Reactie Pienb
wil je aub niet vloeken hier? :-)

Warbling schreef:
Tinkers zijn ook best leuke westernpaardjes hoor.

reactie Pienb
en jij moet echt je mond gaan spoelen! een tinker.... hoe durf je...
:-)
(opmerking met een knipoog)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:26

zie de smileys en knipoog.
gezonde dosis humor mag wel hoor.
het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen. hooguit de paardjes maar die snappen het niet haha (dit is een grapje, niet te serieus nemen dus aub)

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:39

jeetje er wordt nu wel erg afgedwaald,de vraag ging over QH en niet over welk ras wel of niet mooi/intelligent is
ik wil hiermee zeggen ik mag dan wel een quarter hebben en m,n stalgenoot heeft een appaloosa ,maar beidde paarden zijn slim,lief mooi en voor ons de hemel op aarde
ieder moet je in z,n waarde laten en ik denk dat iedereen zijn of haar eigen paard <ongeacht het ras > de liefste,slimste en de mooiste vind en trek je van een ander niets aan hoe die jou paard vind
het gaat om de liefde en vriendschap die je met je paard deelt
en zoals pat parelli zegt ,het gaat om de relatie met je paard en niet om de prestatie welk ras het ook is
zo en nu jullie weer

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:44

Hihi sandyQ... :')

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:31

Pienb schreef:
zie de smileys en knipoog.
gezonde dosis humor mag wel hoor.
het is niet mijn bedoeling iemand te kwetsen. hooguit de paardjes maar die snappen het niet haha (dit is een grapje, niet te serieus nemen dus aub)

Ik zie ook graag mensen met een gezonde dosis humor, maar ik vind jou 'humor' niet erg grappig. >;)
Je kan het natuurlijk ook omdraaien en zelf niet reageren als mensen suggereren dat er meer leuke paardjes zijn om western mee te rijden dan alleen Quarters. :roll:
Tenslotte hebben niet alle westernruiters jouw ambities, een beetje respect daarvoor zou leuk zijn (leuker dan die stomme opmerkingen iig ;) )

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:25

off-topic: Pienb ik vind vooral de toon in veel van je berichten op z'n minst onprettig, vaak zelfs denigrerend en soms gewoon arrogant. Misschien besef je te weinig dat het geschreven woord anders overkomt dan wanneer je iets ' in real life' en 'face to face' zegt.
Ik ken je niet maar heb door je berichten nu al een negatief beeld van je.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:33

sflj schreef:
.
Ik ken je niet maar heb door je berichten nu al een negatief beeld van je.

en dan ben ik beledigend?
volgens mij heb ik nog nooit iemand persoonlijk iets negatiefs gezegt alleen algemeen over rassen ed.
maar goed het zal wel aan mij liggen.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:02

Fijne discussie weer. Maar ik snap sflj wel. Je komt hier over als iemand met een aardige tunnelvisie. Nogmaals; zo kom je over, ik zeg niet dat je ook zo bent.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:07

als vasthouden aan 'mijn' ras tunnelvisie is geef ik je inderdaad gelijk :-) en dan ben ik er nog trots op ook ! ( of is dat nu weer arogant?)
even zonder flauwekul, het is niet mijn bedoeling mensen te beledigen, ik ga er even vanuit dat dit andersom net zo is.
mijn smaak is mijn smaak, hoeft ook niet die van iemand anders te zijn en ik snap ook niet hoe dat iemand kan beledigen. maar goed, iedereen is verschillend. ik trek me weinig aan van de mening van anderen waar ik verder niks mee heb en die tip wil ik mensen die zich echt aangevallen voelen door mij ook geven :-)

dus...iedereen die niks heeft met quarters, ze lelijk vind en misschien zelfs dom, van mij mag je het zeggen hoor!

verder is het nogmaals niet mijn bedoeling mensen te beledigen ofzo.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:11

Ik denk niet dat mensen hier beledigd zijn, ik denk dat ze je gedachtengang jammerlijk vinden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:14

ik denk dat mensen eens voor zichzelf moeten gaan praten :-) (niet verkeerd bedoeld)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:27

natuurlijk mag je enthousiast zijn over wat je maar wil. Maar dat kan ook zonder daarbij het andere af te kraken. ;)
Verder moet je schrijven zoals je wilt maar dan loop je ook de kans dat mensen op een bepaalde manier reageren. 'Wie kaatst...' enz.
En ik schreef expres dat ik je niet kende maar dat beeld kreeg, niet dat je .... bènt. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:27

sliding schreef:
Maar wel met het beledigen en neerhalen van anderen die heel blij en gelukkig zijn met de paardjes die zij hebben. Ieder zijn eigen en laat diegene ook in zijn waarde.
Je mag gerust een mening hebben maar houdt ook rekening met de gevoelens van anderen die misschien in jouw ogen niet het "juiste" paard/ras hebben.

Ikzelf zou ook nóóit meer iets anders willen dan quarters... *D

Ik heb ook absoluut niks met andere rassen, waarom mag dat niet gezegd worden? En tinkers, haflingers, fjorden, welshjes, arabieren, new forests enz. hebben hier op Bokt allemaal een eigen forum, daar kan iedereen zijn of haar verhaal kwijt hoe goed die paarden/pony's wel of niet zijn, de QPA's hebben dat niet, dus mogen wij hier lekker opscheppen over "ons" ras. :P

Als iemand een quarter niks vindt (of hij/zij vindt het een oliebol :?) dan ben ik niet beledigd of gekwetst, kan hooguit denken dat die persoon geen smaak heeft. :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:47

Storrum: Amen!!!

ik snap niet waar die minderwaardigheidscomplexen van die andere rassen vandaan komen...... :D :o *D }>

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:57

Hihi, ik moet hier stiekem wel om lachen... :=

Soms heb ik namelijk het gevoel dat juist de Quarter hier wat 'achtergesteld' is. Ja gek ben ik he! 8)7 :+ Er zijn hier heel wat Paint-fans (no problemo!!) en het rijden op niet-QPA's wordt best behoorlijk aangemoedigd wat ook helemaal prima is. +:)+ Ik ga me alleen haast schuldig voelen dat ik een Kwartje heb. Maar ik ben er beretrots op! *D Zonder iemand te beledigen. ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:13

Toekie schreef:
Soms heb ik namelijk het gevoel dat juist de Quarter hier wat 'achtergesteld' is.

Nou maar goed dat Pienb op is komen dagen, die trekt dat wel recht :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:15

Nou zeg, het allerbeste ras ter wereld heeft anders geen forumplekje hier op Bokt: de HTK!
Geen beter, mooier, veelzijdiger, voor elk wat wils paard dan de HTK, maar zelfs geen stamboek ;(

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 15:16

:o
och ja, ook wij limburgers kunne het hart op de tong hebben :-)