Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en een top western paardje laat ik ook niet als een top western paard lopen, daar zal heel veel hard werk aan te pas moeten komen
Zo hebben wij het vroeger serieus geleerd!
Krijg je een rodeoshowMysticTinker schreef:Dat doet me weer denken aan de manegelessen van vroeger; "als je aan deze teugel trekt dan ga je deze kant uit en als je aan de andere teugel trekt..."Zo hebben wij het vroeger serieus geleerd!
Het valt me wel vaak op dat engelse ruiters (manegeruiters vooral) steun zoeken aan de teugels en zich vastklemmen om de buik. Paardjes zijn dat gewend en sjokken braaf verder. Zet je zo'n ruiter op een gevoelig westernpaardje, ja, dan is western moeilijkerKrijg je een rodeoshow
Maar als je inderdaad op hoger niveau gaat kijken dan is het allebei even moeilijk. Bij allebei de manieren moet je op zit rijden, en subtiele commando's geven voor bepaalde 'trucjes'.
Dana01 schreef:Geerke, daar hebben ze stops, spins en ook galopwissels.....
geerke schreef:ik denk dat dressuur moeilijker is,maar ik weet erg weinig van western af moet ik eerlijk bekennen. appuyeren,galopwissels,
piaffes en passages,pirouettes lijken mij heel moeilijk om die correct uit te voeren,dat hebben ze met westernrijden niet
Sodeletuut schreef:Want: Bij dressuur rijd je alleen op teugels en benen.
Sodeletuut schreef:Waarop hij zei: Western is iets heel anders, dan luistert je paard alleen maar naar
'jou' commando's. Als je daar iemand anders op zet word het niks.
Sodeletuut schreef:Is western nou echt zo veel moeilijker dan dressuur?
sabine1985 schreef:het lijkt me heel erg gaaf om een keer western te rijden, alleen zou ik niet weten waar je dat bij mij in de buurt kan doen zonder dat je een eigen paard hoeft mee te nemen
Romkabouter schreef:Nee, allebei even moeilijk. Het is namelijk allebei paardrijden.
Romkabouter schreef:sabine1985 schreef:het lijkt me heel erg gaaf om een keer western te rijden, alleen zou ik niet weten waar je dat bij mij in de buurt kan doen zonder dat je een eigen paard hoeft mee te nemen
http://www.silver-ranch.nl/
Sonja schreef:helemaal mee eensRomkabouter schreef:Nee, allebei even moeilijk. Het is namelijk allebei paardrijden.
![]()
Het enige juiste antwoord wat mij betreft.